ik kreeg de opmerking van het kdv dat mijn meisje overstrekt als ze huilt, ze denken dat ze pijn heeft, alleen ik merk echt helemaal niks aan haar als ze thuis is, nu vraag ik me af, ze moet ook nog heel erg wennen aan de drukte en is de jongste van de groep, de rest kan al lopen, is overstrekken echt ALTIJD een teken van pijn? of kan het ook "je ongemakkelijk voelen" zijn? vind het namelijk zo typisch dat ze het thuis helemaal niet heeft.
Mijn zoontje heeft dat een tijdje gedaan, maar geen pijn oid hoor, was voor hem gewoon een van zijn 'maniertjes'.. Is vanzelf over gegaan. Kinderarts, CB en fysio hebben er ook geen drukte van gemaakt. Kijk eens naar je kindje: wanneer doet ze dit? En huilt ze erbij? Hoe klinkt de huil? Dan hoor en zie je als het goed is of het pijn is of meer een manier van doen/ongemak etc..
het nadeel is dat ik dan niet naar mijn kindje kan kijken, ze doet het alleen als ze op het kdv is, dus ik ga van ongemak uit en hun denken pijn, maar dan zou ze het thuis ook moeten doen en dat doet ze niet.
Het lijkt mij eerlijk gezegt ook gewoon ongemak. Zeker als jij het van thuis niet kent. Is ze net nieuw op het kdv? Dat het allemaal nog een beetje wennen is ofzo? Ik herken het wel van als babys een beetje eenkennig worden en ze dan uit handen gegeven worden, ze gaan huilen. En als ze zich dan ongemakkelijk voelen bij die nieuwe persoon, ze gaan kronkelen/strekken in de armen. Zou het zoiets niet kunnen zijn?
ja klopt ze gaat pas naar het kdv, we hadden eerst een oppas aan huis, ik denk ook dat het ongemak is, nu het kdv nog "overtuigen" , ze vinden dat ik het moet aangeven bij het cb namelijk omdat hun overtuigd zijn dat het pijn is.
zeg gewoon tegen het kdv dat je denkt dat het ongemak is omdat ze het thuis niet doet en je het graag nog even twee weekjes aankijkt. Waarschijnlijk is ze dan gewend en is er niks meer aan de hand!
nee hor, mijn zoontje deed het ook ontzettend veel, begint wat minder te worden. tis meer een teken van ongemak en zich niet helemaal happy voelen dan pijn. wel schijnt het zo te zijn dat dat overstrekken juist pijn veroorzaakt. hij begint daarna idd ook altijd vreselijk te huilen. er zijn verschillende houdignen waardoor je dit zo veel mogelijk kan voorkomen. aangeven bij t cb heeft geen zin dr is toch nie veel aan te doen.
ik denk ook ongemak hoor. anders als het pijn is moet ze het toch thuis ook doen.? zou ik denken hoor.
Klinkt mij ook meer als ongemak in de oren. Zou dus op het KDV benadrukken dat je het thuis echt helemaal niet ziet. Aan de andere kant bedenk ik me nu: Thirza laat bij mij ook minder merken dat ze pijn heeft, omdat ze zich gewoon veilig voelt dan en het wel OK is. Dus misschien wel handig om het eens te noemen op het CB: even een check kan geen kwaad toch? Wel even handig om het KDV dan eens te vragen of zij dan ook een idee hebben waar die pijn zou kunnen zitten?