oranje / geel uit haar krijgen…

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem74, 2 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    hoi,

voor de dames onder ons die wel eens hun haar hebben ontkleurt / geverfd thuis en dit is mis gegaan…..

ik snap dat een kapper het beste advies kan geven maar die kan ik pas morgen bellen..

na een ontkleuring blond in mijn haar gedaan (is niet de eerste keer) alleen wel de eerste keer dat ik er nu oranje/geel bij loop…

de blond die ik er in had gedaan was een lighter, naja je raad het al bovenkant is ontzettend geel geworden plus combi van oranje… niet echt leuk om mee buiten te lopen.. heeft iemand tips hoe ik dit er uit kan krijgen? en zou bijvoorbeeld een donkere kleur blond hier over heen kunnen? ik ben gewoon vooral nu erg nieuwsgierig naar het advies,

en ja ik weet het, dit was een hele domme Blonde/gele/oranje actie van mij, wat niet meer gaat gebeuren

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Het beste is je haar (een aantal keer) wassen met een shampoo waar paars/blauw tinten inzitten. Dus een zilvershampoo. Ook kan ketchup oranje tinten uit je haar halen. Dus dat is ook een optie (haar nat maken, ketchup erin smeren, aluminiumfolie om je haar, 20-30 minuten laten inwerken en dan uitspoelen).

Persoonlijk zou ik er geen donkere kleur blond overheen doen. Omdat het haar al geel/oranje is uitgeslagen is de kans groot dat het wederom niet de juiste kleur wordt. Ik zou in dat geval morgen de kapper bellen.

3. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    ik kan voor de beeldvorming een foto toevoegen, maar met elk licht in huis lijkt het wel weer anders;

zou hier ketchup op werken? zilvershampoo heb ik al geprobeerd maar op de een of andere manier word pakt het zo verkeerd dat ik dus grijs word er van… plukken..

Bijgevoegde bestanden:

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Een toner is eigenlijk de beste oplossing. Zoals Redken eq. Anders veel zilvershampoo, maar de kans is niet heel groot dat je daar het gewenste effect mee krijgt.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zilvershampoo van Schwarzkopf werkt het beste, en dan over je droge haar verdelen, 3 min intrekken en uitspoelen.

6. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    deze heb ik in huis en gebruikt alleen de zijkant van mijn haar word door dit te gebruiken grijs…. en het gele/oranje blijft

7. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X

hoe weet ik welke ik zou kunnen proberen van de toner?

8. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Ik zou morgen even naar een kapperswinkel gaan en advies vragen

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Zilvershampoo

edit: lees dat dat niet werkt. Dan moet er een toner overheen denk ik

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Deze wekt bij mij als een tierelier. 5 min laten intrekken op nat haar en dan uitspoelen.

Let op... draag wel handschoentjes ;)

Paars cancelled geel en blauw cancelled oranje.
    20240602_212022.jpg

duitshollandsmeisje en Leni88 vinden dit leuk.
  11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Zilvershampoo gaat niet werken op de oranje plukken, en het geel zal inderdaad grijzig uit gaan slaan. Met andere woorden: dat gaat het er niet beter van maken sorry :(

Heb je een kapperswinkel in de buurt? Of anders wellicht een kapper die er een toner over kan zetten, kost misschien iets meer maar zij hebben wel meer kennis wat hier het beste mee gedaan kan worden (en alleen een toner hoeft niet de jackpot te kosten).

Wat wilde je eigenlijk qua kleur? Want anders is het of de lengtes nog een keer blonderen, alleen het oranje deel, zodat alles egaal geel wordt of een donkerdere kleur erover zodat het oranje gedekt wordt.

suus1983 vindt dit leuk.
  12. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    klopt wat jij zegt. ik heb het ontkleurd en eigenlijk vrijwel de onderkant /punten heel licht. en bovenop dus nog donker. op aanraden dus zilvershampoo er in gedaan maar daar werd vooral de onderkant grijs van en bovenop ook een paar plukken, kortom dat zag er ook niet uit…. ik heb dit proces eerder gedaan en ben toen van bruin naar blond gegaan, alleen heb ik nu gewoon de fout gemaakt door er een lightener in te gooien waardoor het knalgeel en oranje werd… mijn doel was beetje cool” blond ….
    mijn eigen kapster ligt er momenteel 3 weken uit, wel om advies gevraagd maar helaas nog geen reactie…… en ik durf niet naar een andere kapper met dit haar :rolleyes::cry:

13. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X

heb ik ook in huis en al eerder gebruikt, zelfde effect als zilvershampoo. ik word er grijs van, raar maar waar… :(

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Je kan beter naar een andere kapper gaan, dan dat je zelf gaat proberen het te 'redden' en straks je haar helemaal een rommeltje wordt en de kapper er ook niets meer mee kan (behalve knippen en donkerder verven) :) maar snap je wel hoor, dat naar een vreemde kapper gaan niet een heel leuk vooruitzicht is als je je haar toch wel verpest hebt :oops: het vervelende is dat de betere toners veel lastiger te verkrijgen zijn in Nederland, of je betaalt er drie keer zo veel voor online en dan kan je voor dat bedrag net zo goed naar de kapper gaan. En dan nog zit je met de donkerdere gedeeltes, ook met een toner zullen die donkerder blijven en zal het resultaat niet zeker zijn.

Of op youtube wat filmpjes opzoeken van bijvoorbeeld Brad Mondo of Hairbudha, die geven vaak duidelijk advies hoe je het beste dit soort foutjes op kan lossen en met welke producten.

Bloem74 vindt dit leuk.
  15. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Zilvershampoo van Fanola. De witte fles. Echt wonder spul! Je haar droogt er wel ontzettend van uit, dus even goed behandelen met olie oid. Maar echt top spul.

16. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    dan is de vraag gaat dit werken op al mijn haar want de onderkant is al ligt tot grijs ?en ik kan de bovenkant wel doen maar ongeacht lijkt de onderkant ook altijd er iets van op te vangen…

17. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    ik ga er nu zelf niks meer aan doen, er werd geadviseerd wel weer te blonderen maar ik weet het allemaal niet meer…. ik ga morgen even de kapper bellen die hier verderop zit, jammer dat die toners zo lastig te krijgen zijn, volgens mij is dat wel een redmiddel?

ben bang dat het een donkere kleur word, zo doorlopen word ik ook niet happy van…
    bedankt voor je reactie.

18. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X

maar dat trekt dan volledig het geel/ oranje weg? want de blauwe heb ik al
    eens gebruikt en de hele lichte stukken blond werden toen grijs..

19. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou er ook niet zelf aan gaan sleutelen. Als je nu weer opnieuw gaat blonderen beschadig je je haar waarschijnlijk alleen maar meer, zeker de haren die al zo licht gekleurd zijn. Hopelijk kan de kapper er met de juiste toner iets leuks van maken :thumup:

20. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Zeker geen ketchup gebruiken! Daar zit heel veel rode pigment in. Dat wordt juist gebruikt als je haar groen uitslaat. De rode pigment neutraliseert dan het groene.

Het is heel normaal dat je haar geel/oranje uitslaat als je donker haar ontkleurt naar blond. Dat heeft te maken met de warme ondertoon die naar boven komt door het ontkleuren. Het haar licht namelijk niet met dezelfde snelheid op. Google maar eens op ontkleuren en gele en oranje gloed. Dan wordt het perfect uitgelegd. Een kapper zal na het ontkleuren daarom altijd een toner gebruiken. Je kan ook een lichte haar verf gebruiken als toner, dan moet je kiezen voor een asblonde kleur. Dat neutraliseert ook.

Geen paniek, je bent echt niet de eerste die dit overkomt. Gewoon morgen de kapper bellen en je haar laten opknappen. Je hoeft echt niet meteen terug naar bruin.

Bloem74 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina