autostoeltje 9 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zia86, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden,

Ik had even een vraag, ons zoontje is als we op vakantie gaan 9 maanden.
    we gaan naar Noord-Italie naar het Gardameer, is dus best even rijden!
    We gaan snachts dan kan hij lekker slapen. Maar ik wilde hem dus in een autostoeltje vanaf 9 maanden plaatsen. Ik vroeg me af of dit een goed idee is, hij kan nog niet heel goed zelfstandig zitten langer als 1 minuut en dan "valt" hij om , maarja het duurt ook nog een maand. Moet hij nog wennen in zo'n auto stoel voordat we hem een hele nacht er in doen of hoeft dat niet. Of kan ik hem beter in de maxi cosi mee nemen. Wij willen hem graag in een autostoel omdat ons dat een stuk comfortabeler lijkt aangezien je hem op lig stand kan zetten en dat het beter voor zijn rug is. We hebben een Maxi cosi Priori XP.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!!

Liefs Manoe

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zolang je kindje nog in de maxi-cosi past, is dit de meest comfortabele en veilige manier om je kindje te vervoeren.
    Lekker in de maxi-cosi dus.
    Wij hebben 1400 km gereden met onze zoon van 8,5 maanden en het ging prima in de maxi-cosi.
    Om de 2 uur een stop maken, even bewegen met de kleine en weer verder. Wij hebben overdag gereden en hebben de rit in 2 stukken gehakt met een overnachting in Zwitserland, een aanrader!

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou hem in de maxi cosi houden. Mijn jongste is best een stevige knul, maar die paste met 11 maande nog steeds in de mc. Dat is toch het meest comfortabel, ligt het platst, dus lekkerder om te slapen en is het veiligst. Zeker als je zoontje nog niet goed kan zitten is dat veel fijner voor hem.

4. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Gaan over 2 weken naar het Gardameer. Wij gaan in 1 keer rijden en starten rond 19:00 uur. Zit ook te twijfelen tussen een autostoel of maxicosi. Lees hier veel voorstanders voor de maxicosi. Ik zou denken dat een autostoel ruimer is en ook lekkerder om in te slapen en misschien minder warm? Heb het idee dat ze zo opgepropt ligt in de maxicosi.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik zou de gewone mc doen! die slaapstand van de priori valt best tegen hoor!

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Als je al voor de auto stoel kiest. moet ie in lig stand blijven omdat hij nog niet kan zitten. zet je hem in de gewonen stand belast je zijn rugetje te veel

dus ik zou ook gaan voor de mc. met een badstof hoe zit dat prima

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou gewoon de maxicosi gebruiken..
    Gijs is inmiddels een jaar en zit er nog steeds in...

een gewone autostoel zal wel iets meer ruimte bieden, maar je kindje zit gewoon rechtop.. Net wat al gezegd werd, de slaapstand is maar een tikkie achterover.. Liggend wat meer "logisch"lijkt om te slapen is t echt niet.. De MC is verder achterover..

Of t voor je kind zn houding wel zo goed is om in 1 keer zo'n (klere-) end mee te moeten rijden in dezelfde houding... dat vraag ik me af...
    Als volwassen op ons stoeltje voorin zitten we op gegeven ogenblik ook wel even te schuiven... Dat heb ik al als we anderhalf uur moeten rijden..

8. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    De achterwaardse zit/logstand voor een baby is het beste.
    Dit ook op het oog met plotseling remmen ed.

Het nekje is nog niet stevig genoeg om alle onverwachte schokken en bewegingen van voren goed op de vangen.

Men adviseert daarom ook om zolang mogelijk je kindje tegen de rijrichtig te vervoeren.

9. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Onze dochter was 11 mnd toen we met haar op wintersport gingen. Thuis af en toe geoefend in de Priori zodat ze daar in kon als we op vakantie gingen.
    Wat een drama is dat geworden zeg. Ze heeft de hele weg gekrijst. Ze snapte niet wat ze met die stoel aan moest en miste haar vertrouwde maxi cosi.
    Behoorlijk spijt van gehad dus, terwijl het thuis prima ging.
    Ik zou gewoon de MC gebruiken, zeker voor een lange rit. Als het hoofdje nog niet boven de rand uitkomt kan je hem nog makkelijk gebruiken.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou ook voor de MC gaan. Die heeft inderdaad veel meer een ligstand, en is dus veel comfortabeler, denk ik, en hij is bovendien inderdaad een stuk veiliger (als je kind er nog goed in past). Tussendoor geregeld stoppen en je kind eruit halen en laten liggen en spelen ed moet sowieso.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zolang de MC past, zou ik daarvoor kiezen..

Wij hadden een nogal fors ventje, die met 9 maand niet meer met zijn schouders in de MC paste. We moesten dus wel over. Wij hebben ook de priori, maar wel de 1e weken in ligstand vervoert. Al liggen ze dan wel rechterop dan de MC. Dus daar een pre voor de MC.
    Ook ligt het koppie veel losser in de priori. We hadden er een hydrofiele doek naast, meestal. Maar als je zo'n end rijdt komt het wel erg aan op het hoofdje en nekje. Dus weer liever de MC.

Het enige zou zijn dat het warm wordt, maar dat is met een goede hoes, regelmatig even eruit, luchtige kleren (romper+dekentje?) wel op te lossen..

Deel Deze Pagina