hond ouders heeft zelfde naam als wij zoontje willen noemen.. Help!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Anoniem2017, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem2017

Anoniem2017 Nieuw lid

7 okt 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

In 2017 zullen wij ons kindje verwachten, een jongentje.
    Al jaren staat er een jongensnaam bovenaan ons lijstje, maar nu het zo ver is, begin ik erg te twijfelen.
    Onze nummer 1 naam is namelijk het zelfde als hoevan de hond van mijn ouders heet. Het is absoluut geen honden naam, maar mijn ouders vonden het een aantal jaar geleden een leuke naam voor de hond.

Mijn vriend vind het geen probleem en vind dat nog steeds dé naam voor ons zoontje. Ik blijf toch een beetje twijfelen.. Is het niet gek? Wat zullen mensen denken?
    Wij wonen namelijk in het zelfde kleine dorp en veel mensen weten hoe de hond van mijn ouders heet.

Daar in tegen noemen wij de hond bijna nooit bij zijn echte naam, (nu al helemaal niet meer, haha) maar hebben we koosnaampjes.
    Ook is de hond al wat ouder en weet ik niet hoe lang hij nog leeft. Aan de ene kant denk ik: laten we wachten tot de hond er straks niet meer is, en dan ons kind zo noemen.
    Maar stel dat wij hierna geen kinderen meer (kunnen) krijgen of alleen nog maar meisjes..?
    Ik kan de naam niet uit mn hoofd zetten, maar ben ook bang dat ik na de bevalling toch steeds aan de hond denk, als ik de naam noem..

Lastig lastig...
    Hebben jullie tips? Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
    Alvast bedankt
    Gr anomiem

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    De naam van de hond veranderen haha en dan jullie kindje de naam geven

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat de naam is, maar kan er misschien een variant op bedacht worden?

Anderzins is het ook wel grappig, je kind vernoemen naar de hond van je ouders :D

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je de naam zodra de baby geboren is meteen aan je kindje zal koppelen en de hond daardoor meer op de achtergrond komt. Als het echt jullie naam is zou ik het gewoon doen hoor!

5. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat iedereen wel snapt dat je je kind niet naar de hond vernoemt hebt maar dat je het gewoon een mooie naam vond. in ieder geval weet je zeker dat je ouders het ook een leuke naam vinden :D

6. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Het zoontje van mijn broertje en zijn vrouw heeft dezelfde naam als de helft van de katten in onze familie. Ik vind er niks raars aan. Als we nu de naam noemen dan denk ik automatisch aan mijn neefje en niet aan 1 van de katten.

Als het voor jullie dé naam is dan zou ik er zeker gewoon voor gaan.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou het wel raar vinden ja, maar meer voor mezelf. Ik ben gek op beesten, maar een naam die een dier heeft ook geven aan een kind.. Nee. Zeker niet als het het huisdier is van mijn eigen (schoon)ouders. Dat zou echt gek voelen.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Als jullie de naam al zolang hebben dan moet het toch gewoon zo zijn? Jammer dan hoor dat de hond zo heet. Mocht er iemand iets van zeggen dan kun je dat toch ook gewoon zo vertellen? Het is jullie kindje en is jullie droomnaam. Net wat je zegt, de hond zal nog maar een paar jaartjes hier zijn, maar je zoontje mag hem hopelijk nog minimaal 95 jaar dragen!
    Dus ik zou zeggen, doen!

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Honden en katten zijn in onze familie net zoveel een gezinslid als een mens dus voor ons zou het absoluut geen optie zijn.

Dan is die naam gewoon simpelweg voor de hond.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het dan niet meer als optie overwegen eigenlijk...

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nooit never dat ik dat zou doen. Sorry dat ik het zo zeg, maar ik vind zelfs de vraag eigenlijk vreemd. Je kind dezelfde naam geven als de hond van je ouders...

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou het niet doen, want ik zou toch aan de hond blijven denken.
    Als het nou de hond van een ander was dan had ik het denk ik wel gedaan, maar dit is wel erg dichtbij.

Luistert de hond ook naar zijn officiële naam? Niet dat je je zoon roept en de hond staat er telkens bij te kwispelen met zijn riem of speeltje.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.128
    113
    Ik denk niet dat ik dan nog die naam zou kiezen

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zou ook voor een andere naam gaan, om alle bovengenoemde redenen...

15. EVM

EVM Lid

7 okt 2016
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben allereerst heel erg benieuwd naar welke naam het is...
    Maar denk inderdaad dat ik voor een andere naam zou gaan.
    Wij hebben over hetzelfde nagedacht, de hond van mijn ouders heet Joy en ik vind dat echt een toffe meisjesnaam, maar doen dat nu niet. Al moet ik er dan wel bij zeggen dat Joy niet de naam was die wij al jaaaaren in ons hoofd hadden en perse wilden.

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dit.
    Ik vind het ook altijd apart als ik een meisje hoort die dezelfde naam heeft als mijn kat. Kan dat echt niet los van elkaar zien

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik denk dat de naam bij ons zou afvallen. Hier zijn de honden ook volwaardig gezinslid in de familie, dus een kind dezelfde naam geven als een van de honden is ongeveer even vreemd als een kind de naam geven als een van zijn neefjes of nichtjes. Het kán wel, maar ik zou het niet doen.
    Gelukkig hebben de honden in onze familie geen namen die ik zou overwegen ;)

18. vd21

vd21 Niet meer actief

Ik zou t gewoon doen. Het is maar een hond.. ;)
    Onze hond heet Senna en als een familielid zo genoemd zou worden zou ik er niet van opkijken.

19. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik zou het ook niet doen. Ik ken iemand en die heeft haar zoontje hetzelfde genoemd als de kat van haar ouders. Zelfde idee dus en dat vind ik echt heel erg raar eigenlijk...
    Zij passen namelijk ook op.... Een hond vind ik nog meer bij een gezin horen dan een kat. Dus nee, ik zou de naam, hoe moeilijk ook loslaten...

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik zou het zeker niet doen nee. Als het nou een dier was die verder van jullie familie af stond.. Maar geen dier van ouders/ schoonouders/ naaste familie. Dat vind ik gewoon erg gek.

Deel Deze Pagina