Zwangerschapscholestase

Discussion in 'Zwangerschap' started by rapunzeltje, Mar 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rapunzeltje

Aug 24, 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Van de week heb ik te horen gekregen dat ik dus zwangerschapscholestase heb.. Wie heeft hier ervaring mee..? Op internet lees ik alleen maar enge verhalen over vroeg en doodgeboorte..:( maak me nu erg veel zorgen!
    Met hoeveel weken ben je bevallen en ben je ingeleid? Had je ook veel controles in het ziekenhuis zoals ctg's echo's en bloedprikken..? Ben je opgenomen geweest?
    Ik hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen en positieve verhalen heeeft!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb bij beide cholestase gehad en de kans is groot dat ik dat nu ook weer krijg

Cholestase openbaart zich eigenlijk altijd pas in het 3e trimester dus vind wel dat het al heel vroeg gezegd kan worden hoor !

Maar goed dat terzijde .. Ik heb voor de jeuk altijd een koude douche en daarna insmeren met calendula schaafwonden zalf van vsm en speciale zalf van de gyn

Wbt inleiden ed kan ik je geen antwoord op geven mijn beide kindjes besloten zelf met 36 weken geboren te worden

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik had trouwens elke 2 weken een echo vanaf 6 weken maar dit omdat in chronische ziek ben ook elke week een Ctg scan vanwege ssa antistoffen

Ook zonder cholestase had ik du regelmatig onderzoeken maar cholestase Werd uiteraard ook goed In de gaten gehouden

4. rapunzeltje

Aug 24, 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het inderdaad erg vroeg en de gyn had het ook absoluut niet verwacht. Heeft me voor de zekerheid bloed laten prikken en daar kwam dus uit dat ik zwangerschapscholestase heb! Heb nu iig medicatie gekregen en vd week verder uitgebreid onderzoek..

Share This Page