opzoek naar nieuwe Dusseldorf (of Gent) klantjes!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Bbibi,

Half juni hoor ik wat het schema wordt. Het infuus moet 3 dagen voor punctie en geloof ik 3 dagen na TP. De huisarts wil het niet doen omdat ze niet weet wat het middel doet. Nou ja, dan maar naar DD.

S avonds is ook een probleem omdat we al een dochter van 4 hebben en geen oppas in de buurt. Maar goed, loopt wel los. In het ergste geval ga ik het toch vertellen op het werk. Trouwens in het weekend is er ook wel wat mogelijk geloof ik.

Het is idd de 4e poging, maar omdat het zkh de laatste 2 anders gedeclareerd heeft is het de vraag of ik nou wel of niet iets vergoed krijg. Gisteren is de brief naar de verzekering gegaan, dus afwachten...

Wanneer ging jij ook weer?

Groetjes,
    K.

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Owh vervelend zeg dat dat infuus precies 3 dagen voor en na moet! Dus het kan ook niet wanneer het je uitkomt! Balen...
    Is je dochtertje wel spontaan geboren? Of daarmee ook zon lange lijdensweg gehad?

Zon infuur wat doet het nou exact? Voor de innesteling was dat toch? En is dat persee noodzakelijk? Hoop echt niet dat ik dat krijg! Pfff! Hihi

Wij gaan vandaag precies over 2 weken dus begint gelukkig heel erg op te schieten! Wij zijn er beide zo aantoe! :)
    Welke datum moet jij weer naar DD? Woe weet komen we elkaar nog wel tegen! :)

3. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Bbibi,

Wij gaan de 14e. Dus ik denk iets later dan jij?

Onze dochter was er spontaan en al na 2x proberen... Maar ja, dat is inmiddels 5,5 jr terug en ik ben nu een stuk ouder..

Heb overigens deze week toch toestemming van de verzekeraar ontvangen dus dat is een meevaller! Heb jij al iets gehoord?

Ik ga nu eens uitzoeken hoe het zit met de medicatie die Dr. S. voorschrijft, want zou handig zijn als dat gewoon in Nederland gehaald kan worden..

Groetjes,
    K.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij gaan in Gent weer verder na een geslaagde poging IUI-D , ons jongste zoontje is over 4 weken een jaar en we willen graag proberen voor een derde wondertje te gaan!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @kaltje wat fijn dat je eerste kindje zo makkelijk kwam! Maar ontzettend balen dat het nu alweer 5,5 jaar duurt *zucht* hopelijk dat ze je in dd kunnen helpen aan een 2e wondertje!! :)
    En idd ben benieuwd of het allemaal gaat lukken met je medicatie!
    Ik moet komende donderdag dus de 13e!! Spannend....

@ twoboys ik heb jou best geregeld met oude naam voorbij zie. Komen! Dat je kindje had geadopteerd en toen toch zwanger raakte! Zooo bijzonder !! Hopelijk hebben jullie ook succes met een 3e wondertje zou super zijn! Veel succes gewenst!

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi ik wilde je even heel veel succes wensen morgen in DD!! Hopelijk is t n goed gesprek en mogen jullie snel beginnen. Wie weet is het de oplossing voor jullie (net als bij mij ;)). Ik hoop in ieder geval dat je er een hoop positiviteit uit haalt, want dat kan je volgens mij op t moment wel gebruiken. Hoe laat heb je je afspraak? Laat je ook even weten hoe t is gegaan?

Liefs Boboke

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi boboke,

Dankjewel lieve meid!
    Vandaag idd afspraak! Om 11.00uur bij dr scholtes en om 13.00 uur bij dr pfeiffer! Dus onwijs spannend! Man en ik zitten al helemaal met zenuwachtig in de auti als een stel jonge kinderen haha erg he?
    Maar we hebben er goede hoop op dat het daar goed komt! Ik laat het weten! Lief dat je aan me denkt!
    Hoe is het met jou en je zwangerschap?

Liefs bibi

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi en hoe is t gegaan??? Ben erg benieuwd.
    Met mij gaat t heel goed, lief dat t vraagt. T blijft nog steeds heel onwerkelijk na al die tijd, maar durf er steeds meer vertrouwen in te hebben. Ik heb ook geen kwaaltjes of zo. Borsten zijn wat groter en gevoeliger, maar meer niet. Morgen hebben we weer een echo en een gesprek met de gyn of er een indicatie is om daar te blijven.
    Ik hoop zo dat jullie dit ook heel snel mogen meemaken!

liefs

9. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hi Bbibi,
    Hoe is het je vergaan donderdag???
    Groetjes,
    K.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Boboke en Kaltje,

Sorry druk in een verbouwing en verhuizing dus weinig tijd voor ZP.

Ik kopieer even het bericht dat ik naar een andere meid van het forum heb gestuurd want het is zon giga verhaal... hihihi

Kaltje ik moet ook aan de infuzen. Is dat van jou ook hooggedoseerd omega en vitamine d voor onderdrukking van jou immuunsysteem? Bij mensen met mijn immuunproblemen raakt daarmee 80% zwanger. En hij verwacht dat ik daarbij hoor dus dat is onwijs goed nieuws! Spannend dus!

Boboke hoe is het met je zwangerschap meid?
    En Kaltje hoe was jou afspraak in DD?

Het was een heel eind rijden! dikke file ofcourse ook met de terugweg!
    vriendelijke verpleegsters! we waren er 10.15 en ik zou 11.00uur mijn afspraak hebben. Helaas liep hij ook nog eens uit tot 11.40uur dus je snapt na bijna anderhalf uur wachten dat ik daar al met een dikke sik zat! hahaha! uiteindelijk bij dokter scholtes kei kortaf je had geen tijd wat te vragen. Hij wilde alleen van ons alles weten en thats it!! hij snapte dat we nog niet zwanger waren! want hij begreep uberhaupt niet waarom we met iui bezig waren want mijn man zijn zaad was zo slecht dat het zelfs nog te slecht was voor IVF en dus wordt het ICSI. Om een lang verhaal kort te maken (anders wordt het een giga verhaal)... moest mijn man zijn zaad inleveren. Ik moest onwijs veel bloed prikken! 9 buisjes waarvan 3 heeeeeeele grote zo groot had ik nog nooit gezien! maar dat kwam voornamelijk wegens mijn afspraak bij dr pfeiffer. Die ging mijn immuunsysteem checken en daar hadden ze super veel bloed voor nodig. We reden naar een ander gebouw waar we een afspraak bij dokter pfeiffer hadden. Die afspraak was echt heel prettig. Anderhalf uur heeft ons gesprek geduurt. Alles besproken over mijn ziekte en immuunsysteem en wat de reden was waarom hij dacht dat ik niet zwanger was! Erg duidelijk verhaal. Mijn t-helper cells zijn te overactief vandaar mijn CVS/ME en al mijn allergien. Dit zijn ook de cellen die bv een donororgaan afstoten in een lichaam. Mijn immuunsysteem ziet een bevrucht ei ook als lichaamsvreemd en valt dat aan waardoor ik geen kans heb zwanger te raken. Hier viel wel het eea aan te doen dmv infuzen om mijn immuunsysteem te onderdrukken. Dit moet ik 3 dagen voor punctie en 3 dagen na terug plaatsing. en dan als ik zwanger ben wekelijks tot week 40. Uiteindelijk vrijdag direct de uitslagen van dat onderzoek en jawel hij had gelijk! alles was vrij goed behalve mijn t helper cells zoals voorspeld! dus opzich is dat vrij goed omdat we nu een reden hebben en daar wat mee kunnen.
    28 juni belafspraak voor de rest vd uitslagen en dan gaan we bespreken wanneer te starten etc etc.

Dus al met al een positief gevoel erbij overgehouden :)

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Meiden ik heb een vraagje voor jullie..

Ik speel met de gedachte om naar DD of Gent te gaan, alleen vroeg ik me af, moet ik dan aan mijn huidige ziekenhuis een verwijzing vragen ? Weet iemand hier of dat ook geldt voor een second opinion? Ik wil eigenlijk in eerste instantie gaan bekijken of ze daar meer doen / kunnen dan hier in NL en ook qua onderzoeken die mij belangrijk lijken.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes iig!

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @scarabee, een second opinie is altijd mogelijk! ik weet niet hoeveel ivf pogingen je nog vergoed krijgt? zo te zien aan je handtekening nog 2? Dan heb je recht op vergoeding maar iedere zorgverzekering eist zijn eigen regels om vooraf op te volgen. Ik moest een verwijzing hebben van mijn huidige gynaecoloog dat hij mee werkte om naar dusseldorf te gaan. Daarnaast moest ik Dr scholtes uit DD mijn formulier ivf in het buitenland laten invullen. Ik moest schriftelijk toestemming vragen bij mijn zorgverzekering en daarbij een behandelplan mee sturen uit DD. Dit laatste heb ik nog niet gedaan, maar dan puur alleen omdat bij mij nog niet bekend is wanneer we gaan beginnen en hij eerst de uitslagen af wil wachten. Dus die kon ik nog niet opsturen. Ik hoop dat ze hier voldoende aan hebben.

Ik zou al vooraf een afspraak voor intake maken (wachttijd DD zon 4 a 5 maanden) in Gent iets korter geloof ik. Dan kan je tussentijds alles regelen wat je nodig hebt.

Nadeel als je dat niet doet kun je ook gewoon gaan... alleen dan krijg je niets vergoed helaas.

Heel veel succes met je beslissing!

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi wat fijn dat jullie er zo'n goed gevoel over hebben. En wat gaat t dan nu snel he? Over een paar weken ben je misschien al begonnen! Hopelijk mag t snel lukken bij jullie! Alvast heel veel succes en ik blijf meelezen hoe t je vergaat :).
    Liefs

14. Scarabee, voor je verzekering heb je een verwijsbrief nodig, maar die kun je ook gewoon bij de huisarts halen. Voor de intake zelf heb je geen verwijsbrief nodig, maar ze willen wel graag je volledige dossier zien die je dus bij je huidige ziekenhuis op zult moeten vragen (maar in principe hoef je daar geen reden voor op te geven, lijkt me).

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @boboke wat lief van je meid! En je hebt gelijk hoor het gaat nu opeens heel snel! maar toch voelt het nog niet zo! ik wist dat ik niet direct kon gaan beginnen maar toch hoop je daar wel op! maar omdat ik moest wachten op de uitslagen waar al 2 weken overheen gaan duurt het toch allemaal maar weer... dus ik ben toch maar weer een iui poging in mijn huidige ziekenhuis opgestart! ik kon nog mooi 1x iui doen voor de zomerstop! dusja besloten dat maar te gaan doen :) stil zitten lukt mij echt niet hoor hihi... jij veel geluk met je zwangerschap gewenst meid! xx

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oké, bedankt meiden! Ik ga sowieso een kopie van mijn dossier opvragen, en zal even met de huisarts in gesprek gaan over een verwijzing. Ik heb idd 2 pogingen over. Hoewel mijn verzekering er 4 in totaal vergoed, mits een fertiliteitsarts daar een goede kans in ziet.. Alleen tot nu toe zijn ze niet echt hoopvol, althans, zo komt het op mij over.

Shadixxx
    , mooie amh waarde heb je ! Dat is hoopvol :)

Trouwens als ik zo'n second opinion ga doen, moet ik me dan daarna opnieuw aanmelden bij huidig ziekenhuis, stopt die behandeling dan automatisch ?

Wel jammer zo'n lange wachttijd, ik wilde het afgelopen jaar al, maar toen zag m'n vriend het niet zitten. Nu heb ik net 5-6 maanden pauze achter de rug om me voor te bereiden op de 1e IVF, en blijkt dit de uitkomst te zijn. Beetje zuur wel!

Bbibi, jij ook veel succes !!

17. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Scarabee: ik was volgens mijn ziekenhuis in NL ook uitbehandeld, maar daar dachten DD en Gent beduidend anders over. Ik heb bij allebei een afspraak gemaakt en uiteindelijk degene gekozen waar ik het beste gevoel bij had (is bij ons Gent geworden).
    De wachttijd is behoorlijk lang, maar wat zeker loont is regelmatig mailen of bellen om te vragen of er eerder iets beschikbaar is. In Gent waren ze daar heel makkelijk in en kon ik ook echt veel eerder terecht. Uiteindelijk in DD overigens ook.

Mijn verzekeraar (CZ) heeft een contract met het UZ Gent en vergoedt dus 100%. In DD zou dit slechts 75% zijn. Wel heb ik het intakegesprek in DD 100% vergoed gekregen.
    Ik zou iig bij beide een afspraak maken en daarna je gevoel volgen. Je moet wel wat administratieve dingen regelen als je richting buitenland gaat, maar dat valt allemaal hartstikke mee.

Waarom zien ze bij jou overigens geen kansen meer hier in NL?
    Als ik je een advies mag geven........blijf niet meer hangen in NL en ga hier niet je pogingen verspillen. Heb daar achteraf zoveel spijt van dat ik m'n tweede poging nog hier heb gedaan.

Succes met alles en als je nog dingen wilt weten dan vraag je het maar hoor (mag ook in privebericht).

x

18. Scarabee, je hoeft je huidige ziekenhuis niets te vertellen over een afspraak ergens anders, en in principe je behandelingen niet eens stop te zetten. Mocht je echt eerst uit willen zoeken waar je verder wilt, dan zou ik het gewoon op 'even pauze' houden!

Inderdaad blij met mijn AMH! Iets te laag, maar zo ontzettend veel beter dan we verwacht hadden!

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Shadixxx Oh ik dacht dat het een voorwaarde was voor een second opinion, dat de huidige behandelaar ermee instemt. Maar ik bel sowieso m'n verzekering nog om het precies na te vragen.

Amh verschilt enorm per vrouw, sommigen worden al geboren met een lage waarde, maar dat hoeft dan nog niet eens wat te zeggen. De waardes bij de leeftijd van 40 zitten meestal wel onder de 0 had ik begrepen, en onder die leeftijd varieert het tussen de 1 en de 12. dus je score is sowieso super!

Mariska
    , ze vinden niet dat ik uitbehandeld ben in NL, maar ik heb er na die eerste poging geen vertrouwen meer in of anders heeeel weinig vertrouwen. Er werd nu al gezegd : Volgende keer iets hoger doseren, ja, de groeten ermee, dat vind ik een zwak voorstel. Ze moeten nu echt met iets beters komen. *hoop ik*

Dankje! Jij ook veel succes!!

20. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zag jouw vorige poging er dan uit? En waarom loop je precies in de MMM?

Deel Deze Pagina