Ik doe een bakje optimel yogurt, Havermout erbij, Gebroken lijnzaad erbij. Ik laat dit 20-30 min staan er dan eet ik het op. Jammie. Soms ook met banaan of kiwi erbij
's avonds 30 gram havermout en 125 milliliter amandel/kokosmelk. Of rice dream praline hazelnut. Zet ik dan hele nacht in de koelkast, en doe er 's ochtends palmsuiker, cacaonibs, gemalen kokos, banaan, moerbeien door. Heel verschillend wat ik er door doe. Maar meestal kies ik 1 of 2 van deze dingen. Warme havermout lust ik weer niet, behalve een mugcake.
Ik had al een heel verhaal getypt over overnight oats, staat het er al! Nou ja, ik sluit mij bij bovenstaande reactie aan, haha!
Havermoutpap (kokosmelk of ongezoete amandelmelk) met cacao doorheen, stukjes banaan en aardbeien en dan geraspte kokos Of Cupmug: ei, banaan, havermout, lijnzaad, geraspte kokos. Hmm en samen serveren met griekse yoghert
Havermout milkshake Paar walnoten, halve avocado, paar dadels, halve theelepel honing 1 theelepel kaneel, 6 eetlepels havermout, 750ml melk en mixen maar. Mijn man en ik zijn hier gek op.
Havermoutkoekjes (suikervrij): Havermout Appel Kaneel Melk of kokosolie Evt 1 ei In de pan plat slaan, op zacht vuur en lekker lang laten staan zodat ze krokant worden.
Smoothie! 6 eetlepels havermout 100 ml melk 50 ml yoghurt 100 ml sinaasappelsap 1 banaan Handje bosvruchten of ander fruit evt scheutje agavesiroop Mixen en klaar is je ontbijtsmoothie
Geen recept voor je, maar er is een boek wat havermoutje heet en daar staan alleen recepten in met havermout.
Mijn lievelingsontbijt: Havermoutpap maken met melk en havermout, gewoon ouderwets in een pannetje op het gas, is lekkerder dan uit de magnetron. Daar stukjes appel met kaneel doorheen en een schepje lijnzaad. Zo lekker
Alleen pannenkoeken. Ik neem tarwebloem, gemalen havermoutvlokken (staafmixer en beetje melk) 2 eieren en melk, zorg er voor dat de vlokken niet te veel zijn, dan wordt het karton. Voedzaam en ze eten er stukken minder lol