Opzoek naar herkenning? Vervolg verwijderen keelamandelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Leesteken, 27 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Precies dit! Gewoon blijven bellen.

Zeebra vindt dit leuk.
  2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.968
    6.634
    113
    Nou precies, wat idioot. Hier altijd op de dag zelf plek, mocht het echt druk zijn en iets prima een dag kunnen wachten, dan vragen ze of je dat ok vindt. Maar langer heb ik nog nooit hoeven wachten…

Zeebra vindt dit leuk.
  3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Ik vind dit toch echt wel raar. Je bent nog helemaal niet gezien door een arts met deze klachten post-OK?
    Hoe gaat het met de klachten? Blijft het hetzelfde, is er verbetering of wordt het erger?
    Heb je wel duidelijk gemaakt dat je niet "normaal" kunt functioneren en mogelijk last van verklevingen hebt en dat je dus gezien wilt worden door de huisarts?

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.901
    113
    Ik zou iedere dag bellen of ze niet toch een plekje hebben. En de noodzaak heel duidelijk maken.

Heel raar dat ze je zo lang laten wachten...dan stoppen ze je maar aan het eind van het spreekuur er een keer tussen ofzo... Ook geen praktijkverpleegkundige of assistente waar je anders eerder ter controle terecht kunt?

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou er toch ook werk van maken om eerder gezien te worden. Herken het ook niet dat een huisarts zegt om volgende week ergens een afspraak te maken, bij dit soort zaken en je kunt echt niet op de spoed tijd die voorgesteld wordt, kun je de volgende dag terecht bij hele grote drukte en beperkt spreekuur, zoals tijdens de corona golven, nog 1 dag later.
    Maar bij post-ok klachten zijn ze vrij direct en is het dezelfde dag. Zou daar dus wel op staan, maar ook naar de kno want het is absurd dat je er dan nog zolang mee door moet lopen terwijl het je zo belemmerd.

evaleana vindt dit leuk.
  6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Jeetje. Als ik je verhaal lees dan denk ik dit moet gezien worden! Klinkt niet echt normaal. Ik heb jaren in de huisartsenpraktijk gewerkt. Dit is dus ook de reden waarom ik echt niet meer terug wil. Je hebt een serieuze klacht, post ok, en moet een week wachten. Word steeds gekker!

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Oh bah, wat vervelend zeg! Weet je dat je achter oo je tong ook nog een amandel hebt? Dat is je tongamandel. Die is bij mij ooit ook eens ontstoken geweest. Ik zag toen opeens een hele ophoping helemaal achterin mn keel. Normaal zie je deze niet zitten. Wellicht is deze nu bij jou geïrriteerd geraakt door de ok?
    Erg slordig dat je volgende week pas terecht kan bij je ha. Is dat altijd zo? Hier kan je altijd dezelfde dag nog terecht en zo hoort het ook bij zulke klachten vind ik.
    Sterkte iig en hoop dat het meevalt!

Leesteken vindt dit leuk.
  8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.699
    3.491
    113
    Onze huisarts zit 10km verderop en is de huisarts voor meerdere dorpen. Hier is het heel gewoon dat je een week moeten wachten als het niet echt spoed is. Welkom in de achter landen.

Ik wilde gisteren nog eens bellen maar werd geveld door een buikgriep. Ik blijf nu bij m’n toilet en bel wel weer als ik beter ben.

9. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.699
    3.491
    113
    Opnieuw gebeld en mag zo langskomen :)

Zeebra, evaleana, chrystel73 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Fijn! Kreeg je weer meer last? Ben benieuwd wat ze zeggen. Succes!

Leesteken vindt dit leuk.
  11. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.699
    3.491
    113
    #31 Leesteken, 1 dec 2022
    Laatst bewerkt: 1 dec 2022
    Ik ben geweest maar niet blij :(.

Het is niet ontstoken dus de huisarts kan niets bespoedigen bij de kno. Ziekenhuis heeft onderbezetting wbt kno artsen dus ik moest maar blij zijn met mijn afspraak dit jaar.

Er zit littekenweefsel op m’n huig. Dat irriteert sowieso en gaat nooit meer weg. Er was iets met mijn tongverbinding (ben alweer vergeten wat) en mijn tongamandel is vergroot. Maar de boodschap was vooral ik denk niet dat ze er iets aan kunnen doen en ik denk dat als het niet beter wordt dit jaar je maar logopedie moet starten :(.

Nu maar afwachten wat de KNO arts dus gaat zeggen eind december maar ik vrees met grote vreze…

Edit: ben nu zelf eens gaan googelen naar die tongverbinding.. die zit aan de onderkant, niet aan de bovenkant. Daar ben ik weer goed mee geholpen zeg. :mad:

12. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.699
    3.491
    113
    Nee niet echt meer last. Ik heb ook niet echt pijn. Maar m’n kokhals reflex wordt continu geprikkeld . Ik probeer de hele tijd iets weg te slikken wat er niet is. En dan het praten… pfff

ik heb zo’n spijt nu van m’n operatie :(.

13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik snap dat je spijt hebt van je operatie. Wat ontzettend vervelend zeg.
    Logopedie heeft lijnen flinke wachtlijst (hier in de regio iig) dus ik zou alvast inschrijven als dat kan.

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.968
    6.634
    113
    Wat shit zeg :( Aangezien wat de huisarts zei toch niet echt lijkt te kloppen (met die tongverbinding), hoop ik dat ze bij kno toch iets voor je kunnen doen!

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Oh jeetje wat balen zeg!! Lijkt me heel naar. Hopelijk kunnen ze bij kno straks toch nog wat voor je doen. Duimen maar.

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Getsie, wat naar zeg! Ik snap dat je nu spijt hebt, al hoop ik echt voor je dat je over den poosje alsnog kan zeggen dat je blij bent dat je het toch hebt gedaan. Voor mij wel weer even een bevestiging dat ik het voor nu niet laat doen.
    Misschien heb je ook wat minder last als je tongamandel weer wat slinkt? Konden ze niet zeggen waardoor hij vergroot was? Ik ken dat gevoel en je blijft continue slikken met kracht, maar tevergeefs. Sterkte joh!

17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.461
    8.978
    113
    Vrouw
    Bah wat rot. Hopelijk kan de kno toch iets voor je doen!

18. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.898
    2.568
    113
    Misschien kun je nog proberen via je verzekering in een ander ziekenhuis sneller terecht te kunnen?

Deel Deze Pagina