Hallo meiden 6 December heb ik een uitstrijkje laten maken, en vandaag kreeg ik de uitslag. Er zijn afwijkende cellen gevonden, en krijg nu een doorverwijzing voor de gyn. Wat kan ik verwachten bij zo'n eerste afspraak??
Ik heb het zelf nooit meegemaakt dus ik kan je niet vertellen wat er tijdens zo'n afspraak gebeurd. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt!
Hier werd tijdens dat gesprek gelijk het stukje weefsel weggeknipt... Zonder verdoving of waarschuwing. Inmiddels te horen gekregen dat het virus weer actief is dus ook ik zal na de bevalling weer meer onderzoeken krijgen. O dat bij mijn 1ste afspraak was 10 jaar geleden en ik ga er vanuit dat dat niet de normale gang van zaken is Succes!
Vervelend! Ze gaan of een nieuw uitstrijkje maken of ze nemen door middel van een colposcopie een hapje weefsel weg. Dit gaat onder plaatselijke verdoving. Dat hapje wordt op kweek gezet en dan krijg je een een paar weken later specifiekere uitslag wat voor afwijking er gevonden is. Succes!
Colposcopie ging bij mij zonder verdoving, je voelt er ook amper iets van. Ik moest ff kuchen en in die kuch deed ze een hapje. Ik heb er iig geen last van gehad.. Ik moet helaas daarna nog voor een lisexcisie, dat werd wel verdoofd..
Okee en zo'n hapje wegnemen doen ze meteen bij de eerste controle? Bibbers....haha ik vond het draaien van het "borsteltje" al vervelend (niet pijnlijk maar irritant). Dat beloofd nog wat!
Ik kreeg de eerste keer een colposcopie. Daarna bij een andere afspraak hebben ze het slechte weefsel weggehaald met verdoving. Daarna heb ik een paar keer controle gehad bij de gyn. Nu moet ik eind januari weer na een jaar. Ik had pap2, nadat ze het weefsel weggehaald hebben, zit ik netjes elke keer op pap1. Het valt allemaal wel mee hoor, niet te druk over maken Is alleen maar goed dat ze er nu bij zijn.
Er worden een aantal dingen hier door elkaar gehaald. Een colopscopie is niets anders dan 'kijken'. Colposcopie - Wikipedia N.a.v. Hetgeen zij zien, kan er een 'biopt' genomen worden. Dit gebeurt zonder verdoving, maar voel je over het algemeen niet!! Het stukje weefsel dat weggehaald wordt, is veelal direct de gehele behandeling bij een PAP3a. Wel wordt het nog onderzocht of het ook echt 3a is. Niet leuk! En waarschijnlijk ook best even schrikken, maar kan goed behandeld worden! Succes.
Ik moet morgen om 09,.15! Gaan ze met een microscoop kijken en een biopt nemen, als het nodig is. Pff zie er erg tegen op!
Bedankt! Het is gelukkig prima verlopen, geen pijn gehad, alleen wat bloedverlies. Over 2 weken de uitslag! Bij cin1 word er niets gedaan, alleen over 6mnd een uitstrijkje. Bij cin2 of cin3 dan moet ik naar Voorburg voor behandeling, om een stuk weg te laten halen.
Dat weghalen met een lis heb ik 3x gehad, valt reuze mee hoor Het lijkt alleen of je muts in de fik staat als ze bezig zijn haha
Gelukkig en als je a.s maandag mij moeder ziet. Even iets vragen ik heb iets voor je gegeven. Wat dat zal je maandag wel zien. Groetjes.
Hihi is goed! Ik laat het je weten! Mamaatjevan2 whahaha!!! Nou hoop niet dat het zover komt maar dat lijkt me inderdaad raar! hahaha!
Afgelopen donderdag de behandeling gehad. Viel reuze mee! Geen pijn gevoeld, ook niet van de verdovingsspuitjes! Nu wel meer vloeiing als in het begin maar zal wel normaal zijn. Als ik wil, als het wat vies gaat ruiken, kan ik een AB kuut starten, recept daarvoor heb ik meegekregen. Over 2 weken uitslag en over 6 weken controle bij de gyn!