Heb jij een creditcard?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emmarijn, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een creditcard?

1. Ja, met betaling ineens

2. Ja, met betaling in termijnen

3. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik hoor in mijn omgeving dat er best wat mensen zijn die geen creditcard hebben. Wij hebben er wel 1, puur omdat je op sommige internetsites alleen met een creditcard kunt bestellen en omdat het op vakantie ook erg handig is als daar je gewone debitcard niet werkt.

Ik heb er geen schuld op, want bij uitgaven wordt het gehele saldo van mijn creditcard in 1 keer maandelijks afgeschreven van mijn betaalrekening. Het werkt dus niet met termijnbetalingen oid, het werkt eigenlijk als een uitgestelde betaling van max 30 dagen. Mijn creditcard is daarom ook niet BKR geregistreerd.

Ik ben benieuwd: hebben jullie een creditcard in huis?

2. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde het eerder nooit. veel te bang om geld uit te geven wat ik niet had. Dan spaarde ik liever een maandje langer.

Afgelopen jaar zijn wij op huwelijksreis naar Mexico geweest. Daar wilde ik hoe dan ook iets achter de hand hebben voor het geval dat.
    Daarna hebben we hem niet meer opgezegd.

Vind em nu vooral makkelijk voor bestellingen via internet. Al moet ik wel zeggen dat manlief me de laatste tijd iets te vaak zegt, ow hier kan ik ook met visa betalen....

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Nee als ik het echt nodig heb vraag ik het aan mijn zus, en maak ik haar geld over.

4. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Nope... en zo lang t niet nodig is komt ie er ook niet....

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ja, maar geen schuld.
    We gebruiken 'm soms voor internet betalingen via ebay.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja. Wij zijn de afgelopen jaren minstens 1x per jaar naar Zuid-Frankrijk geweest. Bij die tolpoortjes is zo'n kaart zoooo handig. Ook bij het tanken waar je door bemande poorten moet is het makkelijk. En verder is het een soort extra zekerheid: mocht er iets zijn dan hebben we altijd extra geld achter de hand.

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

ja hebben wij voor de vakanties(auto vakanties)
    En geen termijnen maar gelijk het bedrag in een keer overmaken eind van de maand.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ja en we betalen ineen.

man besteld nog wel eens iets uit buitenland.. er makkelijk bent ook meteen verzekerd.
    laatst hadden we ook hotel geboekt en moest ook met kaartje betaald worden.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, wij hebben er 1, maar alleen om makkelijk tol e.d. te kunnen betalen op vakantie. Verder gebruiken we 'm nooit.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja...maar dat moet wel voor het werk voor mijn man

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Yep!
    Mijn vriend en ik hebben allebei een aparte bankrekening met creditcard. Ook een gezamelijke creditcard. Dit is vooral handig omdat we nogal veel reizen, mn vriend veel in het buitenland is voor werk. En ook voor betalingen op internet (webshops) erg handig.

12. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ja, snap niet waarom mensen altijd zo bang zijn.. Je ziet zelf toch als je iets uitgeeft en ik neem aan dat je zelf weet hoeveel geld je hebt dus dan moet je er maar voor zorgen dat dat overeen komt.
    Heb het een tijd lastig gehad in het buitenland toen kreeg ik steeds een groot bedrag een het eind van de maand maar had ik het eerder nodig (huur etc), dan pinde ik met creditcard. Tegen de tijd dat die werd afgeschreven stond het geld er op. Dus zo ook niet in de schuld geweest maar vooruit gedacht ;).

Mijn vriend heeft er geen omdat hij bang is voor spontane uitgaves. Na die tijd in het buitenland gebruik ik hem eigenlijk alleen voor tickets boeken/online bestellingen. Maar de laatste keer dat hij is gebruikt weet ik niet eens meer.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik twee (geen schuld) en man zelfs drie (geen schuld)
    Vooral handig in het buitenland

14. Valora

Valora Niet meer actief

Wij gaan hem toevallig morgenavond gaan ophalen bij de bank. Wij wilden nooit een hebben, bang om teveel geld uit te geven wat we niet hadden, maar m'n man wil dingen verkopen via ebay, dus nu het er toch maar op gewaagd. Maar als ik merk dat we teveel geld uitgeven ermee vliegt hij direct weer buiten.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja en gebruik 'm best vaak. Meestal voor internetaankopen.
    Heb er 1 zonder schuld, dus elke keer aan het einde vd maand wordt alles afgeschreven.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja, ideaal voor op vakanties, dan betalen we bijna alleen maar met creditcard.
    Geen termijnen trouwens, ook gewoon ineens aan het einde van de maand.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, maar een prepaid creditcard van Mastercard.
    Daar hebben we wat geld op staan, voor bestellingen in het buitenland bijvoorbeeld.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, en daardoor kan ik inderdaad op sommige sites niet bestellen maar dat is dan jammer.. gelukkig komt er op steeds meer sites Paypal!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb er ook een, maar idd niet met uitgestelde betaling. Dus aan het einde van de maand wordt in 1 keer het hele bedrag van mijn prive rekening gehaald.

@ Valora: op eBay kan je met paypal betalen en daar heb je niet direct een cc voor nodig. Je kunt ook via iDeal geld over maken op je paypal rekening ;)

Wij gebruiken 'm sporadisch overigens, voor internet aanschaf, vakanties, kleine aankopen in het buitenland e.d.

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ja, maar gebruiken hem ook alleen voor internet betalingen wat alleen met creditcard kan. bij ons ook betaling ineens.

Deel Deze Pagina