Dubbelzijdige borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babii, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi iedereen,

Ik zie op internet heel veel soorten dubbelzijdige elektrische kolven. Wat is jullie ervaring met een dubbelzijdige en welke?

Had er tijdens m'n relacteren dus 1 gehuurd. Zie bijv de medela swing maxi dubbele Borstkolf en die lijkt mij wel fijn. M'n swing (enkele)
    Werkte ook erg fijn.

Maar lees ook dat je die maar 9x per week kan gebruiken. Snap dat niet? Er zijn toch ook dames die bijv fulltime kolven (ben ik njet van plan hoor) maar wil toch wel kolven om tzt m'n dochters een flesje te laten geven en dikke kans dat ik m'n productie omhoog moet kolven ;).

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb fulltime gekolfd met ren ardo calypso. Eerst op gang gebracht met een gehuurde ardo uit t ziekenhuis en toen dus een ardo calypso en maanden vele keren per dag gebruikt. 1x een piepende motor gehad deze is gerepareerd en tussentijds kreeg ik een vervangend apparaat. Na reparatie nooit meer problemen gehad.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb de medela freestyle. Ik gebruik hem nu inmiddels voor m'n tweede kindje. Ik ben er zeer tevreden over. Bij de 1e had ik de medelea pump in style advanced, daar was ik niet tevreden mee. Maakte veel geluid en zuigkracht was niet fijn te regelen.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb sinds kort de Horigen Chicture. Dit is een nieuw merk. En ik ben HE-LE-MAAL fan! Echt...kolven was nooit mijn hobby, maar deze doet het zo fijn! En mooi geprijsd voor een dubbelzijdige.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    He joh, ik hoor er 2 die ik niet ken hahaha. Ga me eens verder inlezen dames!

Ik zkh heb ik met een ( ik weet niet eens meer welke ) gekolfd. Was heel fijn,
    Maar onbetaalbaar nieuw hahahaah

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Kan je hier ook de zuigkracht mee regelen? Met de medela swing enkelzijdig begon hij dus met toeschiet reflex en ging telkens iets krachtiger....

Maar het schijnt dat dubbelzijdig kolven effectiever is :). Dus heb m'n enkele verkocht haha.

7. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in de kraamweek gekolfd met een gehuurde Medela Symphony. Daarna een Medela Swing Maxi gekocht, waarmee ik een keer een week fulltime gekolfd heb. De motor is daar eigenlijk niet sterk genoeg voor. Ik kolfde er wel vaker mee dan 9x per week (3x per dag op het werk en op mijn vrije dagen regelmatig nakolven) en dat ging wel.
    Als je echt van plan bent om veel te kolven, kun je beter voor de Freestyle gaan.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik schat na de laatste keer dat het wek nodig is. Inderdaad, ik had in het zkh exact dezelfde die jij net noemt :).

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier de ardo calypso double en daar ben ik zeer tevreden over. Scheelt zeker in aanschafprijs tov medela ;)

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een tevreden ardo gebruikster.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Klinkt goed meiden! De medela was niet effectief genoeg voor mij :(. Wil het ditmaal wel laten slagen!

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier ook een freestyle,
    Voor de eerste fulltime time gekolfd 11 maanden
    Voor de tweede 11 maanden 4 dagen per week gekolfd
    2 andere kindjes ook parttime gekolfd
    Nu gaan we voor voor onze eigen derde nog een keer met deze kolf...
    Dus tweedehands is de freestyle ook een goede optie.
    Ga je hem ook voor werk gebruiken? Zou ook formaat en of je stroom nodig hebt laten meewegen...

13. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Kolf fulltime time met de Ardo calypso, top apparaat en voor een leuk prijsje!

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee ik werk niet ;). Het is puur voor de stimulatie en laten slagen van. Bovendien wil ik ook dat m'n dochtertjes een flesje kunnen geven. De laatste keer binnen no time kloven en bloed en daardoor gestopt. Ook uit m'n hoofd gepraat door personeel: dus wil echt alles op alles zetten het ditmaal te laten lukken.

Alhoewel ik niet weet wanneer dit precies mag. Volgens mij de eerste 6 weken fulltime bv toch?

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Precies. Doe ik ook hoor, maar grote zus wil Zo graag haar broertje het flesje geven .

Weten jullie hoe het zit met aanschaf van een eigen Borstkolf en evt vergoeding vanuit de zorgverzekering? Sommigen vergoeden een x deel toch?

17. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Klopt. Het ligt aan je aanvullende verzekering. Ik kreeg 'maar' 75 euro vergoed. Je moet wel opletten dat je 'm koopt een erkende leverancier.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Oke, maar het is volgens mij of vergoeding voor eigen Borstkolf of de vergoeding voor de huur ervan?

19. Gember

Gember Niet meer actief

Hier ook een Ardo Calypso fan. Vond ik beter te regelen dan Medela. En goedkoper. :)

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kun je bij de ardo ook de kracht goed regelen zonder programma's te moeten doorlopen?

Ben ook aan het rondkijken. Voor de tweeling heb ik de profi kolf van het zkh gewoon 6 maanden gehuurd. Kolfde vaak tegen de 2 liter per dag dus had een beste Berta nodig ;).

Deel Deze Pagina