We wilden eerst volledig houten vloer gaan leggen maar omdat we dat in vorige huis ook hadden en achter het kookeiland ontzettend snel vies en afgesleten werd, willen we daar nu toch een tegel. Dus alleen het "loop/kook"gedeelte van ca. 3m lang en 1m diep. Maar twijfel enorm wat we moeten leggen, zoveel is nú leuk maar is het dat over 10 jaar ook nog? Er komt vloerverwarming onder en vrij strak verder, beton cirré (?) aanrecht. Voorbeelden wat ik mooi vind, maar vriend niet persé:
Wij hebben ook naar dit soort tegeltjes gekeken maar inderdaad bang dat 't zou vervelen of te druk zou worden. Wij hebben dit, vind 't nog steeds erg mooi icm zowel de keuken als de houten vloer
Ik zou voor een grote grijze vierkante vloertegel gaan. Ik vind die in je voorbeeld super leuk, maar voor een vloer zou ik het niet aandurven. Aan de andere kant... het is niet veel, dus je kunt het wellicht ook wel weer aanpassen als het nodig is.
Wij hebben een Portugese tegel in ons toilet. Een beetje zoals je eerste foto. Wij hebben het geplaatst met het idee het te veranderen als we het zat zijn. Daardoor durfde ik echt voor iets anders te kiezen en daar ben ik nu heel blij mee!
Het nadeel daarvan is dat je dan gewoon stuk of 3 tegels maar op een rij hebt en dan het vlak al vol ligt.
Weet je of dat een lastig karweitje is als je het wil veranderen? En wat vind je bijv van die groene antieke in mijn bijlage?
Wij hebben hout in de keuken dat ligt er nu 15 jaar. In de keuken ziet het er mooier uit als in de woonkamer.
Ik zou zelf ook voor een iets minder 'gedateerde' tegel gaan. Daarom nog geen effen tegel, maar tegenwoordig zie je ook weer veel dit soort tegels:
Ik vind die eerste heel mooi. Ik denk dat je door het tactisch te leggen, het niet snel druk gaat vinden of er erg op uitgekeken raakt. Want hoewel ik de eerste tegel het mooist vind, vind ik de manier van plaatsen van het 3e plaatje veel mooier. Dat het halverwege dat eiland stopt bij de eerste vind ik het erg onrustig maken. De laatste vind ik eerlijk gezegd heel lelijk en ouderwets. Wat @Emilie69 laat zien, kan ook heel stijlvol zijn denk ik!
Wij hebben kleine (20x20) tegels voor het aanrechtblad en daar achter begint de houten vloer. M’n schoonouders hebben deze tegels in de keuken, die zijn wel groot (1x1m), maar vind ze wel erg mooi.
Deze tegels hebben wij Alleen net iets lichter. Niet in de keuken maar wel rest van het huis. We willen de keuken graag ook hiermee gaan betegelen tzt.
Echt?? Ik sta echt heel veel in de keuken, misschien scheelt dat? Bij ons was het daar echt kaler, vet en waterspetters