Hier zijn de ovenschotels ook favoriet al moet ik zeggen dat ik ze vaak uit een pakje maak. Uit een pakje: Familiegerecht Honig Italiaanse macaroni ovenschotel Familiegerecht Honig Siciliaans? Macaroni Italiaanse Lasagne of Lasagnette van Knorr Hollandse ovenschotel van Maggi. Eigen recept: Groot blik wortels/doperwten Aardappelpuree 500 gram Gehakt Uitjes Gehaktkruiden Mexicaanse kruiden Tomatenpurree Ketjap Knoflook Kruid het gehakt op gevoel met gehaktkruiden, uitjes (doe het gedroogde uitjes), mexicaanse kruiden, 1 koffielepel tomatenpurree, ketjap manis en knoflook en bak het in een koekepan. Oven voorverwarmen op 200 en ovenschaal invetten. Aardappelpurree klaarmaken. (hoeveelheid hangt af van welk merk) Gehakt onderin, Wortels doperwten uit laten lekken en koud erbovenop. Aardappelpurree erop en een laagje geraspte kaas. 25 minuten in de oven en klaar. Heel simpel maar super lekker.
Makkelijk en snel: Rode kool uit pot onderin ovenschaal vegagehakt erop (ik kruid dat met knoflook en wat tomatenpuree) Aardappelpuree maken met kaas er doorheen en daarmee afdekken. 20 minuutjes op 200gr en heerlijk smullen.
Deze heb ik gister gemaakt, was heel erg lekker! Gegratineerde ravioli ovenschotel | Lekker en Simpel
Dit is echt een lekker recept: Macaroni al forno - Recept - Allerhande - Albert Heijn Je kunt ook gewone macaroni nemen (en in mijn geval vegetarisch gehakt)
Vanavond gegeten: Had een restje gehakthachee. (rundergehakt rullen, uitje meebakken, bakje champignons en een half blikje mais erdoor gedaan, half blikje mais stond nl nog in de koelkast) Zakje hacheemix met water meebakken. Gehakthachee onder in de ovenschaal doen. Lag nog een prei in de koelkast die op moest. Die heb ik fijngesneden en over de hachee gedaan. Daaroverheen aardappels die ik laatst al extra had meegekookt. Ik doe dan altijd de gekookte afgekoelde aardappels in blokjes snijden. Beetje olijfolie erdoorheen doen. Wat kruiden (deze keer knoflook- en paprikakruiden) door mengen. En dan over de prei in de ovenschaal doen. Worden de aardappeltjes lekker bruin van.
Deze heb ik vanavond gemaakt, erg lekker! Hier in de supermarkt kon je sparen voor groenten- en fruitknuffels, mijn kinderen hadden allebei de aubergine-knuffel uitgezocht. Ik vond het dus wel een goed idee om het ook eens te eten met ze.