Wat te doen tegen krampjes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chikai, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Er zijn vast al heel veel topics over, maar ik wil graag even jullie tips in ons geval:

Mijn zoontje krijgt borstvoeding (gemiddeld om de 3 uur), is vandaag 3 weken oud. Ongeveer een uur voor de voeding wordt hij wakker en huilt hij regelmatig, zijn lijfje trekt dan helemaal samen, hij strekt zich helemaal uit en lijkt toch last te hebben van òf zijn darmen of zijn ontlasting. Hij lijkt echt moeite te moeten doen om zijn ontlasting eruit te persen, hij laat veel winden en de ontlasting spuit regelmatig. Wanneer hij na de voeding ook nog wakker is, zien we hetzelfde, ook òf krampen of moeite met z'n ontlasting...
    Met een pink is hij wel tevreden, dan zuigt hij hard.

Heeft iemand tips?

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ik lees mee, want ik heb hier het zelfde en ik weet niet zo goed wat te doen. Wrijven op zijn buikje en/of ruggetje doet het niet zo bij hem.
    De kraamdame vertelde mij dat er een soort medicijn is wat je gewoon bij de drogist kan kopen (sorry, ik ben nu ff de naam kwijt) maar dit spul helpt het te veel van lucht uit het maagje en darmpjes te verdrijven... Maar ik zit dus heel erg te twijfelen of ik dit ga gebruiken of niet. Ik ben namelijk niet zo medicijnerig. Ik moet zelf ook wel meer dan 40 graden koorst hebben voordat ik uberhaupt een paracetamol neem, dus omdat ik weinig over dit medicijn weet, ligt er toch wel een drempel.

Hopelijk zijn er dames op dit forum die er iets over kunnen vertellen....

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    hahaha, nu lees ik een topic hier beneden, en dat gaat over infacol..... dat is dat spul wat ik bedoelde;)

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Kijk even naar hoe je kindje drinkt. Drinkt hij onrustig? Veel aanhappen en loslaten? Dan krijgt hij ws ook veel lucht binnen. Wat krampjes kan veroorzaken.
    Verder zou je kunnen kijken naar je eigen voeding. Veel cafeïne, scherpe kruiden en uien of kool, daar reageren sommige kindjes op.
    Wat je zou kunnen doen om het voor je kindje wat minder vervelend te maken is hem met zn buikje op je onderarm dragen en dan lopen, dat vinden ze vaak een prettige houding. Daarnaast is het goed om hem rond te maken als hij overstrekt. Dus je hand onder zijn knietjes en dan naar zn buikje. Zo kan hij het makkelijker opvangen. Zuigen helpt vaak ook.
    Infacol en cinababy zijn medicijnen die kunnen helpen, maar dit werkt bij de ene wel en bij de andere niet. Dat is uitproberen.
    Krampjes horen er vaak (hoe rot ook) gewoon een beetje bij. Meestal zit het met 6 weken op de piek en zie je dat het daarna minder wordt.
    Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
    Sterkte meiden, het is rot om je kindje zo te zien.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Naast de draagdoek, vond onze zoon het fijn om op zijn buikje op onze onderarm te liggen. Snap je hoe ik bedoel? Door de druk op zijn buikje, leek het beter te gaan.

6. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    infacol werkt hier fantastisch!! gebruik het niet voor elke voeding maar alleen wanneer ze echt veel pijn heeft. Een half uurtje na de infacol zijn de krampjes weg, terwijl ze er anders wel 2 uren last van kon hebben.

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook een positieve ervaring met infacol...+

goed laten boeren, tussendoor de voeding(bij de wissel van de borst als je dat doet)...en dan met je hand van onder naar boven op het ruggetje...echt de lucht eruit wrijven..

En ik liet hem op zn buikje slapen als ik erbij was...(doe het nog hoor alleen nu omdat ie zo het lekkerst slaapt)...

Hem tegen mn borst houden en dan zn knietjes opgetrokken ( die komen dan tegen zn buikje aan) en dan btj op en neer wiegen als je loopt..

Even alles proberen te vermijden wat krampjes KAN veroorzaken...dan kan je dat uitsluiten...ik eet bijv even geen koolsoorten, niet te pittig en geen koolzuurhoudende drankjes.,

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel voor jullie tips!
    Ik heb nu voornamelijk het idee dat hij erg moet persen om z'n ontlasting / winden eruit moet krijgen... en dat het minder krampen zijn.
    Ik begrijp en weet hoe het dragen op je onderarm gaat, dat proberen wij ook wanneer hij echt last heeft. En infacol houd ik in gedachten....
    Boeren doet Thijs eigenlijk helemaal niet, we proberen het wel (op de schouder, goed rechtop, op z'n rugje kloppen), maar er komt eigenlijk nooit iets.

Deel Deze Pagina