Hallo, Mijn dochter is 4 weken oud en krijgt volledige borstvoeding. Nu willen we gaan oefenen met een flesje en een voorraadje aanleggen zodat ik iets meer vrijheid heb. Ze krijgt 8 voedingen per dag, ongeveer om de 3 uur. 's Avonds clustert ze flink. Wanneer kunnen we het beste een flesje geven? Wanneer kan ik het beste kolven? En hoe vaak? En hoe moet ik met de moedermelk omgaan, zodat het niet bederft enz? En hoe warm je borstvoeding het beste op? Alvast bedankt!
Hoi, Goed om nu te gaan starten met oefenen. Start met een beetje per keer: 30 -40 cc is voldoende. Het gaat in het begin nog niet om hele flessen maar om kennismaken met ander iets in het mondje (speen) en oefenen. Gaat het goed, dan breid je uit. Je kunt een beetje kolven voor, na of tijdens het voeden. Kolven met de hand is ook mogelijk. Wat je overdag kolft bied je aan op een moment dat je kindje wakker is, open staat voor iets nieuws, maar geen schreeuwende honger heeft Speel met de speen rond het mondje, wacht tot je kindje zoekreflex laat zien of gaat happen. Dan pas flesje geven. Je kunt via borstvoeding.nl naar de vrijwillige borstvoedingorganisaties. Daar kun je ook dit soort informatie vinden, je kunt ze bellen en er zijn folders over afkolven en bewaren van moedermelk die je makkelijk download. Als je kindje het flesje goed pakt om de dag blijven aanbieden! Succes