@tassie nou die persoonlijke benadering is ver te zoeken hoor! hahaha ze zijn erg kundig in DD, en de behandeling passen ze compleet op jou en je man aan! maar errug sociaal zijn ze helaas niet. Heel kortaf en geen tijd al je vragen te stellen. Wij moesten 70minuten wachten op daar uiteindelijk 10 minuutjes binnen te zitten! ik raad je dus aan vooraf al je vragen op te schrijven en mee te nemen. Ik had dit niet gedaan en was zo in schok en van mijn apropos dat ik daarna ook niet meer wist wat ik moest vragen. Dus opschrijven is de tip aftellen tot september meid! @ klaproos wat erg voor jullie zeg zoveel miskramen! echt verschrikkelijk dat je dit al zovaak hebt moeten mee maken! hopelijk is DD niet nodig voor jullie en ben je gauw zwanger van een plak-beeb. En je meot inderdaad een verwijzing hebben en vooraf al toestemming vragen bij je verzekering. Doe je dit niet, dan krijg je niets vergoed van je verzekering.Voor duitsland maakt dit niets uit, maar wel voor je eigen portemonnee. Veel succes gewenst
Oke bedankt, ga ik doen! Vraag het sowieso nog een keer na bij de verzekering ook. Zoals het er op dit moment op lijkt gaat het hem misschien toch niet worden. Wij hebben sowieso geen optie om na 3 pogingen zelf nog pogingen te betalen, en voorschieten gaat hem ook niet worden.
Scarabee: welke verzekeraar heb jij? Ik heb CZ en die hebben een contract met het UZ Gent. Voor ons hield dit in dat we bij de intake een voorschot van 100 euro moesten betalen. Hier werden de eerste onderzoeken van betaald. Voor de onderzoeken die daarna kwamen (toen al wat formulieren ingevuld), kregen we de facturen thuis gestuurd en die heb ik naar CZ gestuurd. Inmiddels zijn we met de behandeling gestart en heeft CZ toestemming gegeven en hoeven we volgens mij niks meer voor te schieten. Het enige wat je niet kan insturen is bijv ass hatching. De rest van de behandeling wordt volledig vergoed (en de prijs hiervan is een stuk hoger dan in NL). Misschien zijn er nog wel meerdere zorgverzekeraars die het ook zo hebben geregeld.
Klaproos; Goed dat jullie het ook in het buitenland gaan zoeken.. Misschien kan ik je dan nog eens in het echt een dikke knuffel geven Kop op meissie!
Hoi meiden, Hebben jullie allemaal al verteld dat jullie in de mmm zitten op het werk? Ik vind het erg lastig om te vertellen. Op mijn werk weet men van mijn kinderwens (alleen directe collega's). Afgelopen september ben ik geopereerd wat ik dus ook verteld had, omdat ik daarna een week thuis bleef. Daarna vroeg men uiteraard hoe het met mij ging en aangezien mijn behandelend fert. arts had verteld dat ik voor IUI in aanmerking kwam, heb ik dat ook verteld. Helaas kan ik dus geen IUI ondergaan of een ander onderzoek, omdat een inwendig onderzoek dus niet gaat bij mij. Nu heb ik dus een afspraak staan in Düsseldorf in september waarvoor ik vrij moest vragen (nou ja, ik heb een dag geruild). Direct vroegen mijn collega's of ik wat leuks ga doen en waar ik naartoe ga. Ik heb het heel vaag gehouden en ben er eigenlijk niet op in gegaan. Mijn collega's hebben sinds oktober nooit meer gevraagd naar mijn kinderwens o.i.d. Ik weet gewoon niet of ik het moet vertellen van Düsseldorf en wat zou ik dan als reden moeten opgeven? Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik hier niet wordt geholpen vanwege mijn probleem dat ik geen inwendige echo's kan ondergaan? Dat is zo genant!! Ik hoop dat ik op mijn vrije dagen naar Düsseldorf kan gaan of 's avonds. Ik vind het moeilijk om aan te geven op mijn werk wat mijn reden is om naar Duitsland te gaan. Sorry, hoor, even een egoberichtje!!
Tassie, je maakt je echt te druk! Zonde van je energie en je gezondheid. Logisch hoor alle stress maar roep het een halt toe. Ga eerst naar DD en laat het over je heen komen. De hele mm is onvoorspelbaar! Wanneer je een behandeling op papier hebt kun je gericht ondernemen, vrij nemen of collega's betrekken. Ik start nu in DD met de behandeling, midden in de zomer en ik kan nu zo flexibel werken dat ik het niemand vertel. Mocht het deze poging niet lukken en ik moet weer dan zie ik het dan wel. Jij bent het belangrijkste hè?
Tassie, ik zou het lekker houden op een 'medische afspraak'. Je bent ze geen verklaring schuldig en je mag best zeggen dat je het er verder liever niet over wilt hebben, mochten ze doorvragen!
Dank voor jullie reacties! Jullie hebben helemaal gelijk. Het is alleen zo dat wij zo'n klein clubje vormen op het werk (met z'n vijven op één kamer) zodat eigenlijk iedereen heel open is naar elkaar. En men is dat ook zo gewend. Nou ja, ik kijk wel of er nog vragen komen over die dag die ik vrij heb genomen in september en anders kan ik inderdaad zeggen dat het een medische afspraak is of zo. Ik vind het wel heel lief dat jullie met mij meedenken. Groetjes.
@tassie je kunt toch ook gewoon eerlijk vertellen dat je naar DD gaat voor je kinderwens omdat je in nederland uitbehandeld bent? verder hoef je daar toch niet gedetailleerd op in te gaan! daar zullen ze vast verder niet om vragen!! spannend meid! veel succes gewenst!!
Hé Bbibi, ik wacht het eerst maar af, of mijn collega's er wel naar vragen... Verder zie ik dat je morgen naar DD gaat voor een echo? Misschien een stomme vraag, maar wat houdt een uitgangsecho in? Kijken ze dan op welk moment je zit in de cyclus? Hoe gaat het met de rest??? Is er nog iemand recent geweest in DD/Gent of zijn jullie aan het wachten? Groetjes.
Hoi shaddixxx dank je wel,lief van je!! Bbibi,van jou ook. Ik heb eindelijk een gesprek in DD maar wel pas 3 december pfff. Tassie,ik zou ook gewoon zeggen dat je in Nl uitbehandeld bent. Al die andere dingen gaat ze niets aan en zou ik gewoon niet vertellen Bbibi,hele domme vraag maar wat is PICSI.. Ik hoop dat ze in DD mijn AMH waarde gaan meten. (vonden ze in Nl niet nodig )
@Klaproos; Dank voor het meedenken! Ik ga inderdaad zo min mogelijk vertellen. Goed dat je ook een afspraak hebt gemaakt in DD; jammer dat het zo ver weg is. Ik heb 18 september mijn eerste afspraak, in mei gemaakt. Het wachten is vervelend, maar ik weet van anderen op het forum dat het daarna wel snel gaat. Dat maakt die wachttijd enigszins goed. Oh ja, en ik blijf toch hopen dat ik wie weet vóór die tijd zwanger ben. Je weet maar nooit....... Groetjes aan iedereen!
Ik zie net dat ik gewoon helemaal niet zit te reageren Ik zit bij PNO-zorg! Dat is wel goed geregeld dan op die manier! Ik las trouwens dat sommige ziekenhuizen in Nederland ook AH doen. Maar dat even terzijde
@tassie een uitgangsecho is om te kijken of ik geen cystes heb en hoeveel eitjes er bij aanvang klaar liggen! alles zag er netjes uit dus ik mocht na mijn menstruatie beginnen! ik werd vrijdag ongi en ben dus sinds zondag aan het spuiten! komende zatedrag (dag 9) heb ik mijn eerste uitgangsecho! spannend dus @ klaproos, bij picsi halen ze de beste zaadjes uit mijn man zijn lozing en vervolgens doen ze alleen met die zaadjes IVF (dat is wat ik begrepen heb)
Soort van, maar niet helemaal; Bij PICSI scheiden ze de rijpe van de onrijpe zaadcellen Kan trouwens (voor zover ik weet) alleen bij ICSI, niet bij IVF. Oh en Bibi, je hebt het over zaterdag maar in je onderschrift staat 19 juli, wat op vrijdag is. Pas je op dat je niet op de verkeerde dag in DD staat?