Hotel buitenland schrijft teveel van creditcard af.

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zojuist hebben wij een hotel geboekt. Tijdens het boeken en het betalen stond er dat we xxx euro moesten betalen. Uiteindelijk is er 400 euro extra afgeschreven. We hebben het hotel gebeld en die zegt dat het TAX is. Bij het akkoord gaan van de betaling stond niet dat dit ook nog bovenop dat andere bedrag kwam. Na wat verdere research op de website zijn we erachter gekomen de eventuele TAX maximaal 216 euro kan zijn en geen 400 euro. Wij verblijven daar overigens maar 3 dagen. Morgen gaan we sowieso het creditcardbedrijf bellen maar heeft iemand hier ervaring mee gehad en zo ja, wat kunnen we het beste doen?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Is het echt afgeschreven of gereserveerd op je creditcard? Hotels reserveren nogal eens wat borg. Dit schrijven ze echter niet af als je hotel kamer netjes achterlaat..

SDonya vindt dit leuk.
  3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hotel direct afschrift van een kaart. Hooguit een reservering maar echt afschrijven mag niet.
    Maar 400€ tax voor 3 dagen vind ik nogal aan de prijs.

Ik zou een factuur van het hotel eisen als het echt is afgeschreven. En idd bellen met de bank

Zusterke en SDonya vinden dit leuk.
  4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat van die borg zou inderdaad nog kunnen ja! Daar was ik zelf niet op gekomen. Wel vreemd dat ze dan niet telefonisch aangeven dat het om een deposit gaat maar dat ze zeggen dat het tax is. Vandaag gaan we de creditcard maatschappij bellen en vragen of hun het kunnen nakijken.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou wachten tot het daadwerkelijk afgeschreven is. Wordt er iets afgeschreven dat jij niet hebt geakkordeerd dan kun je naar je creditcard company gaan en dit terug laten storten. Overigens moet jij dan wel zeker weten dat het echt niet bij de prijs zit. Bij de duurdere hotels heb je als je via sites als expedia or hotels.com bookt vaak ook nog bookingskosten per nacht. Voor een dure kamer kan dat best oplopen tot paar honderd euro.

Deel Deze Pagina