Spaanse margrieten bloeien niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Tegeirian, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Paar weken terug heb ik Spaanse margrieten gekocht. In grote bloembakken gezet en ze deden het hartstikke mooi. Maar nu willen ze maar niet meer bloeien. Ik verwijder netjes de dode bloemen, ze staan zonnig en krijgen genoeg water, maar er komen nauwelijks nieuwe knoppen in. Mijn struikmargriet, petunia's en lavendel doen het wel hartstikke goed.

Wie heeft er groene vingers en kan mij tips geven?

2. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Herkenbaar. Hier ook 2 jaren geprobeerd maar zodra de bloemen uitgebloeid zijn die er bij aanschaf aan zaten komt er niks nieuws meer bij.

Hoor het van meerdere mensen.

3. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hier waren ze vorige week ook echt helemaal dood zeg maar. Maar er komen nu toch weer nieuwe bloemen in. Ik heb echt totaal geen verstand van bloemen, ik geef ze alleen water in de avond. Maar die dode knoppen moet ik eruit halen dus?

4. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Hahaha, ja de dode knoppen moet je eruit halen, anders kost het de plant teveel energie om nieuwe knoppen aan te maken.

Triangel vindt dit leuk.
  5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Nope geen tips heb het zelfde. Probeer het elk jaar maar trap er steeds weer in.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Aha..
    Hier ook Spaanse Margrieten waar alleen maar dorre bloemetjes in zitten.
    Oude bloemen eruit, dagelijks water, ik snapte er niets van!
    Maar lees nu dus dat het vaker voorkomt.

Jammer. Op zoek naar nieuwe bloemetjes

7. Triangel

Triangel Niet meer actief

Oké. Ik ga snel de tuin in dan. Ff dode knoppen verwijderen van 20 Spaanse margrieten.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier doen ze het sowieso niet in potten en bakken, ik zet ze in de border. Maar ik heb inderdaad ook vaak dat ze een hele poos niet bloeien, nu ook niet, of meer dood dan levend lijken. Ik blijf ze maar gewoon water geven en de dode bloemen verwijderen. Vaak beginnen ze toch opeens spontaan nog. En ze kunnen tot ver in het najaar staan, dus uiteindelijk heb je er toch nog wel lang plezier van.

Triangel vindt dit leuk.
  9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier telkens nieuwe bloemen, doen het goed als het maar niet te zonnig is

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oeps vandaag 3 plantjes gekocht.... en door dit topic bedenk ik me dat ik daar ook altijd last van heb..

Deel Deze Pagina