Mijn oma ligt al weken slecht. De laatste dagen is de pijn ondragelijk. Kanker . Ze is echt aan het eind gekomen en is zover dat ze erg graag niet meer wakker wil worden. Der stoma doet het niet meer waardoor maaginhoudt naar boven komt en der slokdarm opvreet . De pijn hiervan is ondraaglijke . Gister was ik er om afscheid te nemen en ze huilde continu. Ze wil dood, haar lichaam is op maar haar hard blijft kloppen. Ze is nog helemaal helder maar de pijn is ondragelijk. Ze kan niet meer eten, en drinkt alleen voor der slokdarm te spoelen ivm zuur. We hebben herrineringen opgehaald en heb der beloofd te duimen dat de engelen haar snel komen halen. Heel graag zij ze want ze wil en kan niet meer. Waarom kan dood gaan zo ondragelijk zijn. ;(. Heb dit nu zo gezien bij andere opa en oma en nu aan mijn andere oma ook. Waar hebben deze mensen dit aan verdient . Ze is vanmorgen helaas weer wakker geworden. Geloof me ik wil haar niet dood maar ik gun haar der rust en niet die ondragrlijke pijn en verdriet dat nergens meer goed voor is. Elke dag langer is een dag langer pijn en verdriet. Morgen komt de arts om dingen te bespreken. Ze hoopt dat hij haar uit haar leiden kan verlossen door wat extra morfine te geven. Als het meezit mag ze morgen dan eindelijk gaan. We gaan haar missen en het afscheid gisteren was met een lach en Een traan. Het leven is al zo oneerlijk want ze hebben 2 kleinkinderen afgegeven, een tia overleeft en vecht al jaren tegen kanker. Waarom kan de dood dan niet gewoon snel gaan . Als ze vrijdag niks kunnen doen moet ze nog langer lijden . Hoeveel kan een mens hebben. Ze kan en wil echt niet meer. Heeft er vrede mee en alles is geregeld. Ze heeft der rust verdient en de strijd verloren maar der lichaam geeft gewoon niet op. Hoop voor haar dat de artsen morgen wat kunnen doen . Moest het gewoon even kwijt
Dikke knuffel! Wat een afschuwelijk lijden. En idd je wilt niet dat ze dood gaat, maar nog minder dat ze zo moet lijden. Hopelijk krijgt ze snel haar zo verdiende rust.
Wat vreselijk, heel veel sterkte en dat ze maar snel naar een betere plek mag gaan waar ze geen pijn heeft.
Sterkte. En misschien niet netjes om te zeggen maar ik snap niet waarom mensen in deze tijd zo moeten lijden en niet mogen beslissen of ze gaan sterven. Althans,ik hoor maar weinig wanneer het wel mag.
Wat erg!! Dit zou niemand moeten meemaken! Ik hoop dat de arts iets voor je oma kan betekenen zodat ze niet langer hoeft te lijden (en jullie ook niet). Heel veel sterkte! Het is een verschrikkelijke rotziekte!
a wij zeggen hier altijd heel hard ; dat een hond vrediger dood mag gaan dan een mens, die geef je tenminste wat medicatie dat ze rustig kunnen inslapen zonder teveel lijden en pijn. Vind het vreselijk dat mensen zo vreselijk soms moeten doodgaan.. Heel veel sterkte meid!!
Oh dit ken ik van mijn oma.. Zo'n ondraaglijke pijn. De huisarts heeft haar gelukkig geholpen.. Maar het lijden verschrikkelijk. De morfine pomp werd aangesloten 3 shots en oma had rust.. D'r hart wilde ook niet stoppen maar d'r lichaam was op.. Overigs heeft ze niet jaren geleden .. Vanaf het moment dat we het wisten geeft het 2,5 maand geduurd .. Van een vrolijke vrouw die vollop in het leven stond in 2,5 maand tijd overleden aan de gevolgen van kanker.. Ze had zelfs nooit een griepje gehad.. Ik wil je veel sterkte wensen.. Het is verschrikkelijk ... En ondanks dat het beter voor haar is blijft het je pijn doen... Veel sterkte de komende tijd
Meid, wat mensonterend..hoe verdrietig. Ik hoop dat ze snel van haar pijn verlost mag worden en vrij zal zijn van de belemmeringen die haar lichaam haar nu geeft..veel sterkte!
Heel veel sterkte, wat verschrikkelijk om iemand zien pijn te lijden Ik hoop dat je oma zsm haar rust gaat vinden. Heel veel sterkte
Wat ontzettend naar voor je oma, maar ook voor alle betrokkenen om haar heen. Ik hoop dat de doktoren snel je oma kunnen helpen en dat jullie hierin ook rust in kunnen vinden. Heel veel sterkte komende tijd!
Meid,Heel veel sterkte, het is niet leuk om je oma zo te zien..hopelijk kan ze morfine krijgen om de pijn te verzachten..
Ik vind het vreselijk! Ik vind het ook erg dat de arts morgen pas komt. Als de pijn ondragelijk is en ze terminaal ziek is er gewoon met spoed een gesprek moet komen om bv paliative sedatie te starten zodat ze zonder pijn kan slapen en rustig over kan gaan...