Opzoek naar ultime kinderstoel ;))

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou ook een TripTrap doen. Of de goedkope Ikea stoel (Antilope?), die kun je heel eenvoudig even weg zetten als er klanten komen. ;)

TripTrap leek mij ook niet geweldig zitten, maar we hebben hem nu sinds ongeveer 1/1,5 toch staan voor de oudste (gekregen) en ik heb dochterlief er nooit over horen klagen. Sterker nog, ze verkiest de TripTrap boven de eettafelstoelen. De jongste zit in de Ikea stoel, die vind ik op haar leeftijd nog ideaal. Als ze wat ouder is dan krijgt ze ook een TripTrap, die staat al klaar.

Ik zou vooral voor praktisch gaan. Dus waar ze goed in zitten en makkelijk schoon te maken ed. Dus geen stoffen bekleding ed. Dat hadden wij eerst, vreselijk...na iedere maaltijd kon de hoes in de was... ;)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dan denk ik dat het een witte triptrap wordt en die playtray kijk ik even maar ik denk dat ik die bij moet nemen want anders wordt het euwige zooi op tafel.. :)
    Hoe weet ik trouwens dat ze aan die stoel kan zitten? Moet ze echt zelfstandig zitten? Rond 6 mnd?

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik heb deze nog nooit in het echt gezien, dus weet niet of ik hem dan nog steeds mooi vindt, maar deze stoel doet mij denken aan de Eames stoelen (die ik érg mooi vind). Wij hebben eenzelfde soort inrichting als jullie, dus wellicht is het wat?
    Childwood Evolu Chair | Childwood Evolu Chair | Baby-Dump

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat de triptrap het beste bij die tafel staat, de triptrap is redelijk strak maar als je de accessoires erbij koopt ben je wel duur uit

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja inderdaad vind ik mooi. Iemand ervaring van die in het echt???
    Qua prijs kom je bijna hetzelfde uit als triptrap volgens mij met accessories
    Het is goedkopere versie van die Love4kidz | Micuna | OVO Design Kinderstoel
    (ah als ik rijk zal zijn zal ik die zeker kopen ook al is due misschien onpraktisch:)) hij lijkt mij ook beter zitten dan triptrap maar tja wie weet hoe baby het in echt vind..

6. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wij hadden het newborn set erbij gekocht. dat is een soort van maxi cosi achtig stoeltje wat je op de kinderstoel kan vast klikken! ideaal! hadden wij genomen omdat we een hond hebben en ik ons zoontje niet op de grond bij de hond laat zitten in een wippertje op jongere leeftijd. de playtray hebben we ook en raad ik je echt aan. makkelijk af te doen met een doekje. kan zelfs in de vaatwasser bij ons haha

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik zie een aantal mensen al Ikea noemen.
    Partner en ik zeiden vanmiddag tegen elkaar: begrijp niet dat mensen bakken met geld aan een stoel uitgeven als je voor €20 eurie een Ikea stoel kan kopen. Ideaal ding, makkelijk schoon, zo op te bergen, we slepen hem zels mee naar een restaurant, familie, vrienden alles.

8. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hebben zelf ook de tripp trapp stoel! Gebruiken hem nog niet, maar vind het een mooie stoel! Later zag ik iemand die had het over een dapper stoel....die vind ik ook errug mooi... En ziet er aardig stevig uit..

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Oh echt, ik had een dure stoel, maar die staat ongebruikt op zolder sinds we hem hebben vervangen voor de Ikea. Op vakantie een weekje die stoel gebruikt en we zeiden gelijk tegen elkaar 'wow, halen dat ding, zoveel fijner!'.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook voor de tripp trapp gaan en toch ook die playtray erbij kopen... die kun je er ook alleen bij de eetmomenten opzetten en daarna schoonmaken en weer eraf halen. Schuif je gemakkelijk achter een kast oid.
    Voor ons was die playtray écht de aankoop van de afgelopen jaren, super fijn!
    En als ik jullie tafel zie lijkt het me ook een stuk praktischer om hem erbij te hebben... Of je moet iedere keer al die etensresten van de tafel krabben!
    De playtray is glad met flinke opstaande rand (zodat de inhoud van de beker drinken als die valt ook merendeel goed op het blad blijft liggen).

Het lijkt inderdaad maar een heel smal randje waar ze op zitten, maar die billen zijn natuurlijk ook maar klein!
    Hier verkiest ze haar tripp trapp ook boven andere stoelen.
    Het stoeltje van de ikea (die standaard) vind ik ook erg fijn zitten voor de kleintjes, alleen breek je je benen steeds over die uiteenstaande poten... En wat betreft meenemen naar andere lokaties (wat wij overigens nooit gedaan hebben): volgens mij neemt de tripp trapp minder ruimte in dan die stoel met uiteenstaande poten?

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh trouwens: die stoffe zitjes voor erin -> inderdaad erg leuk, maar absoluut niet praktisch ivm knoeien.
    Of je moet er 2 hebben die je steeds afwisselt en om beurten uitwast.

Hier ging er ze er voor het eerst in rond 6-7 maanden en dan maar voor een paar minuutjes. Dan ging ze helemaal scheef hangen.
    Het beste is om te wachten tot je kindje écht zelf kan (gaan) zitten, maar vaak is dat iets later.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier een verstelbare kinderstoel gehad van x-adventure met afneembaar blad. maar achteraf geen prettige stoel. De bekleding werd al snel vies en was niet zo 1,2,3 makkelijk los te halen om in de wasmachine te doen. En etensresten kwamen in kieren en gleuven van de stoel. Zou daar dus ook zeker op letten!
    Op vakantie eens de Ikea Antilop gehad en nadien zelf ook een aangeschaft: wat een prima stoel! Praktisch, makkelijk schoon te maken en de kinderen zitten er heel goed rechtop in! Ik vind hem zelf niet lelijk ook.
    Met 1,5 jaar ongeveer hebben we een stoelverhoger aangeschaft voor beide kids. Die zie je tenminste ook niet staan mits de stoelen zijn aangeschoven.
    Zou daarom voor dat ene jaar geen stoel aanschaffen van over de 100 euro ;)

Deel Deze Pagina