hoeveel cellig was jou embryo?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bliksem, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bliksem

Bliksem Lid

5 sep 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw, dus een snelle voorstelling ;)

Ik ben 28 jaar, 1 jaar gelukkig getrouwd, 7 jaar samen en al 4 jaar een kinderwens. Inmiddels geopereerd aan endometriose en 4 IUI`s (1 gestaakt) en 1 ICSI poging (wachtbankje) achter de rug. Het is even kort, want er is natuurlijk veel meer info ;)

Nu zitten we in de laatste wachtweek, maandag weten we op het gelukt is.. de kans ik kleiner dan 5% is ons verteld. Bij de punctie 20 eitjes weg gehaald, 13 met eicel, uiteindelijk maar 3 bevrucht, de rest was niet rijp genoeg. Op de dag van de terugplaatsing bleek dat onze emmy`s niet goed gedeeld waren... 2 /3 / 5 cellig en ook nog onrustig.... we moesten snel beslissen... maar het advies van het ziekenhuis was alles terugplaatsen en het zien als een leerles voor de volgende keer.....

Is er iemand zwanger geworden van een emmy die niet achtcellig was??? Het voelt zo raar dat je nu 3 emmy`s in je hebt waarvan je eigenlijk al weet dat het niet gaat lukken... En dan wel alles voelen van de hormonen...

Liefs

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mag ik vragen na hoeveel dagen je ze hebt teruggeplaatst gekregen?!

Ik nl 2 dagen na de punctie en die van mij waren 2 en 4-cellig. Eentje is blijven plakken en heb nu een prachtige zoon!
    Ik denk dat elke embryo kans heeft, mooi of niet mooi!
    Ik zal voor je duimen!

Liefs Loesie

3. Bliksem

Bliksem Lid

5 sep 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Loesje,

Vrijdag was de punctie maandag de terugplaatsing...
    Als ik jou reactie ziet is er toch hoop.... maar in het zh zeiden ze minder dan 5%....

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is ontstaan uit een 4-cellig embryo.
    Dus het kan wel degelijk. Ik duim voor je!
    (TP was 2 dagen na punctie trouwens.)

5. Bliksem

Bliksem Lid

5 sep 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie dat bij jullie de terugplaatsing twee dagen na de punctie was, bij ons was dat dag 3 :( dus ik denk dat de kans dan weer minder is..

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    mijn emmy was een 5 cellige en kijk m'n banner!!! miet opgeven.
    loop je in nederland?? ik liep in duitsland en daar zetten ze heel veel minder cellige terug en wordt alles ingevroren.

volgens mij wil nl dat ze altijd 8 of meer cellig zijn.

7. Bliksem

Bliksem Lid

5 sep 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @girl86

wij lopen inderdaad in Nederland, als ik zo hier en daar lees worden er wel mensen zwanger van emmy`s kleiner dan 8... maar die van ons zag er ook nog onrustig uit.. daarom hebben ze ze alledrie maar teruggeplaatst... maandag weten we meer!

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Maar toch 3 x een kansje ipv 'maar' 1 kans, toch? ;) Nog niet opgeven, hoor! 'Mijn' zhs heeft zelfs een 5-cellige nog ingevroren (20 of 30% fragmentatie). Men kan veel, maar nog niet altijd helemaal goed beoordelen hoe 'goed' een emmy is, het zou nog wel eens kunnen meevallen! (net als dat goedogende emmy's niet altijd aanslaan). Ik hoop voor je dat het raak is!

9. Bliksem

Bliksem Lid

5 sep 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @botervliegje

heb ook nog wel hoop hoor! wij zijn het gewoon gewend dat het niet lukt ;) dus durf niet echt te hopen of te denken dat het wel zou kunnen. En het ziekenhuis gaf ons maar 5% en dat is niet veel... maar misschien dekken ze zich in??

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik had een TP van een 8-cellige, t was een toppertje, maar dat is geen zwangerschap geworden helaas.

Hier op t forum hoor je idd wel vaker dat mensen zwanger zijn van 4, of 5-cellige embryo's.
    Hoe dan ook, het blijft elke maand een kansspel, maar geef niet op!!

11. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bliksem,

Ik kan me jouw teleurstelling en onzekerheid goed voorstellen hoor. Het klinkt allemaal niet top en dat is gewoon balen.

Hier afgelopen maandag een 7 cellige embryo teruggeplaatst (3 dagen na punctie). Embryo zag er verder goed uit dus ergens wel een beetje hoop. Maar van de 4 eicellen waren er 2 bevrucht en de 2de was van iets mindere kwaliteit. En kreeg vandaag een brief thuis dat deze niet geschikt isvoor invriezen en dus vernietigd wordt.

Ik heb nu dus ook het 'alles of niets' idee en baal er eigenlijk van dat die 2de embryo niet ook is teruggeplaatst.

Eigenlijk heb je helemaal niks aan dit verhaal maar ik wilde je laten weten dat je niet de enige bent die toch wat teleurgesteld is. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik ga ook voor jou heel hard duimen!

groetjes,
    VL

Deel Deze Pagina