Hoe kun je het beste je blouse dragen bij een sollicitatiegesprek? Los laten hangen of juist in je broek? En de mouwen? Mogen die onder het jasje uitkomen, omslaan om de mouw van het jasje, of mag deze niet te zien zijn? Ik twijfel wat ik het beste kan doen.
Ik zou vooral iets aantrekken waar je je lekker in voelt.. En of de mouwen er nou onderuit komen of niet, denk eerlijk gezegd niet dat ze je daarop niet zullen aannemen..
Inderdaad iets kiezen waar jij je fijn bij voelt. Wat gepast is hangt af van de bedrijfscultuur en de functie waar je naar solliciteert. Enigste wat je echt moet vermijden is een spijkerbroek en sportschoenen.
Heb je enig idee wat voor kleding ze daar dragen? Net iets netter dan gewoon daar, is vaak het meest praktisch.
Blouse los laten hangen lijkt mij. Neutrale kleur en nette schoenen, goed verzorgde nagels, schone haren....dan kan je niet fout gaan.
Bij bepaalde beroepen kun je ook gewoon je jeans en gympen aan hoor!! Maar ik zou idd goed kijken wat fijn zit, mooi passend is, dus niet te groot of net te klein, als jij in een mooie blouse komt die goed staat als hij los hangt en de mouwen onder je jasje uitkomen is dat prima, als de blouse echt bedoelt is voor in de broek, dan moet je dat doen! Succes!
Ligt aan je blouse, is het een los beetje groot model dan kan je het beter los laten hangen. Is het een wat strakker model dan KAN je hem in je broek doen. Persoonlijk vind ik een blouse in een broek niet mooi. De mouwen kan je beter in je jasje laten, niet er onderuit laten komen dus. Als je het mij vraagt zou ik niet eens een jasje aan doen, tegenwoordig zie je dat cobertje/blazer jasje niet vaak meer. Wat je nu veel ziet is leuke (nette) blousjes, met een leuke broek, laarsjes/hakken er onder en wat sieraden zoals ketting en armbanden.