Zoontje lacht me uit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames!

Mijn zoontje van 10 maanden lacht me keihard uit als ik boos word als hij iets stout doet. Bijv iets van de tafel pakt of ergens op bijt wat niet mag. Ik roep dan " nee! Dat mag niet!" Of " Nee dat is vies" zo iets.. Maar hij staat me dan gewoon uit te lachen!

Bij papa stopt hij gelijk en gaat hij verder met iets anders..

Hoe kan ik dit nou anders doen?

Liefs

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.013
    113
    Haha sorry... Heel herkenbaar!

Mijn zoontje is net iets ouder maar ook een echte boef. Hij wil altijd met zn handjes aan de tv zitten en dat mag niet. Loopt hij erheen, zeggen we "nee, mag niet L" en op het moment dat hij er bijna is en we staan op om hem te grijpen dan maakt hij gauw een schijnbeweging en gaat met een grote grijns tegen de bank aan staan leunen...

Ze doen het nog niet bewust, het is echt uitproberen en ontdekken. Mama zegt nee en kijkt boos, he das grappig wat zou er gebeuren als ik het nog een keer doe? Oh ze wordt nog bozer hihi....
    Ze willen ook alles voelen en aanraken en het liefst ook ermee gooien. Die impulsen zijn vele malen sterker dan de betekenis van het woordje nee. Want datsnappen ze op zich heel snel. Maar is ook heel grappig om uit te lokken.
    Gewoon gezicht in de plooi houden en blijven herhalen!
    En vooral niet persoonlijk opvatten de komende 5 jaar ;)

En wat meestal goed werkt is hem erbij weg zetten en afleiden met iets anders.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Hier ook hoor, vind ze juist heel grappig. Ze mag niet aan de kachel en dan expres dat handje er steeds op en naar mij lachen ;) wel schattig, ze snappen t ook nog niet zo.

4. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een spoken zijn het hé. Hier doet mijn zoontje precies hetzelfde. Als mama boos wordt dan is het leuk en als papa boos wordt dan is het serieus. Ik laat het maar zo. misschien wordt het ooit weer beter.

5. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Zo min mogelijk 'boos worden' helpt hier. Ik pak haar op op 't moment dat t bijna 'mis' gaat en zeg dan heel rustig nee dat mag niet of zoiets en zet haar ergens ander neer.
    Als ik boos wordt gaat ze ook lachen en gaat ze zeker doen wat niet mag en blijft ze het ook doen.

6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij doen het precies zo en dat werkt beter dan boos worden.

7. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Op die leeftijd werd ik nog niet echt boos, dat snappen ze nog niet. Het is ook niet echt uitlachen.
    Ik zei rustig nee dat mag niet en hield haar er zelf weg of haalde haar handje weg. Op een gegeven moment gaan ze dan het nee wel snappen.

8. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wij geven ook heel erg aan wat wel mag. Ik wil niet de hele dag nee roepen en t vooral bewaren voor de echte no-go's. Glas thee op tafel, de tv, oven. Hij kan nu bijv op de salontafel klimmen, dan zeggen we z'n naam op strenge toon en dat hij op de grond moet blijven staan.
    Natuurljjk zeggen we na paar keer proberen ook " mag niet" maar we willen m vooral leren wat wel mag ipv niet mag

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Terug lachen. 😉

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ehhh je kind is 10 maanden... Het is nogal doelloos voos te worden...

Gewoon oppakken rn ergens neerzetten en zeggen dat dat niet mag..

En je uitlachen.. Kom op zeg;)

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mijn zoon lacht ook als ik hem 'straf' geef.. Tja das altijd te proberen toch? Dat lieve lachje van hem maakt mij vast aan het lachen toch? Hij is bijna 2. Als hij merkt dat ik het niet grappig vind gaat hij huilen.. Hier ook een echte boef🙄

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dl is 14 maanden en doet het ook hoor. Ze probeert kerstballen uit de boom te trekken en als ik nee zeg probeert ze het nog een keer. Ze loopt al met een glimlach en een ondeugend gezicht naar de kerstboom toe dus ze weet het heel goed. Ik pak haar ook weleens bij haar handje en zeg niks...dan stuur ik haar even een kant op waar ze wel mee mag spelen

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Boos worden, uitlachen en stout doen zijn dingen die echt nog niet horen bij een baby van tien maanden. Gewoon rustig en duidelijk uitleggen wat niet mag en dan een alternatief bieden.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het wordt alleen nog maar erger vrees ik!
    Hier is hij nu 1,5 en nog steeds wordt er hard naar me gelachen als ik hem corrigeer of een standje geef. Ik maak ook op geen enkele manier indruk, hij vind alles grappig.
    Zeker met 10 maanden weet een kindje echt nog niet dat iets niet mag.
    Zelfs met 1,5 vind ik dat dubieus, mijn zoontje weet heus wel dat iets niet mag of dat hij ergens niet aan mag zitten, maar hij wil graag reactie/aandacht dus gaat dan de dingen doen die eigenlijk niet mogen en tadaa daar is mama haar reactie weer.
    Dus ik probeer ook zoveel mogelijk neutraal te blijven, hem weg te halen en weer bij z'n eigen speelgoed neer te zetten. Als hij maar bezig blijft, hij loopt soms wel 5-10x naar de zelfde plek om iets te doen wat niet mag, dan zet ik hem even 2 minuten in de kinderstoel met z'n neus naar de muur. Daarna is hij het vaak vergeten en gaat gewoon weer spelen. Maar dit doe ik pas sinds een paar weken, met 10 maanden heeft dat echt nog geen zin.
    Zou hem gewoon even oppakken en op een plek zetten waar hij wel mag spelen. Op die leeftijd deed ik hem wel eens in de box als ik soms maar bleef lopen. Dan had hij die verleiding niet en ging gewoon lekker in de box zitten spelen.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Jemig bedoel je dit nu serieus of is het satirisch geschreven?

Een baby van 10maanden snapt het hele concept van NEE niet, hij ziet jou alleen gekke bekken trekken. En boos op een baby?

Om een baby iets te leren moet je hem vertellen wat ie wel moet doen en miljoen keer afleiden. Vertellen Wat een baby niet moet doen heeft geen enkele zin.

16. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Een baby van 10 maanden weet inderdaad nog niet wat hij niet mag maar het woord 'nee' is niks verkeerds aan. Mijn dochter stak rond die leeftij haar vingers in het stopcontact(wel beveiligd natuurlijk maar ze zou er maar net een treffen die niet beveiligd is) en daar ben ik toch echt wel heel duidelijk in geweest met steeds 'nee' zeggen en weghalen hoor! Nu (14 mnd) doet ze dit niet meer..

Ze doet nu echt dingen uithalen om mijn reactie te krijgen...ze vind het erg lachwekkend allemaal..als ik er klaar mee ben zet ik dr even in de box ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Denk je echt serieus dat je baby van 10 maanden je uitlacht:(

Nee hoor die lacht omdat er interactie is met iemand. Dat iets niet mag snappen ze sowieso geen bal van maar ze lachen je zeker niet uit.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat ik bedoel is dat benoemen wat een baby wel moet doen veel meer effect heeft, een baby kan negatieve formulering niet interpreteren.

Dus in plaats van: niet aanraken, heeft 'laat los' veel meer effect,
    Of 'ga zitten' in plaats van 'niet springen' enz enz

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mama gefrustreerd zien is hier heel grappig. Als papa nee zegt, luistert ze wel en hij hoeft dus niet 20.000 keer (bij wijze van spreken) op te staan om haar weg te halen. Het levert ook grappige situaties op. Zo kwam onze dochter huilend naar mijn vriend toekruipen met een afstandsbediening in de hand omdat ze wist dat ze er af moest blijven maar hem toch had gepakt. Ze kruipt met een grijns ergens heen en aan die grijns kun je zien dat ze iets gaat doen wat ze niet mag. Als mijn vriend nee heeft gezegd en ik er ook ben, komt ze vaak naar mij toe omdat ze hoopt dat het dan wel mag. Mijn vriend roept dan al 'ga maar klagen bij je moeder' dus dan weet ik dat ze iets uitgespookt heeft.
    Ze gaat naar de kerstboom met een speeltje, legt het speeltje op 1 van de takken en probeert vervolgens een kerstbal te pakken.

Overigens zijn we heel strikt in bepaalde dingen, maar toch vinden we af en toe speeltjes in de kattenbak en steekt ze haar vingers in de ventilatorgaten van de pc (die wel uit staat). Volhouden dat het niet mag, weghalen en vervolgens afleiden... Hopelijk werkt het

20. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie dames! Door de kerst drukte was ik vergeten even een kijkje te nemen bij m'n topic!
    Maar dat uitlachen bedoel ik ook niet sirieus Hoor! Open deze topic heus niet omdat ik het niet leuk vind dat ik "uitgelachen word". Ik benoem het zo zodat moeders bedoelen wat ik bedoel! Waar ik meer mee zit is dat hij wel naar papa luistert maar niet naar mama.

Maar zal heb hier al wat handige tips gelezen en zal dat eens proberen.
    Kleine deugnietje's zijn het inderdaad! Hihi

Deel Deze Pagina