mijn dochter heeft nog steeds der speentje met het slapengaan en wij vinden het nu wel genoeg geweest. zelfs der kleine broertje slaapt ondertussen al zonder speen dus vinden het nu ook makkelijker om het probleempje bij haar aan te pakken en dus alle speentjes de deur uit gaan. door verhaaltjes hierover voor te lezen hopen we dat ze er helemaal in meegaat en ze dus ook haar speentje zal afstaan en anders een goede voorbereiding heeft. ze was al vroeg van de speen af maar toen haar broertje kwam is ze er weer mee begonnen. op advies van het cb hebben we het toen zomaar gelaten maar nu is het toch echt tijd dat ze er van afkomt. zelf zegt ze als ik naar de bassischool ga doe ik hem weg maar misschien door te stimuleren dit eerder te doen (ben niet van het opdringen) omdat ze bijv een kadotje krijgt of omdat het kindje dat in het boekje ook probeerd dat ze eerder al de speen weg doet wie o wie heeft een boekje en wat wil je er voor hebben inc verendkosten
Via de site van Difrax kun je ook een boekje "Stoppen met foppen" dowloaden. Misschien heb je daar iets aan....? Gratis boeken - Difrax