mijn dochter van 4 is ziek sinds maandag. Koorts, drinkt en eet slecht. Maar ik dacht ach gewoon een griepje ga niet meteen de huisarts bellen. Vanmiddag zat ze op het potje (wilde weten hoeveel erin gat en eruit) en zag ik ineens allemaal oranje dingen in haar urine. Haar urine zelf is helder. Maar er dreven oranje dingen in. Kan het het beste beschrijven als kaarsenvet wat je in water doet. Dat word zon dun vet laagje dat blijft drijven. Nou dat is dit dus ook. Het blijft ook aan de zijkant van het potje plakken. De huisarts had het nog nooit gezien. Ook hier in het ziekenhuis blijft het een raadsel wat het is. Ik maak me er wel zorgen om want als hun het al niet weten wat is het dan???? Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar misschien zit er toch 1 persoon hier op het forum tussen die het eat herkent. Op dit moment moeten we een nachtje blijven op verdenking van longontsteking en uitdroging. Maar de zuster zegt wat ze nu al plast lijkt uitdroging nog niet zo erg te zijn nu.
Jawel die heeft ze gehad. Maar dat was 5uur eerder. De dag ervoor 4x per dag gehad maar geen 1x die oranje dingen gezien. Net bij het plassen zaten ze er ook weer in.
Ik herken 'kaarsenvet achtige stolsels' in de pot. Ook een beetje bruinig van kleur. Was bij mijn zoontje gesmolten zetpil met een beetje ontlasting erdoor. Sorry, vies verhaal.. Zag er heel raar uit en was echt nog wel een halve dag na de zetpil. Kan dat het misschien zijn?
Deze zijn echt fel oranje. Ontlasting zat er niet bij. Billen helemaal schoon. Dus dat zal het niet zijn denk ik.
Dat is de zetpil geweest. Ik heb hier ook ooit een topic over geopend. Onze dokter herkende het wel meteen.
Echt waar maar hoe zit dat dan in elkaar? Sorry misschien een stomme vraag maar ik stop die zetpil niet daarin. En ze heeft geen ontlasting erbij gehad ook niet een klein beetje want haar billen waren helemaal schoon. Heb het even terug opgezocht. Maar bij jou waren het witte dingen. Hier echt fel oranje. Kan dan toch geen zetpil zijn??
Dat smelt en waarschijnlijk door het drukken bij plassen is dat eruit gekomen. Misschien is het oranje geworden door de ontlasting.
Dat zeggen ze nu wel. Maar zeggen ze eigenlijk omdat ze zelf niet weten wat het is. Zo zeiden ze het me. We zijn nu gelukkig thuis en moet het in de gaten houden. Over 1 maand terug komen om dan te kijken hoe het is gegaan.
Fijn dat jullie huis zijn! Het klinkt wel als uraten iig (werk zelf ook in de (kinder)zorg). Als ze nu weer goed gaat drinken zal het wel helemaal weggaan.
Mijn zoontje plaste een paar dagen na de geboorte uraten. Dat was indd oranje! Of t vettig was weet ik niet, t zat in z'n luier. Hij was aan t uitdrogen en daar kwam t door.
Ik herken van mijn jongste dat oranje ook als uraten. Dat was ook echt kaarsvet-achtig! Vreemd dat de artsen dit niet hebben geopperd?!
Ik dacht ook meteen aan uraten, ons kindje had ze ook in de eerste week omdat hij te veel afviel en aan het uitdrogen was. Oranje spikkels in zijn luier. Toch de moeite om even na te vragen!
Ze denken ook aan uraten. Maar ze hebben ze op deze wijze nog nooit gezien. Omdat het geen spikkels waren maar echt ronde dingen. Sommige wel 1 cm groot.
Omdat het zo vettig is ‘blobt’ het snel samen. Mijn jongste had het dus ook, haar urine werd 1 blobje min of meer, droogde een soort van op tot mja, een soort vet. Niks aan hoeven doen overigens, ze ging vlak daarna weer volkomen normaal plassen.