Meiden ik heb donkerblond haar maar altijd lichtblond geverfd. Een paar maanden geleden donkerbruin laten verven (eerst rood gepigmenteerd) Dit beviel toch niet dus wilde het weer blond. De kapper heeft het ontkleurd, toen werd het oranje. Helemaal opnieuw kleuren was niet goed voor mn haar dus uitgroei is nu lichtblond en highlights. Maar de highlights zie je eigenlijk niet. Er is nog een spoeling doorheen gedaan om het een geheel te laten worden maar helaas. Resultaat: lichtblonde uitgroei en de rest is oranje. enorm veel geld kwijt en urenlang daar gezeten. Wie heeft een idee wat ik nu kan doen want wil niet eens over straat zo, laat staan naar mn werk de kapper kan niks meer doen en wil ik ook niet meer.
Tsja... Ik denk dat er niet veel Nders op zit dan het wat donkerder te maken En vooral nooit meer terug naar deze kapper... Ik heb mijn haar zwart gehad, laten ontkleuren en daarna moet je toch echt opnieuw verven hoor... Anders heb je inderdaad een rare kleur
Als je echt 100% bent overtuigd dat je niet meer wilt verven(evt bleken). Dan zou ik zilvershampoo proberen, zal wel tijdje duren. Anders dan denk ik helaas pindakaas?
Ik zou bij de kapper om highlights en lowlights en daarna een asspoeling vragen. De high/lowlights zorgen er voor dat je geen blokken met verschillende kleuren ziet en de asspoeling trekt daarna de warmte uit de kleur. Zou overigens naar een andere kapper gaan en mijn verlies nemen. Een kapper die dit aflevert zou nooit van mijn leven meer aan mijn haar mogen zitten. Succes!
Lekker makkelijk de kappers van tegenwoordig. eerst je haar verpesten en dan zeggen bekijk het maar! Ik zou verf gebruiken dat uit wasbaar is mousse ofzo. dat is vaak minder schadelijk en dekt ook redelijk. dan kan je alleen geen blonde kleur nemen maar durf je misschien wel weer over straat Ik vind de bovenkant trouwens wel mooi! heb ik ook een tijdje gehad
Geen fatsoenlijke spoeling dan... Althans een askleur is 'wit' zonder warmte dus... Ik weet dus niet wat je kapper heeft gebruikt maar in ieder geval iets met warmte (vandaar het oranje)
Nou, nou, nou, je hoeft ons niet allemaal over één kam te scheren. Ik zou mijn klant zo nooit de deur uit laten lopen, maar ik was dan ook nooit zomaar aan deze klus begonnen, eerst in één keer donker en dan weer in één keer licht. Zoiets is veel mooier en beter om stapsgewijs aan te pakken. Maar hier heeft ts nu niets meer aan. Ik zou adviseren om het toch weer een tintje donkerder te kleuren met een spoeling vanwege het verschil met de uitgroei en om het wat koeler te krijgen want als je nu van het oranje af wilt dan moet je het toch weer de lengtes en punten gaan ontkleuren. En dan zou ik het stapsgewijs wat lichter gaan kleuren met highlights als je echt perse weer lichtblond wilt zijn.
Wt Niekepiek zegt idd! Naar een andere kleur verven moet sowieso altijd in stappen, anders krijg je dit.. Zou wel voorzichtig zijn met zilvershampoo, dat is niet al te best voor je haar, helemaal niet na al dat verven!
Haha sorry het was niet voor alle kappers bedoelt. maar dit verhaal kom je vaak tegen de laatste tijd of zoiets soortgelijks. vandaar me reactie.
Het kán wel, ik ben ooit ook van donker naar platina gegaan in 1 keer. Maar dat hield in 2 keer ontkleuren, de helft van m'n haar eraf (gelukkig was het lang, maar de onderste helft bleef oranje en moest er dus af), een spoeling, en daarna 2 weken de korsten op m'n hoofd. En heb van 9 tot half 6 bij de kapper gezeten. Geen aanrader dus Maar als je jouw haar bekijkt, zou je denken dat ze de ontkleuring er veel te kort in hebben laten zitten. Vandaar dat het oranje is geworden. Zoals gezegd kan je het beste voor een spoeling kiezen die een tint donkerder is, met een astint om de warmte te neutraliseren. Geeft nog geen garantie dat het ook daadwerkelijk lukt helaas, je hebt kans dat er nog steeds een koperachtige gloed doorheen blijft komen. Maar koper kan hartstikke mooi zijn, en dan is het geen oranje meer! Is naar een andere kapper geen optie? Dat die in ieder geval een spoeling eroverheen kan zetten om de kleur wat minder heftig te maken? Die kan toch iets beter de kleur in de gaten houden, en eventueel kleuren mengen voor een goede tint. Je kapper waar je nu bent geweest inderdaad nooit meer heen gaan! Want die heeft blijkbaar nog niet voldoende kennis om goed met verf om te gaan.
Arm jij! Ik snap zo hoe je je voelt! Precies dit verhaal heb ik een week geleden gehad! Je zelfvertrouwen gaat eraan zo...... Ze hebben bij mij uiteindelijk een dag later er een donkere spoeling ingedaan. Mijn haar vind dit niet leuk, maar ik durfde niks meer. Zo erg! De Mijn haarkleur veranderd per wasbeurt op dit moment, maar ik durf tenminste weer over straat. Ga naar een andere kapper en vraag! Vraag wat ze kunnen doen! Jij moet weer over straat durven! Dit is niet op te lossen met zilvershampoo
Bij mij is het ooit een keer zo fout gegaan als bij jou en toen gewoon met zilvershampoo gewassen. K1 is een heel goed merk, mijn kapper gebruikt alleen die. En die is ook echt goed!
Ik weet niet hoe donker het was maar dit is wel wat je krijgt en dan wacht je een week of 1-2 en doe je het opnieuw.. Ik heb middenbruin haar van nature en bij mij is het na de 1e x knal maar dan ook echt knal oranje en kanarie geel! En dan moet het zeker nog een keer of 1-3x voor het licht genoeg is! Zilvershampoo uiteraard.. Ik heb nadat ik zelf het lopen klungelen 5 jaar terug eerst toen met een mix van shampoo, water en ontkleuring erin gehad en daarna een aardbei blond (wat overigens een roze tint heeft) om het egaler te krijgen.. Ik had het toen denk ik al minstens 2-3x geblondeerd en dat was vanaf echt donker... Er is een nieuwe spul uit wat minder schadelijk moet zijn of je er aan kan komen zonder kapper is een andere vraag ik wilde juist van mijn blonde plukken af.. Dat heet olaplex misschien daar eens opzoeken...
Bedankt voor de reacties, veel verschillende dingen Mijn haar was donkerbruin, tegen zwart aan, dus de kapper vond het resultaat voor de eerste keer juist al geweldig. Ze hebben er een spoeling met caramel in gedaan om het oranje te neutraliseren. Vandaar dat ik er niet weer een spoeling in wil want heb geen idee wat voor kleur het dan allemaal gaat worden Ik heb het met veel makeup en kleding nu goed laten lijken dat het zo hoort en ik gewoon heel hip kapsel wilde hebben Uiteindelijk wil ik lichtblonde verf van Kruidvat, heb altijd jarenlang mijn haar heel mooi gehad met dat merk. Ik had t ongeveer platina maar wil het nu wat meer "natuurlijker" blond, gewoon een normale kleur wat bij me past. Ik ben me nog aan het bedenken hoe ik dat t beste kan gaan doen, vooral omdat een askleur wellicht beter uitpakt vanwege het oranje. De mooiste heet 10.0 en die asblond 10.16. Weet iemand wat ik dan beter kan doen en wat die .16 betekent? Ik wil nu ook echt een kleur waar ik tevreden mee blijf dus goed over nadenken Ik wacht sowieso nog even omdat mijn haar superdroog is. In de tussentijd veel maskertjes en wat zilvershampoo is mijn plan
Gewoon echt niet zelf aan beginnen met dat soort pakjes! Voor je het weet is je haar groen i.p.v. oranje. Zoek een goede kapper die je goed advies kan geven en geen caramelspoelingen gebruikt op haar wat nog wat gelig en oranje is.