Oranje met blond haar, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavC, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Een spoeling met caramel?! Uhm, heeft jouw kapper ooit wel eens de kleur van caramel goed bekeken?? Want dat is als je gaat verven een goud/koperachtige tint. Dan is het niet zo raar dat het van die spoeling er niet beter op is geworden :$

Ik zou echt een spoeling met een astint of neutrale tint gebruiken, en nog even geen verf. En als je zilvershampoo gaat gebruiken, neem er eentje van een wat duurder merk. Want zilvershampoo kan je haar ontzettend uitdrogen, en in de duurdere zitten ook nog verzorgende bestanddelen. En pas op dat je het niet te lang laat intrekken, want dan heb je kans dat je uitgroei die een stuk lichter is, juist weer een paarsige gloed krijgt.

Ik zou er echt voor kiezen om nu een spoeling bij de kapper te laten zetten (en ik zeg niet gauw kapper, want ik ben lang leve het zelf alchemistje spelen ;)), maar dan heb je wel de beste kans om een mooi resultaat te behalen.

Overigens vind ik het eigenlijk best een leuke kleur, maar ik hou wel van wat aparte kleuren :D

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik snap het alleen ik ben 140 euro kwijt, ik kan echt geen kapper meer betalen .
    Mijn ervaring is ook dat het thuis altijd beter uitpakt dan bij kappers. Of t nou om kleuren of knippen gaat dus vandaar .. Het moet uiteindelijk echt met een pakje

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik zou naar een goede kapper gaan maar zoals je schrijft wil je t echt zelf gaan doen. Dan sowieso idd een astint pakken maar kijk dan wel uit dat t niet groen wordt! Succes!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Hier dezelfde ervaringen met kappers, ik heb dezelfde kleur haar gehad en moest er ook nog 120 euro voor neertellen. Ik laat mijn haar nooit meer verven bij de kapper. Een andere keer was het zwart ipv lichtbruin, doe ik het zelf kost het bijna niets en gaat het wel goed. Ik heb destijds 2 week gewacht en het toen zelf lichtbruin geverfd.

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Thanks maar hoe zou het groen kunnen worden als ik vragen mag?
    blond over oranje kan groen worden?
    De kapper heeft t ook dit keer niet voorgepigmenteerd ofzo. Alleen toen van licht naar donker om idd groen te voorkomen. Toen hebben ze er rood ingesmeerd

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Je hebt een uitgroei die lichter en minder warm is dan je lengtes en punten waar veel restpigment in zit en je haar is zo beschadigd dat het waarschijnlijk al het pigment op gaat zuigen. De spoeling die je er in gaat zetten moet iets donkerder zijn zodat je het verschil tussen je uitgroei en de rest niet gaat zien. De spoeling moet ook wat koeler zijn omdat er nog veel warmte in je haar zit maar omdat het zo poreus is heb je grote kans dat het die koelheid op gaat zuigen en dat het groen gaat worden dus het wordt werken op zicht, waarschijnlijk hoeft de spoeling er maar een paar minuten in. Dit is iets wat je echt niet zelf kunt, zelfs voor mij is dit een klus met uitdaging.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Een astint kan inderdaad groen/grauwig worden. Ook omdat je toch 1 tint donkerder moet pakken, omdat het anders niet goed zal dekken (ik denk dat in jouw geval, je een kleurhoogte 9 het beste kan nemen). En dan kan de verf 'doorslaan' en een groene waas krijgen. Het zal niet knalgroen worden ofzo :D Mijn ervaring is, dat dit meestal met een paar keer wassen wel weg is. En anders kan je een neutrale tint pakken, dus een kleurnr waar verder niks achter staan (7,8,9 enz.) De cijfers achter de punt geven de tint aan, een 1 is bijvoorbeeld astint, een 3 is een goudtint. Als je googelt, kan je ze allemaal terug vinden.

En een spoeling hoeft bij een kapper niet per se heel duur te zijn, bij sommige kappers kost het je 2 tientjes. Maar dan moet je maar net ook een kapper in de buurt hebben die goedkoop is :)

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hmm. Maar zodra ik dan de verf erop doe (zijn we paar weken verder voor mn haar daar aantoe is). Dan is die spoeling er toch allang weer uitgewassen en is t net zo oranje als ervoor?
    Ik heb dus echt zo'n spoeling nodig om het straks lichtblond te kunnen krijgen?

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Een spoeling zou voor nu een goeie oplossing zijn, omdat het je haar veel minder beschadigd en de oranje kleur bedekt. Maar een spoeling was je er inderdaad uit, dus het zou voor de komende weken een oplossing zijn, maar niet iets voor de lange termijn. Maar dan kan je haar in ieder geval nu herstellen, en heb je niet meer die oranje kleur in je haar.

Maar je hebt geen spoeling nodig om het straks lichtblond te krijgen. Wel moet je er rekening mee houden, dat de plukken die nu nog oranje zijn, niet direct lichtblond zullen worden. Verf uit de drogist licht veel minder sterk op dan verf bij de kapper/ontkleuring. Vandaar dat als je zelf wilt gaan verven, je dan nog het beste 1 tint donkerder kan gaan om het mooi te krijgen.

Wil je het echt nog blonder, dan wordt het heel moeilijk om dat zelf voor elkaar te krijgen. Dan zal je echt met ontkleuring aan de slag moeten, en dat gaat ten koste van je haar.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Een goede kappersspoeling hecht zich ook goed in het haar en spoel je niet zo maar uit met wassen. Om je haar lichtblond te krijgen moet de warmte er uit. Dit kun je doen met ontkleuren of met een spoeling. Maar ontkleuren is vreselijk slecht voor je haar dus voorlopig zou ik dat even laten en eerst je haar goed gaan verzorgen met een haarmasker en andere goede producten zodat het enigszins kan herstellen. Daarom is een spoeling de beste optie, of je moet het zo laten zoals het nu is maar eerlijk gezegd vind ik het er echt niet mooi uit zien. Een spoeling is de minst schadelijke optie en als dadelijk je haar weer wat is herstelt dan kun je stapsgewijs met highlights weer richting de kleur die jij voor ogen hebt.

11. MamavC

MamavC Niet meer actief

Oke nu snap ik het. :) Alleen loop ik liever nu met oranje haar rond dat even een tijd rust heeft, dan met een spoeling die ik ook niet mooi vind en weer chemisch spul is snap je. Gaat me er echt om hoe ik t beste uiteindelijk blond kan krijgen, zonder nu nog teveel erin te gooien want mijn haar is nu niet in een hele goede staat zal k maar zeggen :p

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Je hebt ook kleurmousse, dat geeft wel een andere tint zonder dat het je haar echt aan tast (gaat er ook met 1 of 2 keer wassen uit). Dat zou je dan eventueel nog in een astint kunnen proberen, of dat die gloed wat meer eruit haalt (van syoss heb je nu in de aanbieding bij de kruidvat, en dat is een soort conditioner, mijn haar werd er iig heel zacht van).

En verder alleen maar goed dat je je haar wat rust wilt gunnen! Lekker verwennen met maskertjes, kokosolie is ook heel fijn om een nachtje in te laten trekken :)

13. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
  14. MamavC

MamavC Niet meer actief

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Die van de kruidvat doet niet zo veel voor je haar, heb hem hier in de kast staan :) Het is gewoon een zilvershampoo, maar dan eentje die je haar ook nog eens behoorlijk droog maakt. En verder ook niet echt heel sterk is, dus qua kleur neutraliseren gebeurt er niet zo veel.

16. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Lieve meid, ik zou echt niet zelf gaan rommelen...
    Precies wat Niekepiek zegt: ongeveer elke pluk heeft nu iets anders nodig. Delen zijn poreus, delen gaan doorslaan. En dan denk je dat je voor de goedkoopste oplossing kiest nu, maar straks moet je alsnog naar de kapper en ben je nog verder van huis omdat je het zelf nog gekker maakt.
    Een kapper moet nu een asspoeling inzetten en er bij blijven staan. Daarnaast kan niet de spoeling ineens op je hele haar. Maar eerst in de lengtes, en dan moet de kapper kijken hoe hij zich ontwikkelt en dan op het laatst pas in de uitgroei heel kort mee. Dat kun je gewoon zelf niet!

En maak je geen zorgen over dat een spoeling maar even mee gaat. In jouw geval gaat die vlieger niet op want je haar zal zo poreus zijn dat de spoeling opgezogen wordt als verf.

Nogmaals succes meid!

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

#37 xbabyxdx, 31 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2015
    Dat zei de kapper ook tegen mij idd!!

Het was grijs uitgeslagen door zilvershampoo dus ik naar de kapper. Spoeling er in en het zelfde effect als bij jou.....

Kapper wou ook niets doen meer, omdat ik een allergische reactie had gekregen van een blondering. Dus dat hield al gauw op.

Ik heb er toen zelf asblond overheen gedaan.
    Niet de blond die ik wou, maar ach het was blond.
    Nu heb ik het laatst weer normaal kunnen blonderen.

Let wel op.. je haar kan er droog van worden of dood van gaan.

Ik zou in overleg gaan met een andere kapper.

Deel Deze Pagina