opzoek naar nieuwe Dusseldorf (of Gent) klantjes!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Waarom in de MMM omdat het 1,5 jaar lang niet lukte, heb eerst 10x IUI gekregen. Nu na 3 jaar nog steeds niks. AMH was vorig jaar 0.7. Maar jij en ik hebben elkaar wel vaker gesproken hoor ;)

Poging was: 150eh Menopur + cetrotide, 1e meting: 1 grote follikel, 4 kleinere. 2e meting : 2 grotere follikels, 3 iets kleiner (rond 15mm) en nog 3 kleiner dan 10mm. Ik wilde toen de punctie eigenlijk al niet meer doen, had er geen goed gevoel over. 3e meting: hetzelfde, alleen de grootste eicel was nu 19mm ipv 18mm. 10.000 eh pregnyl. Na punctie 2 eicellen verkregen en 0 bevruchtingen.

2. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat we elkaar al vaker hebben gesproken, maar wist je verhaal niet precies meer ;)

Bij jou dus ook een lage dosering om te stimuleren terwijl je een lage AMH hebt. Volgens de artsen in DD en Gent is dat gewoon veel te laag. Ik had ook elke keer weinig follikels, maar ophogen ho maar!

Ik zou je echt aanraden om richting Gent of DD te gaan. Ze kunnen daar veel meer voor vrouwen met een laag AMH. Daarnaast hebben ze ook nog aanvullende technieken zoals flushing en assisted hatching en dat kan voor ons low responders net het laatste zetje zijn wat we nodig hebben ;)

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha oke ;) ik onthou het ook niet meer van iedereen inmiddels hoor :D maar ik verander nog weleens m'n avatar dus misschien herkende je me niet ;)

Een arts zei tegen mij dat een hogere dosering geen effect heeft, omdat ze afhankelijk zijn van wat er klaarligt aan het begin van de cyclus.. Maar later toen ze zei dat de dosering hoger zou kunnen voor meer eicellen, besefte ik dat er maar wat gezegd wordt. Plus daarbij vonden ze 5 follikels een super goede score.. dus grote kans dat ze het niet eens willen verhogen.

Die speciale techniek wordt niet vergoed he ? Althans, dat las ik net hier : Assisted Hatching

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit jij toevallig ook in het Erasmus?
    Ik kreeg ongeveer hetzelfde verhaal namelijk.

Van Gent moet ik 75 mg DHEA slikken om het aantal follikels wat klaar ligt bij de start te vergroten. Dat is dus 1.

Daarnaast lagen er bij mij de laatste keer een stuk of 10 follikels klaar, maar had ik slechts 5 die gingen doorgroeien. Dus daar valt met de juiste medicatie/dosering nog wel wat te behalen. Dat is dus 2.

Gent doet flushing, waardoor er uit vrijwel iedere follikel ook echt een eicel gehaald wordt. Dat is dus 3.

Gent doet ass. hatching waardoor de kans op innesteling vergroot wordt. Dat is dus 4.

En dan nog alle andere technieken die er in Gent en DD toegepast kunnen worden indien nodig maakt 5!

Voor mij dus iig al genoeg redenen om voor het buitenland te kiezen! En de visie mbt amh en doseringen van medicatie is heel anders dan in Nederland. Er is gewoon meer mogelijk!

Ass Hatching wordt idd niet vergoed, maar is volgens mij nog wel te betalen. En als die paar honderd euro een plakei betekent, dan heb ik dat er graag voor over ;)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heee Mariska,

Nee, geen Erasmus, ik zit bij het UMC.

Dat zijn idd 5 hele goede redenen! Ik heb in mijn lijstje er nog bij staan dat ze daar de AMH waarde wss serieuzer nemen. Ik heb tot nu toe in Nederland te horen gekregen dat ik me daar totaal niet druk over hoef te maken, vanuit DD hoor ik andere berichten.

Ik lees trouwens net dat je de behandelingskosten in DD zelf moet voorschieten. (1500-2500) euro. Weet jij toevallig of dat ook geldt als je vanuit NL komt ?

Ik ga morgen een verwijzing vragen aan de HA. Hoop dat hij instemt met ons second opinion plan. Achteraf wel jammer van de wachttijd, ik wilde meer dan een half jaar geleden eigenlijk al naar DD of Gent maar mijn vriend zag dat totaal niet zitten, ook niet dat ik me alvast aanmeldde. Gelukkig ziet hij het nut er na deze 1e IVF poging wel van in!

Heb jij nog 1 of 2 pogingen tegoed van je verzekering ?

Hoe gaay het met de rest van iedereen die naar DD of Gent gaan ? Veel succes allemaal.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @scarabee heb je de verwijzing in the pocket?
    Alles in duitsland moet je vooraf zelf betalen voor je alles vergoed krijgt. En daarbij krijg je maar een deel vergoed. Ik heb bloedonderzoeken laten doen en de kosten zullen rond de 1000euro komen, ik krijg daarvan maar 380euro vergoed helaas.
    Ook is ICSI erg duur daar met bijkomende kosten reken op 2700euro (schijnbaar) maar je krijgt maar het nederlandse tarief vergoed 1800,- ongeveer. Dus je ziet een behoorlijke kostenpost. Daardoor is Duitsland jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd. Wij moeten er ook bewust naar kijken want ook wij hebben helaas geen geldboom in de tuin, en wegens gezondheidsredenen kan ik ook niet fulltime werken dus maar goed ik heb alles over voor een goede behandeling, met hopelijk een goed resultaat.

Ben je er al aan uit of je naar gent of Duitsland gaat?

Ik vroeg me wel af of gent wel direct vergoed zou worden? anders zou dat voor ons uiteindelijk ook nog een afweging waard zijn als poging 1 zou mislukken...

veel succes en sterkte met beslissen!

hoe is het verder met iedereen?

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    @Bbibi,

Ik had het gelezen inderdaad dat je daar in DD vooraf moet betalen. Mijn verzekering zei dat ik in het ZH in DD zelf even moet navragen of dat ook geldt als je uit NL komt, maar dat heb jij blijkbaar al nagevraagd?

Krijg je de bloedonderzoeken ook niet vergoed ? Waarom niet ? Valt dat niet onder totale behandelingskosten ?

ICSI nederlands tarief is trouwens 2000 € volgens mijn verzekering .. Verschilt toch niet per verzekering neem ik aan ? Zou dat even nachecken als ik jou was, dat scheelt toch weer 200 € !

ALS we naar het buitenland gaan, gaat het Gent worden, die is goedkoper, en ook dichterbij en qua technieken eigenlijk geen verschil kunnen ontdekken. Moet nog kijken naar het kostenplaatje, want als we teveel zelf moeten betalen, gaat het feestje helaas niet door. Ik ga Gent nog bellen om het te vragen, hebben de verwijzing binnen idd !

Veel succes alvast met telefonisch consult, ben benieuwd wat het advies is, en de uitslag!

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh joh, ik zit te suffen, je gaf natuurlijk reactie op mijn bericht haha, het dient dus zelf voorgeschoten te worden allemaal ?

9. In DD betaal je inderdaad eerst alles zelf :)

Heb je al een afspraak gemaakt?

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dan is DD wellicht geen optie voor ons. Laten we hopen dat het in Gent anders geregeld is.
    Kan mss nog aan m'n verzekering vragen of zij het kunnen voorschieten, ze zeiden wel dat ik even moest terugbellen als ik het kostenplaatje op papier had.

Nog geen afspraak gemaakt dus.

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik moet bij Gent ook alles zelf voorschieten, volgens mij hebben zij wel enkele verzekeringen bij wie het anders geregeld is. Dit zou je dan wel vooraf moeten navragen.

12. Ik zou eerst een afspraak maken en dan alles uit gaan zoeken.. Er gaan maanden overheen voor je terecht kunt voor een intake. Afzeggen kan altijd, toch?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij Gent kun je sneller terecht, althans vergeleken DD sowieso!

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @scarabee hihi geeft niet meid! ik slaap zelf ook zo vaak... maar ik gaf idd antwoord op je vraag. ik heb de eerste rekening al betaald dus vandaar dat ik wist dat ik vooraf zelf moest betalen.

Ik dacht ook te lezen dat dat in gent ook zo was! maar misschien zou je iets kunnen regelen! (als dat zo is laat mij dan ook even weten... misschien dat we dan uiteindelijk ook nog een stap naar gent kunnen doen is toch weer een stuk dichterbij).

fijn dat je je verwijzing in ieder geval geregeld hebt! ik zou net als wat shaddixxx zegt ook al een afspraak maken! die kan je altijd nog afzeggen! maar anders moet je al zo gigantisch lang wachtebn! ik geloof in gent inmiddels tm september ofzo! en in DD ergens november heb ik me laten vertellen... maar pin me er niet op vast!

heel veel succes met je beslissing en keuze!

15. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames. Ik was hier even aan het meelezen, aangezien ik zelf ook in DD en in Gent heb gelopen.
    De vierde icsi poging was in DD en de vijfde poging in Gent.
    Wat betreft de vergoedingen, is het ook afhankeliijk of je verzekeraar een contract met DD of Gent heeft. Ik zit zelf bij CZ en die hebben wel een contract met Gent maar niet met DD. Nou had ik toch al geen vergoedde pogingen meer, dus ik moest het sowieso zelf betalen.m
    In Gent was het wel zo dat hierdoor alle extra onderzoeken vergoedt werden, zoals de hysteroscopie, het RIF bloedonderzoek etc. Ik heb daar geen rekening van gezien.
    De icsi poging zelf moet je in Gent voorafgaand aan de punctie voorschieten, maar dat kan je vervolgens declareren bij de verzekering. Althans als je nog recht heb op vergoedde pogingen en zij een contract hebben. Dus even navragen bij je verzekeraar.
    AH wordt niet vergoedt! Maar die kosten zijn niet schrikbarend.
    Voor immunologisch onderzoek kan je ook zelfstandig naar dokter Pf. Hij werkt samen met DD maar heeft een zelfstandige praktijk, waardoor iedereen bij hem terecht kan, ongeacht waar je de icsi poging doet. Gent heeft trouwens ook een goede immunoloog in huis. Ik vond het de moeite waard om naar het buitenland te gaan. Zij kijken naar de patiënt ipv vaste protocollen. Aanvullende dingen zoals:AH, picsi, imsi, pipelle, prednisolon, intralipid, blasto transfer, betere bloedonderzoeken etc. Zolang je een gemiddelde patiënt ben, ben je in Nederland ook goed af, maar bij wat meer complexiteit zijn Gent en DD gewoon een stuk verder.
    Iedereen veel succes toegewenst!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @tauret wat een verhaal! En wat een geluk 2'wondertjes! Dat geeft mij weer moed!! :)
    Ik ben ook bij dr P geweest! Ook voor immuunologisch onderzoek en dat was maar goed ook ik wist al dat er bij mij veel mis zou zijn wegens mijn ziekte maar daar kan nu gericht oo behandeld worden dus top! Geniet van je gezinnetje!

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Beste allen!
    Ik zou ook graag met jullie willen mee kletsen. Ik heb woensdag 18 september mijn eerste afspraak in Düsseldorf bij dr. S. en ik vind het reuze spannend. Niet alleen de afspraak en of ze überhaupt (mooi Duits woord, hè?) iets voor ons kunnen betekenen, maar ook het "gedoe" met de verzekering en het reizen.
    Wij zijn vanaf mei 2011 begonnen met onze kinderwens en helaas nog zelfs geen enkele keer zwanger geweest. In de VU onder behandeling geweest waarbij ik een kijkoperatie heb gehad waarbij niets afwijkends gevonden is. Bij mijn man blijkt alles prima te zijn, dussss op zich zou het op de natuurlijke manier moeten kunnen.
    Ik lees best positieve verhalen over Düsseldorf waardoor ik dan ook een afspraak aldaar heb gemaakt.
    Het lijkt mij fijn om met elkaar ervaringen uit te wisselen!

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi tassise wat enorm leuk dat ik je hier weer tegenkom!
    Ik had je liever tegen gekomen in het topic zwangeren uiteraard maar toch... Goed datnje ook een afspraak hebt gemaakt in duitsland! Ben enorm benieuwd of ze jou daar wel kunnen helpen! Ik ga er wel vanuit gezien alle goede en positieve verhalen!
    Nu dus lekker eerst van de zomer rust en dan vervolgens na de zomer dus van start? Spannend hoor!! Hoever is het voor jullie resien naar DD?

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Tja, ik las zulke positieve verhalen over Düsseldorf en dan met name de persoonlijke benadering van de artsen daar. Vandaar dat ik uiteindelijk toch maar de afspraak gemaakt heb. Inderdaad, jammer dat ik nog steeds niet zwanger ben, maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal! Ik zie zelf Düsseldorf als de laatste strohalm........Ik vind het best spannend om daar naartoe te gaan. Het is in een ander land met andere visie's en een lange reistijd. Voor ons is het zo'n 2,5 uur rijden (enkele reis).
    Ik vind het fijn om zo mee te kunnen schrijven met jullie en ervaringen uit te wisselen met elkaar.
    Ik ben zelf net terug van vakantie en mag gezellig aankomende week weer beginnen met werken:(. Hopen dat de maanden juli en augustus snel voorbijgaan zodat ik vlug naar Duitsland mag.
    Groetjes!

20. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi ik lees ook even mee. Wij hebben 7 IUI's gehad,van de laatste was ik zwanger (afgebroken poging) van een tweeling maar dat werd een vanishing twin en daarna eindigde het in een missed abortion. Toen nog een keer zwanger geweest. Wij zijn 3,5 jaar bezig nu en willen nog zelf proberen tot september ongeveer. Ik ben bijna 37 dus moet haast maken :( Baal er enorm van dat ik lees dat je de poging eerst zelf moet voorschieten en dan pas vergoed krijgt. Dat kunnen we wel maar ik voel me nú al schuldig omdat de oorzaak bij mij ligt van het niet zwanger kunnen worden. Moet je eigenlijk persé een doorverwijzing hebben voor DD of mag je ook gewoon zelf contact opnemen?

Deel Deze Pagina