Oranje vlekken op de huid. Wat is dit???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn meisje heeft soms hele oranje vlekken op haar huid. Bij haar armen, benen en handen. Ze zijn er opeens en verdwijnen na een minuut of wat weer. Soms is het er maar 1 en dan weer meerdere. Ze heeft het niet vaak, maar gisteren en vandaag weer. Daarom mijn vraag of anderen weten wat dit kan zijn. Ik moet do naar het CB, zal ik het ook eens vragen. Het is alleen moeilijk te laten zien, want ze zijn er niet zo vaak (gelukkig!)

Gr. shampoo

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Geen idee :( maar mijn dochtertje heeft wel eens rode/roze plekken op haar huidje daar waar ik haar heb vastgehouden zeg maar, ik zie ze dan als ik haar uit ga kleden op haar borst meestal. Ze verdwijnen met een minuutje weer. Misschien is het zoiets?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als we 30 jaar terug leefden, zou ik vragen: geef je olvarit? :D
    Maar zou het niet weten... even op CB vragen do dus! :)

4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    mijn zoontje heeft het ook wel eens...
    heeft ze bepaalde momenten dat ze dit heeft??
    het kan zo zijn dat ze heel erg druk is of heel erg heeft gehuild.. dat is bij mijn zoontje zo.. dan word de doorbloeding even iets minder omdat ze zich zo inspannen... ik heb toen de hapost gebeld.. schrok me een hoedje natuurlijk.. maar het is helemaal niet erg!!!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Deze vraag wilde ik hier ook al stellen. Hier namelijk precies hetzelfde. Oranje vlekken en verdwijnt gelukkig ook weer snel. Het is vooral als bijvoorbeeld met zijn hele gewicht op zijn armpje licht in de box op zijn buik. Dus als het zeg maar een klein beetje knel ligt/druk op ligt.

Shampoo: denk toch dat het iets normaals is als onze kindjes er allebei last van hebben toch?

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat denk ik dan ook vruchtje24 ;).
    Hier ook wanneer ze een beetje overstuur is. Het zijn geen plekken van het vasthouden. Want het komt ook op plaatsen waar ik haar niet heb aangeraakt.:(

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden, daar ben ik weer met mijn oranje vlekken... Ik heb het op het CB gevraagd, maar de arts herkende dit niet. Ik heb er de afgelopen weken goed op gelet en het is me opgevallen dat ze het inderdaad krijgt bij het steunen op haar armpjes als ze op haar buik ligt, maar ook als ze bij vreemden op schoot zit :( Heel raar, maar we hadden afgelopen 2 weken best veel visite. En zodra onze meid bij iemand op schoot ging dan werd ze stil (vind vreemden niet zo leuk) en toen kwamen de oranje vlekken. Haar armen of benen worden dan wat blauw en dan komen de vlekken. Zodra het een beetje went zijn de vlekken zo weer weg. Ook bij heel hard huilen komen ze. Maar dat van bij vreemde mensen vind ik vreemd. Zou het een soort stress-vlekken zijn? Zoals volwassenen dat wel eens in hun nek ofzo krijgen??

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als ik dit zo lees, dan lijkt het er idd op dat het een soort inspanningsvlekken zijn.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk ook dat het met inspanning te maken heeft. zoonlief heeft er ook af en toe nog last van hetzelfde wat jij zegt als hij op zijn buik ligt en steunt op zijn armpjes. Laatst had mijn schoonmoeder hem vast en had hij het ook bij zijn kuit

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hey hey,

Fenna heeft dat ook af en toe, ze zijn net zo snel verdwenen als dat ze zijn gekomen.

Als ze het heeft zit het meestal op haar kuiten/onderbeentjes.

11. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nou, hier net een huilbui van 5 minuten achter de rug. En waarom???? Geen idee. Ze viel na de fles meteen in slaap, dus ik denk héél moe. En wat kwamen er net tevoorschijn tijdens deze ontzettende huilbui; de oranje vlekken. Op haar kuiten en bovenbenen. Dus misschien inderdaad bij inspanning en toch wat stress.

Deel Deze Pagina