Even een vraagje voor mijn dochter van bijna 4 jaar. Zij heeft zo nu en dan oranje ontlasting Vroeg me eigenlijk af of iemand weet wat dit betekent. Ga maandag de huisarts hier even over bellen. Groetjes Angela
Heb ik ook aan gedacht,en ja wel een keer wortels gegeten. Maar ze heeft het ook als we niks oranjes eten
jup uiteraard Zag alleen iets over de alvleesklier..maar dit leek me sterk Geen idee waarom eigenlijk..maar weet eigenlijk echt helemaal niet over de alvleesklier...weet niet eens zijn functie
De alvleesklier is een orgaan dat de vorm heeft van een blad, gelegen is onder de maag en op de twaalf-vingerige darm uit komt. Het orgaan heeft een aantal functies binnen het menselijk lichaam die van levensbelang zijn. Zo regelt de alvleesklier de bloedsuikerspiegel en speelt het een grote rol bij het verteren. Ik zou toch even met je kindje naar de huisarts gaan. Oranje geleurde ontlasting kan inderdaad duiden op een verteringsprobleem. Hierbij hoef je niet gelijk te denken aan de alvleesklier. Er kan ook sprake zijn van een galobstructie, of darmproblemen, etc etc. Maar evengoed kan er ook niets aan de hand zijn. Gewoon voor de zekerheid even langs de huisarts.