Ongelijke melkproductie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door WendyenAnna, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyenAnna

13 jun 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu bijna 12 weken oud en al die tijd krijgt ze bv.
    Sinds ongeveer 3 weken slaapt ze de nacht door, van 23.00 tot ongeveer 05.00 of later.
    Omdat ik weer ben gaan werken voor 3 dagen in de week hebben we haar toen ze 5 weken was ook af en toe een flesje gegeven.
    Dit ging erg goed, ze kan nog steeds goed uit fles en borst drinken.
    Want bij de oppas krijgt ze flesvoeding en als ik thuis ben krijgt ze de borst.
    Ik heb alleen van de week gemerkt, toen ik op mijn werk kolfde, dat mijn linkerborst ongeveer 100 ml gaf en mijn rechter maar ongeveer 40 ml.
    Haar eerste bv krijgt ze altijd met de linkerborst, zou dit een reden kunnen zijn waarom de rechter minder uitkomt dan de linker?
    Kan ik op een manier de rechter productie verhogen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als je altijd eerst links en als "toetje" rechts geeft, dan stellen deze borsten zich inderdaad in op deze vraag. Op zich is dat niet erg natuurlijk. je kindje groeit en je borsten geven voldoende voor haar.
    Ook is het normaal dat de ene borst meer dan de andere geeft. Ben je links of rechtshandig? Ik gok links ;) Vaak geeft deze borst namelijk iets meer dan de andere borst, hoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn.

Je kunt dit prima stimuleren als je het een probleem vindt. Kolf je enkel of dubbelzijdig? Bij dubbelzijdig kun je rechts voor en na het kolven masseren, bij enkelzijdig start je rechts, kolft dan links en kolf daarna nog een keer rechts. Ook kun je je kindje wisselen eerst links of rechts laten drinken.

Maar nogmaals: als het geen probleem is, hoef je er geen probleem van te maken!

Succes verder!

3. WendyenAnna

13 jun 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie.

Ik ben rechts ;)
    Van de week weer gekolfd op het werk en toen kwam er uit beide borsten bij elkaar nog maar 80 ml. Ik kolf maar 1x op het werk want meer is lastig. ( daar kunnen ze weleens moeilijk over doen. )
    Ze krijgt nu ook wel steeds de fles maar heb het idee dat ze nuet meer genoeg heeft aan de borst vanwege de lage productie.

Gister dronk ze uit de borst en toen bleef ze nog huilen na 3 kwartier aan de borst te hebben gelegen. Dus gaf haar nog 60 ml flesvoeding en toen ging het goed.

Aangezien ik niet meer kolf of bv geef in de nacht is er nog een manier om het iets omhoog te brengen de productie?
    Aan de ene kant wil ik haar volledig fles geven maar ik geniet er ook van als ze aan de borst ligt.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt proberen om tijdens voeden vaker van kant te wisselen inderdaad. Zo stimuleer je extra tijdens een voeding.
    Je kunt fles geven en aan de borst voor het mooie moment! Wat ze nog binnen krijgt is prima aangevuld met kunstvoeding....Kijk wat je doel is.

5. WendyenAnna

13 jun 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reacties.

Deel Deze Pagina