Goedemorgen dames, Ik heb pcos en deze maand ben ik voor het eerst aan het temperaturen. Ik temp elke ochtend om 6.15 in bed. Deze gegevens vul ik in bij ff. Nu gaf ff eerst aan dat ik mijn ei.afgelopen donderdag had gehad, maar vandaag heeft ie hey ineens aangepast naar zaterdag. Nu hebben wij het woensdag voor de laatste keer gedaan dus ik hoop.echt niet dat het echt zaterdag is. Wel is het zo dat ik zowel vrijdagnacht en zaterdagnacht pas tegen 2.00/3.00 op bed lag, ook toen heb ik gewoon om 6.15 getempt. Als ik mijn temp bij ff van 36.6 naar 36.5 verander dan heb ik mijn ei gewoon weer donderdag gehad. Wie kan mij helpen en.zeggen wanneer ik mijn ei nu heb gehad. Ik weet niet.hoe ik mijn temp kaartje kan plaatsen, ik typ dit nu met mijn mobiel. Gr. Jessebel
Misschien kun je inmiddels wel een link naar je grafiekje plaatsen? Dat is handiger bij het meekijken.
Als ik op je link klik, krijg ik mijn eigen kaartje.... Je moet als je ingelogd bent op FF, rechtsboven naar "sharing" en dan klik je op "get code". Je ziet dan onderaan twee codes die je kunt selecteren. Je moet de BBcode hebben.
Ik denk zelf donderdag als ik dit grafiekje zo zie.... Daarna stijgt je temp al. En hij is echt hoger dan meer dan een week ervoor.... Kun je de analyse methode eens aanpassen? Want ik zie nu ook dat je een gestippeld kruis hebt. Dat betekent dat FF met deze methode twijfelt omdat er voor zaterdag niet-corresponderende gegevens zijn.... Je kunt op je pagina onder Ovulation Detector een knop zien voor Tuning/Override. Als je daarop klikt, dan zul je zien dat je analysemethode op 'advanced' staat. Dat is de standaard instelling.... Ik durf te wedden, dat als je 'm op Fertility Awareness Method zet, je een mooi dik niet-gestippeld kruis krijgt op donderdag. En ik denk dat ie dat ook doet als je klikt op de Research Method....
Bedankt voor je reactie. Als ik m op fertilitu awarness zet dan wijzigt er niks, zet ik m op research dan zet ie mijn eisprong op dag 15, en dat is zeker niet goed, omdat ik toen nog een fm heb gehad, en had toen 2 eitjes van 16mm, dus nog geen ei.
Ik heb donderdag, vrijdag en zaterdagochtend vruchtbaarslijm, dus dat heb ik nu ingegeven. Nu heb ik wel een dikke rode streep op zaterdag.
Met die dagen vruchtbaar slijm vind ik zaterdag idd ook wel logisch. Woensdag voor het laatst seks dus.... dat is 3 dagen voor ei.... Kan nog. Sperma kan in een vrouw gemiddeld 3 dagen blijven leven. Heb je alleen meer kans op een meisje.
Ik heb wss vrijdagnacht/zaterdagochtend mijn ei gehad, en woensdagavond voor het laatst geklust. Weet sinds vandaag dat ik een goede eisprong heb gehad (progesteronwaarde 65,2), bmsv was 9mm, en mijn man heeft volgens fertiliteitsarys superzaad dus ik hoop dat we ondanks 3 dgn voor ei voor het laatst hebben geklust ik toch nog een kansje maak om zwanger te zijn.
Ik denk dat je zeker een goede kans hebt hoor! Het is door het klussen op woensdagavond en je ei in de nacht van vrijdag op zaterdag zelfs minder dan 3 dagen.... Ik ga duimen!
Mijn temp is vandaag met 0.2 graden gedaald, hoe kan dit? Wil dit nu zeggen dat ik niet zwanger kan zijn?
@jessebel nee dat zegt nog niks... dat is toch helaas een kwestie van afwachten. Mag ik je nog iets vragen? Mijn ei-tjes komen ook meestal wat later en mijn cyclussen zijn niet regelmatig. Dus ik vraag me ook wel eens af of ik pcos heb. Maar verder geen symptomen ofzo die ik tegenkom op 't net. Had jij nog specifieke klachten?
Hoi, ja ik heb wel duidelijke symptomen, overbeharing, acne en overgewicht. Ik kreeg pas na de diagnose pcos overgewicht. Ik heb nu voor het eerst in 12 jaar een eigen cyclus van.35 dgn voorheen werd ik 1 tot 2 x per jaar ongi. Als jij vermoet dat je pcos heb dan kan je een verwijzing naar de gun vragen, die kan hey dmv een echo zo zien
Nee hoor, die daling zegt nog niks... Bovendien kan er tussen 5dpo en 10dpo ook een innestelingsdip te zien zijn als je zwanger bent. Gewoon nog even afwachten.
@jessebel, nou ik weet het niet. Op zich rommelt m'n cyclus wel, maar ik ben dit jaar per maart gestopt en zit nu in cyclus 9, dus in een kalender jaar zit ik wsl op 11x, dat is niet raar dacht ik. Ik wacht deze cyclus nog wel af en als die weer erg afwijkt van de rest kan ik altijd nog een belletje naar de ha doen. (Maar ik heb al 2x gebeld; 1x ivm lange cyclus en nog een keer om prolactine te laten bepalen en ik wil ook niet als ongeduldige zeurpiet te boek staan ) En dan nu maar weer on topic Het is wachten en duimen voor je
kan er iemand nog eens naar mijn temp kaartje kijken? Mijn temp was 30 december met 0.2 graden gedaald, daarna weer omhoog gegaan, maar vandaag gezakt van 36.9 naar 36.6 graden. Is dit dan nu een teken dat ik niet zwanger ben? Ik moet op z'n vroegst a.s. zaterdag ongi worden. Als mijn temp morgen nog lager is dan ga ik er vanuit dat het deze maand mislukt is, maar als het morgen ook weer 36.6 heb ik dan ook nog kans?
Hmmm Ja als je temp aan het eind van de grafiek zo zakt, dan betekent dat helaas meestal dat je ongesteld wordt. Het HOEFT natuurlijk niet, maar de kans is wel vrij groot. Alleen... je zit nu nog maar op 9 dagen na je eisprong. Als je nu al ongesteld zou worden, is dat wel heel vroeg. (Want meestal word je ongesteld op de dag dat je temperatuur ongeveer op je coverline zit, mogelijk voor jou dan morgen). Dat maakt dat ik me dan toch weer afvraag of jouw kruis zo wel goed staat. Als je die E'tjes weghaalt, dan zet ie 'm vast naar de 18e dag.... Dat lijkt me eigenlijk logischer, zo het hele kaartje bekijkend. Dan zou je op 11 dagen na je ovulatie zitten.... Gemiddeld is de fase na je eisprong 12-16 dagen. (Kan bij sommige vrouwen korter zijn, maar meestal niet). Dus dat zou, mocht je morgen of overmorgen ongesteld worden (let's hope not) toch logischer zijn...
Of toch dag 15.... zou ook heel logisch zijn.... Bij die fm zeiden ze dat je follikels 16 mm waren toch? Hoe groot moeten ze zijn voor ze springen? Kan het niet dat ze bijv. 's Ochtends 16 mm waren en dat ze 's avonds 18 mm waren en zijn gesprongen? Ik heb geen idee hoor, maar ik vraag het me af.... Dan zou je, als je morgen ongesteld wordt, een LF hebben van 14 dagen. Perfect gemiddeld en normaal.... Zou 't een idee zijn om, als dit nu niet gelukt is, bij een volgende fm of een bezoekje aan de gyn je kaartje eens voor te leggen en te vragen wanneer volgens hem/haar je ei gesprongen kan zijn, gelet op je temp EN op die fm?
De fertiliteitsarts zei dat de eitjes op z'n vroegst donderdag zouden.springen, maar wss later. Mijn lg ligt tussen de 14 en 17 dgn, dat is al een jaar zo, ik temp nu voor het eerst.