Opzuignaald is te kort!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Nou ja... heb ik weer! ;)

Vandaag ben ik begonnen met spuiten voor de 2e ICSI-poging.
    De medicatie is iets anders dan de eerste keer, want nu zit ik in het buitenland, en eerder gewoon in Nederland. Ik moest een deel van de medicatie daar ophalen, en voor een deel kreeg ik een recept om dat in Nederland bij mijn eigen apotheek op te halen. Beetje vaag, maar okee, geen probleem verder. De ampullen decapeptyl heb ik daar opgehaald, maar de naaldjes moest ik hier halen.

Tot ik vandaag de eerste spuit moest zetten. Bij het opzuigen van het opgeloste poeder kwam ik erachter dat de naald gewoon niet lang genoeg is! Hij kwam gewoon niet tot de bodem! En ja, ik heb de goede naald gebruikt, die lange dikke om alles op te zuigen.
    Maar er zit dus nu nog zo'n 0,3 ml in het flesje, wat ik er dus niet uit krijg....

Ik ga morgenochtend direct naar de apotheek om te kijken of ze langere opzuignaalden hebben, en daarna even bellen naar het ziekenhuis of het kwaad kan dat ik nu dus niet de hele hoeveelheid naar binnen heb gespoten.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Heb een keer bij de Pregnyl een te korte opzuignaald gekregen en heb de ampul gewoon heel schuin gehouden om alles eruit te kunnen krijgen. Het liep er net niet uit, zo schuin. Ging prima!

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Geprobeerd, maar lukte hier echt niet. Ik moest door zo'n rubberen stukje heen prikken, waardoor het heel stug was. Ik was bang dat ik de naald zou breken als ik meer kracht zou zetten... :(

4. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Ik ben verpleegkundige, je mag het flesje echt bijna ondersteboven houden en de opzuignaald helemaal bovenaan houden. De vloeistof opzuigen aan het randje bovenaan dus, niet onderaan

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Volgens mij kan je de ampullen gewoon op zijn kop houden.

Ik werk in de zorg en moet regelmatig injecties geven en wij houden de ampullen op zijn kop om de vloeistof eruit te zuigen

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hmm, echt? Dat wist ik niet, is me ook niet verteld... Dank je voor die info.
    Ik ga sowieso morgen maar even bellen, om te vragen of het kwaad kan dat ik iets minder geïnjecteerd heb nu.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Op z'n kop kan ook idd. Of naald heel schuin erin prikken.
    Wat ik vroeger voor m'n werk ook vaak deed met ampullen met rubber: het zilver eraf trekken en het rubber eruit halen en dan hield ik een normale ampul over.

Succes!

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dat probleem had ik dus ook! Kreeg de vloeistof er met geen mogelijkheid helemaal uit! Je moet het flesje idd op zijn kop houden maar zelfs dan lukte het me niet, en mijn man ook niet. Ik heb dan telkens maar een druppel erin laten zitten.... :)

9. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Vervelend. Heb dat idd ook een keer met de Pregnyl gehad. Had twee doosjes gekregen, met in elk doosje twee naalden, maar waren alle 4 kort.
    Heb toen een naald van de Fostimon gebruikt. Ik moest toen 225 ie spuiten en had daarvoor eem ampul van 150 en eentje van 75, waardoor ik elke dag een naald overhield. Ik had er een paar bewaard. Kwam goed van pas.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan geen kwaad dat je vandaag op de eerste dag iets te weinig binnengekregen hebt. Morgen heb je waarschijnlijk langere naalden of lukt het als je de ampul op de kop houdt. Die ene dag iets minder zal echt geen verschil maken. Succes!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Inderdaad op de kop houden. Zo doet bijna iedere verpleegkundige het :)

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik spoot van die kant en klare spuiten van deca, daar bleef in de kop ook altijd wat vloeistof achter. Heeft me nooit problemen opgeleverd, ik ging er vanuit dat dat zo hoorde.

13. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je gaat ook menopur spuiten toch? Ook die moet je volgens mij op de kop houden. Weet je dat vast even ;) Wel rot dat je dat niet wist wordt je alleen maar onzeker van.... Ik heb ook kant en klare deca wel zo handig maar moet binnenkort ook aan het mengen met de menopur.

14. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ja, van de menopur wist ik het inderdaad., dat hij op z'n kop gehouden moet worden. Maar van deze deca-ampullen niet. En dan ga ik het ook niet riskeren om ze om te draaien met het risico dat het eruit loopt, haha.
    Die voorgeprepareerde spuitjes zijn echt veel makkelijker, snap niet zo goed waarom het überhaupt nog zo gegeven wordt... Is misschien goedkoper?

Ik ben net bij de apotheek geweest, ze hebben geen langere opzuignaalden. Dus ik moet het hiermee proberen. Helaas krijg ik het ziekenhuis niet te pakken, maar dat ga ik in de loop van de dag nog een paar keer proberen. Als ik ze niet te pakken krijg hoop ik (en denk ik?) dat het allemaal wel los zal lopen en hoop ik ook dat ik vanavond meer uit die stomme ampul krijg.

Want ik snap wel dat er altijd iets achter blijft, maar 0,03 van de 0,1 is wel heel erg veel!

15. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Nou met het eerst uitblazen van de tegendruk, flink schuin houden en de schuine opening van de naald naar de goede kant draaien ben ik vandaag een heel eind gekomen. Nu bleef er 0,01 in het flesje zitten, wat denk ik bijna niet te vermijden is.
    Gelukkig! :)

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vraag anders bij een andere apotheek om andere naalden. Ik heb echt alles wat je maar kunt bedenken (muv drugs :p) gespoten en ik heb mog nooit te korte opzuignaalden gehad.

Deel Deze Pagina