Aangezien mijn zoontje al vanaf zijn geboorte last heeft van obstipatie en ik de movicolon niet telkens wilde geven, was ik op zoek naar een ander middeltje. Nu las ik dat Roosvicee Laxo heel goed hielp, en idd na 2 dagen kon hij gewoon normaal poepen, een normale drol. Maaaaaaaaaaar wat werd dat arm kind hier druk van. Ik vroeg me af of iemand dit herkent. Ik had zoiets jeetje , hij kan wel eens energie hebben maar dit was niet normaal. Hij stuiterde op en neer gewoon Nu blijkt per 100ML zit er gewoon 69 Gram suikers in. Nu weet ik niet wat ik hem nu moet geven. Gedroogde pruimen eet hij niet, vind hij niet lekker.
Roosvicee en Dixap vind ik echt 3 x niks. Bestaat alleen maar uit suiker zowat. Mijn Dochtertje stuitert ook van suiker. Wat bij mij heel goed helpt is een klein scheutje olijfolie door d'r avondeten. Vet zorgt er trouwens voor dat de door vet oplosbare vitamines beter worden opgenomen. Win win
Kiwi werkt hier als een tierelier en gewoon pruimen kan ook prima gewoon zacht vers dan. En inderdaad olie door het eten dat is niet alleen goed om te poepen inderdaad.
In roosvicee zitten geen kunstmatige suikers, wel normale toegevoegde witte suikers. Als je kind geen suiker gewend is kan het er druk van worden ook al is dit niet bewezen. En 100 ml is het onaangelengde neem ik aan dus per 150 ml aangelengde sap zal het wel iets meevallen met de suiker. Neemt niet weg dat er veel suiker in die sappen zitten natuurlijk. Hier 3 bekers roosvicee per dag maar nergens last van. Ik zou het ook met normaal fruit doen dan. Of vijgen kopen, die vinden kinderen ook lekker.
Ik geloof niet zo dat ze druk worden van roosvicee laxo...maar was je kind druk voordat die moest poepen? Mijn dochter gaat altijd keihard heen en weer rennen en druk doen voordat ze moet poepen...meestal s avonds na het eten..daaraan merk ik juist dat ze moet poepen.
Nee niet druk doordat hij moest poepen. Gewoon van 's middags tot 's avonds heel erg druk. Gewoon hyper terwijl hij zo helemaal niet is. Hij kan wel eens gek doen , tuurlijk het is een kind. Maar nu echt geen weet met zijn eigen. Nu 3 dagen niet meer gehad en ook geen last meer ervan gehad
Hier heeft mijn oudste een tijd Forlax gekregen. Een tijdje terug bij een homeopaat geweest en sindsdien gaat het heel goed. Forlax laten staan, eerst wat gekregen maar hielp niet voldoende. Later 1 korrel en nergens last meer van.