Kleding bij sollicitatiegesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie27, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Hoe kun je het beste je blouse dragen bij een sollicitatiegesprek? Los laten hangen of juist in je broek? En de mouwen? Mogen die onder het jasje uitkomen, omslaan om de mouw van het jasje, of mag deze niet te zien zijn? Ik twijfel wat ik het beste kan doen.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou vooral iets aantrekken waar je je lekker in voelt..
    En of de mouwen er nou onderuit komen of niet, denk eerlijk gezegd niet dat ze je daarop niet zullen aannemen..

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Inderdaad iets kiezen waar jij je fijn bij voelt. Wat gepast is hangt af van de bedrijfscultuur en de functie waar je naar solliciteert.
    Enigste wat je echt moet vermijden is een spijkerbroek en sportschoenen.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heb je enig idee wat voor kleding ze daar dragen? Net iets netter dan gewoon daar, is vaak het meest praktisch.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Blouse los laten hangen lijkt mij. Neutrale kleur en nette schoenen, goed verzorgde nagels, schone haren....dan kan je niet fout gaan.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Bij bepaalde beroepen kun je ook gewoon je jeans en gympen aan hoor!! :D:D

Maar ik zou idd goed kijken wat fijn zit, mooi passend is, dus niet te groot of net te klein, als jij in een mooie blouse komt die goed staat als hij los hangt en de mouwen onder je jasje uitkomen is dat prima, als de blouse echt bedoelt is voor in de broek, dan moet je dat doen!

Succes!

7. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ligt aan je blouse, is het een los beetje groot model dan kan je het beter los laten hangen. Is het een wat strakker model dan KAN je hem in je broek doen. Persoonlijk vind ik een blouse in een broek niet mooi.

De mouwen kan je beter in je jasje laten, niet er onderuit laten komen dus. Als je het mij vraagt zou ik niet eens een jasje aan doen, tegenwoordig zie je dat cobertje/blazer jasje niet vaak meer. Wat je nu veel ziet is leuke (nette) blousjes, met een leuke broek, laarsjes/hakken er onder en wat sieraden zoals ketting en armbanden.

Deel Deze Pagina