Tweeling BV, Dochter A. geen vacuum?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JoSuus, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik voed zelf mijn nu net 6 weken oude tweeling. Dochter I, drinkt heel goed a d B. Pakt goed en zuigt bijna mijn hele tepelhof in haar mond. Ze is in een minut of tien klaar. Dochter A, dronk toen ze net geboren was beter als I toen weer even minder goed en later weer heel goed. We hebben in de tussentijd ruim drie weken last gehad van spruw, wat nu gelukkig op zijn retour is.

Maar nu mijn vraag, Dochter A, zuigt al een paar dagen geen vacuum. Ze heeft alleen het topje van de tepel in haar mond. Laat veel BV langs haar mond lopen en is onwijs langzaam. Als ze uit de Medela Calma fles gekolfde melk drinkt maakt ze een klakkend geluid. Volgens mij heeft ze dus geen vacuum. Vanaf haar geboorte heeft ze ook al heel veel moeite om een speentje in haar mond te houden, daar kauwt ze meer op dan dat ze zuigt.

Ik heb allerlei houdingen geprobeerd. Als de meiden samen drinken liggen ze in Rugby, alleen voed ik ze in Madona en ik voed ze ook op bed buik tegen buik. Ik heb haar hoofdje alle kanten op gelegd maar niets helpt. Het is heel vervelend en ik wordt er onrustig van.

Hebben jullie tips?

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Kan het zijn dat ze spruw heeft?? Even googlen op de symptomen.

Super knap trouwens dat je je tweeling bv geeft! Wow!

3. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben ruim drie weken spruw gehad (staat in mijn verhaaltje, heb je overheen gelezen denk!) dat is nu nagenoeg weg. Tijdens de spruw dronk ze nog goed tot aardig goed, maar nu is het echt drama.

Het is top een tweeling voeden!!

4. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Misschien een te kort tongriempje waardoor ze de tepel niet goed kan pakken en geen vacuum kan zuigen?

Hmm.. lees net dat ze tijdens de spruw beter dronk. Dan heb ik geen idee eigenlijk

5. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik zou een lactatiekundige opbellen en snel om een afspraak vragen. Wellicht is het simpel op te lossen. Ik zou zelf niet te veel gaan klungelen als je al veel hebt geprobeerd.

Toch een te kort tongriempje mischien.

Super dat je ze alletwee voed zeg !

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Klinkt als mijn zoontje. We hebben heel lang spruw gehad, zelfs toen het niet meer echt zichtbaar was in zijn mondje en luieruitslag, bleef hij klakken en een beetje smakken, en heel zuinig aanhappen. Gewoon weer een lading medicatie ophalen, braaf zelf behandelen met miconazolnitraat, en heel sterke hygiene voorschriften doen (dus elke dag speentjes etc uitkoken, schone hydrofielluiers, alles wass boven 60 graden). En ik weet niet of je kolft en afgekkolfde melk geeft, maar melk waar spruw i zit moet je tot boven de 60 graden verwarmen anders gaat de spruw niet dood. Zo heb ik ons weer herbesmet toen het eindelijk weg was :)

Mijn zoontje had trouwens ook een te kort tongriempje, dat heb ik open laten knippen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen vacuum aan de borst, klakken aan de speen...dat is in de meeste gevallen toch echt nog spruw of een te korte tongriem.
    Al contact gehad met een lactatiekundige?

Deel Deze Pagina