Dag allemaal, Als alles goed mag gaan willen we ons kindje het liefst vernoemen. Alleen we vinden het erg lastig. We willen als het een jongetje is vernoemen naar de opa. Hij heet van doopnaam Hendrik, gewone naam Henk. Kan iemand hier iets van maken? Nick, Jorick oid valt af. Het enige wat we een beetje leuk vinden en wat in de buurt komt is Hugo, maar dat is het voor ons ook net niet. Wat we verder ongeveer leuk vinden: Thomas, Noud, Benjamin oid. We kunnen het ook eventueel vernoemen in 2e naam, misschien iemand suggesties voor een leuke eerste naam, en we 2e naam vernoemen.
Hugo lijkt toch niet op Henk? Ik zou als tweede naam gewoon Hendrik niets mis mee. Oscar Hendrik Floris Hendrik Pepijn Hendrik
Eens. Enige leuke/vlotte/'van deze tijd' vernoeming vind ik Rik. Hugo ook leuk hoor, maar geen vernoeming i.m.o. Voorgestelde Hidde ook mooi, maar ook daar zie ik de vernoeming niet zo snel.
Ik vind Hendrik eigenlijk stiekem een leuke 'oude' naam! Varianten van Hendricus volhgens: https://www.behindthename.com/name/hendrik/related Henrik * Enzo Rico Aemeric (EE-mu-rik) * Imre * Harry * vind ik zelf wel mooi
Als je vernoemd vind ik ook echt dat je het eruit moet kunnen halen. Rik Rick Henri Hendrik Rijk Hinz Jendrik Deze namen komen van Hendrik af.
Klopt hoor, daar neigen wij ook naar. Maar misschien hadden we nog een leuke naam wat we wel als eerste naam kunnen gebruiken, en wat dan vernoemd is. Maar ik denk dat dat heel lastig wordt
Heeft opa Henk/ Hendrik niet nog meer doopnamen waarnaar jullie kunnen vernoemen? Hen(d)rikus/ Hen(d)ricus en Rikus/ Ricus heb ik nog niet voorbij zien komen als toevoeging.
Ik zou ook gewoon Hendrik doen. Maar als je toch wat anders wil Rik of Dirk. Erik lijkt er in de verte ook nog een beetje op.