Hoi allemaal, Ik ben 6 maanden geleden moeder geworden van een prachtig dochtertje, maar... ik ben helaas nog niet al mijn zwangerschapkilo's kwijt. Om op mijn gewicht van voor de zwangerschap te komen, moet er nog 7 kilo af (tijdens mijn zwangerschap 17 kilo aangekomen). Mijn huidige gewicht is verder wel oke, bmi is goed, maar ik vind die randjes die over mn broek heen komen echt niet zo mooi! Ik probeer al een paar weken om wat gezonder te eten en was daardoor al 2 kilo kwijt geraakt, maar ik ben eigenlijk op zoek naar meiden die met hetzelfde probleem zitten, zodat we elkaar wellicht kunnen motiveren?! Ik heb wel gezien dat er hier al verschillende groepen zijn over afvallen, maar vaak gaat het dan om heel veel kilo's.
Ik ben vorig jaar 5 kilo afgevallen en wil er het liefst nog 3-5 af. Ik probeer niet te snoepen en ik heb een crosstrainer aangeschaft waar ik nu 4-5 x in de week zo'n 30-40 minuten op los ga. Xxx
Wat goed zeg!! Ik heb een abbo op de sportschool, maar kom er maar 1x in de week, aangezien mijn vriend vaak 's avonds werkt, dus dan is het lastig met de kleine. Knap dat jij de motivatie kan vinden om dat dan thuis te doen! Ik begin vaak ergens heel goed aan, maar om door te zetten vind ik lastig. Vandaar dat ik hoop hier meiden te vinden in t zelfde schuitje om elkaar te kunnen motiveren! Wie weet hou ik het dan wel vol!
Minder koolhydraten Meer eiwitten Meer groente Niet teveel fruit Meer bewegen Ik ga met gierende banden mijn schema (qua eten en sporten) weer oppakken na de zwangerschap zodra het weer kan
Mij is het gelukt door goed bij te houden wat je eet, het allerbelangrijkste is dat je kijkt naar hoeveel energie je verbruikt en wat voor energie je binnenkrijgt... zeker als je op een lager gewicht wilt blijven,.. Ik ben dus ook niet aan een speciaal dieet begonnen, gewoon gezonder gaan eten en zorgen dat je of iets minder eet of meer sport zodat je altijd meer energie verbruikt dan dat binnenkomt..
Hier wil ik er ook nog zo'n 4 kilo af. Ben sinds een maandje begonnen met 3 dagen in de week (thuis) te sporten (cardio en krachtoefeningen) met de dagelijkse trainingen app en ben sinds eergisteren begonnen met de 30 days shred. Vandaag dag 3! Ik ben vastberaden het af te maken! Benieuwd of dat ook echt lukt. Heb alvast een before foto genomen. Hopelijk heb 27 dagen goede resultaten geboekt Daarnaast idd goed/gezond/clean eten. Zometeen als de kleine slaapt, ga ik aan de slag met dag 3 Good luck ladies!
Ik zit in precies hetzelfde schuitje ilsje, mijn zoontje is nu ook 6 maanden en er zijn wat kilo's van de zwangerschap blijven zitten. Ik weet niet hoeveel ik uiteindelijk was aangekomen en ook niet hoeveel ik weeg nu... Ik gok dat ik zeker 20-30 kilo ben aangekomen. Er is al heel veel af hoor en ik heb verder geen slappe huid dus het gaat ook echt om de laatste 7 kilo's. Ik durf niet op de weegschaal, dat doe ik als ik mijn broeken weer pas haha. Bij mij zit het vooral op mijn buik en heupen, bij jou dan? Jij past je kleren van voor de zwangerschap wel weer? Ik ben nu een maand mijn eten aan het bijhouden op een app en ik zorg dat ik rond de 1600 calorieën per dag zit. Daarnaast wandel ik veel met mijn zoontje en probeer de hele dag door wat te bewegen. Voor mij werkt dat beter dan sporten. Mijn broek van na de zwangerschap zakt al van mn kont af Ik heb nu een tussenmaatje aan, tot ik mijn originele maat weer aan kan. Houd jij ook een beetje bij wat je eet of werkt dat voor jou niet?
Bedankt voor de reacties en tips allemaal!! Gebruiken jullie een app om bij te houden wat je eet? @mamia wat is dat 30 days shred precies? @femke86 heel herkenbaar! Bij mij is mn huid gelukkig ook niet slap geworden. Het zit vooral op mn heupen. Ik paste eigenlijk gelijk na mn bevalling al mn kleding weer. Alleen omdat ik natuurlijk veel thuis zat, ben ik veel gaan snoepen. Ik miste denk ik een normaal ritme. Daardoor heb ik er een aantal kilo aangegeten en pas ik nu niet al mijn broeken meer. Of ik pas ze wel, maar er komt zo'n rand overheen.. welke app gebruik jij? Ik moet ook gewoon meer gaan bewegen en letten op wat ik eet, dan krijg ik het er denk ik wel af. Een paar jr geleden wilde ik ook wat afvallen en een vriend van mij ook. We appten elkaar toen elke week een foto van het getal op de weegschaal, dat was voor mij echt een stok achter de deur. Ik wilde dat hij elke week minder aangaf!! Dat werkte voor mij dus heel goed.
Ik ben sinds januari bezig met afvallen. Gewoon door heel gezond te eten en elke dag te bewegen. Is nu 14 kilo af. Wil er nog een kilo of 5 af hebben. Ik wil wel met een groepje meedoen. Je mag me pb'en.
Hier wat meer info over 30 day shred. http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/571654-30-day-shred-wie-doet-mee.html Verder gebruik ik de standaard app van mijn samsung s5, s health heet het, maar je kan ook goede apps downloaden om je calorieën bij te houden. Ben de namen ff kwijt..
Zo! Dag 3 zit er ook weer op! Ben kletsnat van het zweet Pfffff best wel pittig hoor, but we ain't gonna give up
Knap hoor mamia dat je dat doet en volhoud, ik hou zoiets maar 3 dagen vol haha. Ilsje, ik gebruik myfitnesspal, vind ik zelf een fijne app waar je ook je beweging op een dag goed kan bijhouden, hoeveel water je drinkt en maaltijden die je regelmatig eet in èèn keer kan opslaan ipv per ingrediënt. Ik begrijp dat je graag wat steun van anderen wilt, met de getallen op de weegschaal kan ik je nu nog niet helpen maar als je nog iemand zoekt voor een groepje wil ik best meedoen. Oja gebrek aan structuur en veel thuis zitten in het begin, herkenbaar! Ach ik voelde me zo blegh toen dat ik elke dag een reep chocola at hahaha... Nu niet meer gelukkig!
Heb je ook een doel van wanneer je ongeveer weer in je broek wilt passen zonder zwembandjes? Ik dacht zelf aan '9 maanden op, 9 maanden af' zoals ze weleens zeggen: dus rond augustus weer aardig op gewicht/figuur - dan is het alweer 9 maanden geleden dat ik ben bevallen. En dan maar eens kijken of het echt nog mogelijk om mijn oude figuur terug te hebben
Hoi allemaal! Ook ik ben druk met afslanken. Is al even geleden dat ik ben bevallen en ben inmiddels 17kilo lichter Dit heb ik gedaan door Myfitness Pal en hardlopen weer op te pakken. Inmiddels sta ik alweer bijna een half jaar stil qua gewicht (heb er ook minder aan gedaan).. maar heb de draad weer opgepakt. Ik eet nu koolhydraatarmer en doe ook de 30 day shred. Ik heb het eerst 2 weken dagelijks gedaan, maar kreeg last van een blessure aan mijn been. Dus nu doe ik het om de dag. Ook loop ik nog 2keer per week hard, heb me weer opgegeven voor een loopje van 7,5 km over 3 weken, dus moet wel haha Succes allemaal dames!
Haha ik zit pas op dag 3 hoor hopelijk houd ik het nog 27 dagen vol ik wil niet opgeven! Heb ook een beetje last van van mn knieen. Ik doe nu met Anita mee (de minder intensieve versie), maar als ik merk dat het echt niet kan, ga ik het ook om de dag doen. Ook erg belangrijk om naar je lichaam te luisteren, maar ik weiger dit keer om op te geven! 💪
Missmara wat goed zeg! You go girl hoe ver ben je nou met de 30 day shred? Om af te vallen, heb spiermassa nodig (je spieren verbranden de vet), dus met alleen hardlopen gaat dat idd niet lukken. Beste manier is een combinatie van cardio & krachttrainingen
Nou.. Ze is bijna 2 jaar en nog ben ik extra's kilo's niet kwijt. Maar ik geef nog borstvoeding.. (Dat is mijn smoes) Mijn probleem is gewoon dat ik teveel snoep. Ik neem de tijd niet om normaal te eten, gevolg dat ik ga snaaien..
Bij mij was het 9 maanden op 9 maanden af gezegde wel van toepassing. Na 9 maanden zat ik net een kilo boven mijn oude gewicht. En inmiddels 2kg eronder. Maar mijn lichaam is echt nietnmeer hetzelfde. Ik heb wel slappe huid. Als ik sta is mijn buik gewoon plat, maar als ik ga zitten heb ik echt een rol losse huid :x
Mijn dochter is al een tijdje 2 maar ik krijg de kilo's er niet af ook erg druk dus ook geen tijd om heel intensief te sporten, en de fut niet om rigoureus mn voeding om te gooien. Maaar nu is t eind van mn opleiding even in zicht en wil ik er nu wel helemaal voor gaan. (Alleen nog even nieuwe sportschoenen scoren die niet te klein zijn) Ik hou ook enorm vocht vast overigens (ik schat 3-5 kilo) hiervoor ga ik dinsdag naar de huisarts. Mn nierfunctie was al getest en die was goed. Ik fiets wel zo vaak mogelijk naar mn werk (10 km enkele reis), maar ik ben wel een goed-weer-fietser hoor, ik ga niet met stormwind of regen Doe nu wel een tijdje elke week yoga en merk al wel dat mn spieren steviger en sterker worden. Dus als er een clubje komt, ja doe ik graag mee Bij mij moet er trouwens wel t liefste 15 kilo af..... Ik weeg niet zo vaak (heb ook geen weegschaal thuis), maar ik was wel al 1,5 kilo kwijt inmiddels en verder meet ik vooral mn buik op. Ben wel sinds een jaar geleden 5 cm kwijt geraakt gelukkig. Hier wel een slappe huid vol striemen op mn buik, maar goed. De enige die dat te zien krijgt is mn vent en mn dochter strakke buik zal ik nooit meer krijgen. Maar die flubberende en blubberende hangbuik van nu mag wel echt klaar zijn.