Bijoortje verwijderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blaadje, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Binnenkort laten we bij ons zoontje zijn bijoortje verwijderen door de plastisch chirurg.
    Nu kan ik alleen nergens terugvinden of dit wordt vergoed door de zorgverzekeraar of niet?

    Misschien dat er hier iemand ervaring mee heeft.
     
  2. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi Blaadje,
    Dat wordt gewoon vergoed. Tenminste, bij mijn zoontje werd het wel vergoed. Hij had Meerdere bijoortjes. Je kan altijd voor de zekerheid even je eigen zorgverzekering bellen of de arts vragen.
    Toch wel een momentje, het verwijderen. We zijn heel blij dat we het gedaan hebben, maar waren toch ook wel soort van gehecht geraakt eraan. Hoorde wel bij hem .
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Hoe oud is hij?

    En hoe verloopt het proces? Benieuwd naar. Wij hebben het nooit laten verwijderen. Is er maar 1 en klein.
     
  4. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Hij
    Hij is bijna 1. We hebben een verwijzing gekregen van de huisarts en morgen kan ik bellen voor een afspraak.
     
  5. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Dankjewel voor je antwoord! Wij zien het bijoortje zelf eigenlijk ook helemaal niet meer. Hoe verliep het weghalen bij jullie? Ik heb begrepen dat het maar een kleine ingreep is.
     
  6. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Het is alweer dik 3 jaar geleden dus moet even graven in mijn geheugen :). Het werd bij mijn zoontje gecombineerd met het plaatsen van een buisje. Verwijdering werd gedaan door een plastisch chirurg en heel netjes gehecht. Was snel klaar. En hij heeft er geen pijn aan gehad. Inmiddels zie je nog nauwelijks iets, alleen als je weet dat ze er hebben gezeten. Mijn zoontje had 3 aan elke kant, vlak voor zijn oren. Het is een kleine ingreep, met een lichte narcose. Niet leuk, maar komt echt goed :)
     

Deel Deze Pagina