Wie herkent dit? Huid handen rimpelt.

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hoi hoi,

Iedereen weet natuurlijk dat als je lang in bad zit de huid van je handen rimpelt. Bij mij gebeurt dit ook zonder dat ik in bad zit. Ik krijg ineens een trekkering gevoel in de huid van mijn vingers en handen en zie dan gewoon de rimpels verschijnen. Huid voelt op zo'n moment ook aan alsof die niet meer om mijn hand heen past, heel strak. De rimpels houden een minuut of 5 aan en verdwijnen dan weer langzaam. Het trekkerig gevoel blijft wat langer hangen. Herkent iemand dit? Ik vraag me af wat het is.

*Ik weet dat jullie geen artsen zijn en ga maandag dan ook even de huisarts bellen om te vragen of ik er iets mee moet, maar vroeg me gewoon af of iemand het herkent. ;) *

2. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nee sorry

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    draag je veel huishoudhandschoenen??
    ik heb ook zoiets hehad. laer ging het ook een btje kapot. was een soort exceem.
    ik had het doordat ik op mn werk vaak handschoenen aan had en daar allergisch of zo voor was. en dat misschien in combinatie met kou en droge handen.
    hou je ze goed vet??

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Heet dat niet winterhanden?

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #5 Marnat, 22 dec 2013
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
    Kwestie van handen in smeren in deze piriode.
    Mijn handden zijn nu ook ruw en strak , elke ochtend na mijn werk toe smeer ik ze in.
    Dan geen last meer.
    De nagelriemen laten ook los hier goed in smeren en kan het er weer tegen.[ alleen last van in de winter]
    Winterhanden kan dus best.

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ja, ik heb dat ook! Het zijn droge handen. Als ik mijn vingers strek komen er gelijk overal rimpels en kleine barstjes. Regelmatig smeren met een goede handcreme. Die van Hema vind ik fijn en onze natuurwinkel verkoopt ook van die blikjes met kamillecreme, dat ruikt lekker :)

7. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Bedankt voor de tips. Morgen maar even creme halen.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nee ik herken het niet...ik heb wel hele droge handen moet ik zeggen maar zoals jij het beschrijft heb ik het niet.
    Smeren kan iig nooit kwaad:)

Deel Deze Pagina