meer uren op je werk? Hoe ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottel, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ik wil graag meer uren werken bij mijn bazin, ook voor de opleiding die ik via haar winkel volg.
    Iedere keer dat ik het vraag, krijg ik een ontwijkend antwoord van haar.
    Voor mn opleiding moet ik ook meer uren hebben,maar daar kom ik nu dus niet aan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ook kwa financien zou het fijn zijn als ik meer kon werken.

ik heb trouwens een 0 uren contract,werk nu 1,5 daar, word het dan niet tijd voor een ander contract? :(

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb een 4uren contract. Ik wil ook graag een 24uren contract maar die krijg ik helaas niet. Ik werk wel de ene week 4uurtjes en de andere week bv 16 uurtjes maar echt op papier 24uur krijg ik helaas niet. Was het maar waar, dus ik lees hier ook even zeker mee!

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik kan je zo even snel niet uitleggen hoe je dit het beste aan kan pakken maar ik kan je wel antwoord geven waarom ze je ontwijkt:

iemand met een 0 uren contract of degene onder jou met een 4 uren contract

ze zijn niet verplicht om je dan in te roosteren jij werkt op een nul uren contract dus als het heel rustig is en ze heeft je niet nodig dan heb jij pech en hoeft zij niets uit te betalen voor het 4 uren contract geld eigenlijk hetzelfde

zodra jij op contract meer uren krijgt dan is ze VERPLICHT om jou in te roosteren en te betalen voor bijvoorbeeld 24 uur maar als het rustig is en ze heeft je niet nodig moet ze je toch betalen en ja daar heeft ze uiteraard geen zin dit geld dus ook voor degene die onder jou reageerde maar zij krijgt zowiezo uitbetaald voor 4 uur of ze nou werkt of niet hun zijn verplicht om jou te betalen voor minimaal 4 uur..

succes

4. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Kijk ,ik hoef ze niet per sé op papier,als ik ze maar werken kan :D Het geld is welkom zeg maar ;)

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Gewoon rechtstreeks vragen. als ze blijft ontwijken kijken of je ergens anders terecht kan.
    ze ontwijkt denk omdat ze t niet wil

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Even afgezien van t aantal uren...ik neem aan dat het woordje Jaar daar mist? Dat je er nu dus 1.5jaar werkt? Wat voor contract heb je? Een jaar contract of voor onbepaalde tijd? Indien dat eerste is het inderdaad tijd voor een nieuw contract en zou je dit mee kunnen nemen.

7. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Bij mij is het zo(ik heb een contract voor 15 uur per week)dat als ik na 3 maanden een bepaald aantal uur meer heb gewerkt,dat ze dan mijn contract aanpassen(meer uren dus;))
    En ik werk gemiddeld zo'n 20 uur per week momenteel.

8. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Nou, ik heb dus nooit wat getekend, dus dat is ook zo raar.
    En op stappen en naar een andere baan uitkijken, heeft geen zin. Ik ben net met een opleiding begonnen, via mn bazin, dus ik zit er zeker nog voor 3 jaar. (wat niet erg is, is wel fijn om deze tijd zekerheid te hebben)
    Verder heb ik het ook goed naar mn zin,maar ik zal maandag nog eens concreet vragen aan dr hoe het nu zit...

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dan heb je dus geen contract, geen recht op ww mocht je eruit gaan, geen recht op heffingskorting.. zou maar eens gaan praten..

10. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Bedankt....

11. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Dat is echt onzin. Dat er geen getekend contract is betekent niet dat er geen sprake is van een dienstverband. Als TO daar al die tijd werkt en dit kan aantonen door middel van bijvoorbeeld salarisstrookjes is het ook prima hoor. Er is dan sprake van een mondeling overeengekomen dienstverband..

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Maar als je via je werk een opleiding doet, en die opleiding vereist meer uren, dan moeten ze je die toch ook (kunnen) aanbieden? Anders heeft het toch geen zin om die opleiding te doen?
    Of zie ik hetnou verkeerd?

13. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    heb je wel een salarisstrook?

14. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ja salaris strook heb ik..

MMeke, ja klopt,dat dacht ik dus ook..
    Ik moet van mn 1e blok bij houden wat ik gewerkt heb en dit door sturen naar mn studie coach (van school dus). Dus die zal dan ook wel zien dat ik te weinig werk.

Inmiddels heb ik wel een oplossing gevonden, ik heb er een baantje naast genomen. Het kwam toevallig op mn pad en ga het doen. Hoef ik iig niet meer achter mn bazin aan te lopen (Waar ik klaar mee ben) en mocht ik meer uren daar krijgen dan kan ik dat op mn nieuwe baantje ook regelen. Super dus !

Deel Deze Pagina