oh help wat is dit voor een uitslag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pluk, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vanavond toen ze ging douchen zag ik dat mijn dochter helemaal onder een uitslag zit (vooral van onderen) en een klein plekje bij haar oksel.

Ze is niet ziek ( 2 weken geleden wel een dag hoge koorts gehad en erg verkouden), komt ook niet ziek over. Volgens haar jeukt het niet maar ik bedenk me nu dat ik haar vandaag heel veel met de handen achter haar broek heb gezien.

De uitslag loopt van net boven de billen tot de knieholten (zowel van voor als achter) en een beginnend plekje net bij haar okseltje.

Ik twijfel niet vaak, maar nu wel omdat ik geen flauw idee heb wat het kan zijn. Juist omdat ze niet ziek overkomt weet ik niet of ik wel van de diensten van de huisartsenpost gebruik moet maken. Aan de andere kant wat als het nog erger wordt.

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste heeft precies hetzelfde, al 2 maanden ongeveer:(. Na veel verschillende zalfjes, oa voor schimmel, nu afgelopen week bij de dermatoloog geweest. Hij zei eczeem. Heeft ze wel meer last van, alleen wist ik niet dat dat ook op de billen kon zitten. Nu hormoonzalf gekregen en goed droog en vet houden. Dat snapte mijn vriend dan weer niet, maar goed ander verhaal. Vaak luier verschonen en zalf smeren, ik heb vaseline/cetomacrogol gekregen.
    Bij mijn meid helpt het helaas nog niet echt, maar lijkt er gelukkig ook geen last van te hebben.

Smeer ze en succes!!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Heb haar al helemaal ingesmeert met de lanette , juist omdat ze niet ziek overkomt denk ik ook dat ik in de richting van een allergische reactie moet gaan denken. Kan me alleen niet bedenken wat want alle verzorgingsproducten, eten, wasmiddelen.

Waarom dan in eens zo'n verergering van haar eczeem (die tot gisteren goed onder controle was)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nee hoor dat is duidelijk eczeem.mijn jongen heeft het ook. minder dan je dochters uitslag. lanette zalf krijgen we hiervoor.lekker vet houden.en ja, het jeukt! maar mijn jongen zegt ook vaak dat t niet jeukt terwijl hij wel aan het krabben etc was. als het niet verminderd moet je wel even ha laten zien zodat je een hormoonzalf krijgt.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    zo zie je maar dat je altijd voor verassingen kunt komen te staan want zelfs na 6 jaar met mijn beide eczeem kinderen heb ik nog nooit zo'n snelle en heftige uitbraak meegemaakt.

Ze ligt nu lekker te slapen en dan morgen maar eens kijken hoe het er dan uitziet. Eventueel maandag maar even naar de dokter (heb trouwens nog wel hormoonzalf thuis liggen dus dat hoeft het probleem ook niet te zijn.

Zat nog wel te twijfelen aan netelroos, maar kort door de bocht is dat ook een heftige plotselinge allergische reactie.

6. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dit had mijn oudste over dr hele lichaam (gelukkig niet t hoofd) vanaf dat ze n maand of 6 was. We hebberig n jaar lopen kwakkelen met alles wat de ha en dermatoloog voor schreef. Tot hormoonzalf sterkte 2 aan toe. Resultaat, kleine wondjes omdat de huid zo dun werd, maar de eczeem bleef. Toen hebben we zelf bij de DA decubal gehaald. Bad en douche olie, en de intensief crème. Sinds dien geen eczeem, en dr droge huid is zo veel minder. Alleen op dr knieën en ellebogen wat schraal. Het is duur, maar als t in de aanbieding is sla ik altijd wat in. Deze week is hij nog met 25% korting daar. Mss t proberen waard.

Deel Deze Pagina