Beetje vreemd?

Discussie in 'De lounge' gestart door sandra, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik loop net naar de keuken, en zie uit het keukenraam een auto stoppen voor het huis van de buren, het raampje gaat open de man neemt een foto van het huis en rijd onze doodlopende straat uit om daar te keren en heel hard weg te rijden, wou eigenlijk het kenteken noteren maar hij reed heel hard weg.

Heb er eigenlijk geen lekker gevoel bij, waarom moet zo'n vreemde man nou een foto van het huis van de buren nemen.
    En waarom komt hij daar speciaal voor onze (dood)lopende straat inrijden.;)

Wat denken jullie, zal ik dit aan de buren vertellen, of zie ik nou spoken
    (er zijn best een hoop woninginbraken in onze wijk de laatste maanden)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het gezien de inbraken wel even melden.. T hoeft niets te zijn natuurlijk maar je weet maar nooit.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou het toch aan je buren gaan melden voor het geval dat.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou het melden bij ze evenals een beschrijving van de auto en de persoon als je die gezien hebt.

Je weet nooit waarvoor het was en een gewaarschuwd mens telt voor 2.

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Beetje raar ja. Ik zou het ook melden.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou het even melden. Beter te voorzichtig dan iets waar je later over denkt: 'had ik nou maar..'

7. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik ga het vanavond even melden aan de buren, maar verder kunnen ze er weinig aan doen denk ik.
    Hopelijk is het niets en vind die vreemde man het gewoon leuk om foto's van huizen te maken...

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het ook melden. Je weet maar nooit...

9. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Gewoon melden, dit is vaak wel een methode van inbrekers. En zo zijn je buren in ieder geval voorbereid!

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Waarom neem je niet even contact op met de politie? Hier worden ook veel inbraken gepleegd en een tijdje geleden meldde iemand hetzelfde als jij gezien hebt. De politie is toen de hele middag op zoek geweest naar die auto ( helaas zonder resultaat :().
    Wel even bellen dus!

11. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Volgens mij kun je (of je buren) het bij de politie melden via het gewone tel.nummer, niet op het spoednummer.
    Ze maken een aantekening, kijken of er dezelfde meldingen zijn en doen eventueel extra controle langs het huis.
    Wij hebben iets soortgelijks gehad en kregen het advies om het zo aan te pakken.

12. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hebben wij ook gehad.
    Ik kwam thuis en de buren kwamen mij vertellen dat er een man met de auto voor ons deur stopte, foto's nam en weer vertrok.
    Ze gaven een beschrijving van de man en de auto, maar wij kenden die dus niet.
    Er is niets gebeurd en we vinden het nog steeds raar. Wij vonden het wel leuk dat de buren ons dat kwamen vertellen!

Zou het dus zeker melden aan hen, zeker aangezien er inbraken zijn in jullie omgeving.

13. sandra

sandra Fanatiek lid

Mmm zal ik hiervoor de politie bellen? Heb wel het merk en kleur van de auto en het eerste cijfer van het kenteken, denk niet dat ze daar veel mee kunnen toch.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ze kunnen er hoogstwaarschijnlijk geen opsporingsbericht mee maken ;) maar ze zijn dan wel op de hoogte en kunnen evt extra surveilleren bij jullie in de buurt. Zeker wanneer er meer meldingen binnen komen.

15. sandra

sandra Fanatiek lid

Heb het nummer van de wijkagent gevonden, denk dat ik die even ga bellen. Eerst even de kids van school halen.

16. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Alle beetjes helpen en iets is beter dan niets. Ik zou zeker hier wel melding van maken. Als ze niets willen met de informatie dan hoor je dat vanzelf toch? Ze geven niet voor niets de laatste tijd aan dat het belangrijk is om bijzonderheden te melden.

17. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Mochten er meerdere mensen gebeld hebben met een soortgelijk verhaal en die hebben toevallig dezelfde beschrijving van de auto (of met een volledig kenteken), dan kan het ze wel helpen denk ik.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik zou het aan de buren en de wijkagent melden

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Melden bij de buren en de politie.

Wij hadden laatst ook zoiets, lang verhaal maar de politie had meerdere telefoontjes gehad over waarschijnlijk de zelfde auto, geen kenteken gezien alleen kleur en type.

20. topper12

topper12 Niet meer actief

Voor hetzelfde geld heeft er nog iemand gebeld met het kenteken maar was diegene niet meer zeker over de kleur ;)

Goed dat je gaat bellen!

Deel Deze Pagina