Oranjes krijgen meer geld in 2013

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Alles wat ze meer krijgen, is om hun personeel van te betalen. Als daarop gekort zou worden wat de meesten hier lijken te willen, zou dit vooral betekenen dat er weer een paar banen geschrapt worden. Het Koninklijk Huis is geen familie, het is een bedrijf. En als daar minder geld heen gaat, vallen er ontslagen.

Op hun persoonlijke inkomsten leveren ze iets in, niet veel, dat is waar. Maar de meeste mensen hoeven geen salaris in te leveren, toch? Alleen de pensioenen zijn aan het dalen - misschien wil Bea daarom nog geen troonsafstand doen? ;)

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    dan heb je echt werkelijk geen idee wat het koningshuis inhoudt en wat ze doen.

Voorlopig brengen ze nog het veelvoudige IN de schatkist (enige miljarden) dan dat ze kosten. Dus het is weer heerlijke stemmingsjournalistiek om alleen de kosten te noemen.

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Inderdaad belachelijk.
    Nog te beroerd om hun eigen energierekening te betalen, nee daar mogen wij dan lekker voor opdraaien. Misschien moeten ze maar eens een kleinere woning zoeken :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ignorance is bliss maar ook heel storend, disrespectvol en dom

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    *thumbs up*

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    dom vind ik dan weer een uitspraak....;)

wie ben jij om mensen dom te noemen.

Flauw en onnodig.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mensen dom noemen..dat is lekker respectvol joh;) Maar goed..ik snap je punt op zich wel want dat is precíes wat ik vind van mensen die op andere neerkijken, uit de hoogte doen en zichzelf heel wat vinden:)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wel lezen... ignorance is dom, staat er. En zolang hier niemand meeschrijft die ignorance heet, wordt hier niemand dom genoemd.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ach kom op..lijkt me duidelijk wat hier bedoeld wordt. Daar hoeft je niemand persoonlijk voor aan te wijzen hoor..zo lust ik er ook nog wel een paar

10. Bri

Bri Niet meer actief

Nou nee, ik vind niet dat Cygnet hier iemand dom noemt, en dat bedoel ik echt niet mierenneukerig.
    Voor mij zit er een levensgroot verschil in iemand dom noemen, en iemands gedrag dom noemen. Dat laatste is wat Cygnet volgens mij doet, en niet het eerste.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Best:)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ha ha iets wat krom is recht praten..

Maar zo staat het er toch niet...

Ze reageert namelijk op een bericht die ze "dom" vindt. Ze vindt het vervelend en storend dat mensen niet weten waar ze het over hebben...Dus verwijst ze daar naar...

En ze zegt niet alleen maar dat ze " ignorance" dom vindt.

In de context bedoelt ze dat dus wel zo...

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Is onwetendheid gedrag?

Nou vind het wel erg ver gezocht.

Maar goed, dit is wel heel erg off topic

14. Bri

Bri Niet meer actief

Zullen we dan maar wachten tot Cygnet hier weer komt, zodat zij aan ons allen (die over haar echte bedoelingen onwetend zijn) kan uitleggen hoe zij het wel bedoeld heeft?

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mee eens.
    Het koningshuis is van levensbelang voor het relaties leggen en onderhouden met andere naties, het op gang brengen en houden van economische banden die voor IEDEREEN in Nederland van levensbelang zijn. Hadden we dat niet, was onze economie ook niet hoe hij nu is! Denk alleen maar aan de export. En het koningshuis is een van de beste en voordeligste exportproducten van Nederland.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    ja misschien beter...we kunnen inderdaad alleen maar gissen

Wat ik wel vind is dat het ook wel lijkt dat "de politiek" mensen bewust in het ongewisse laat wat betreft het koningshuis.

Dat het veel geld opbrengt zouden ze misschien meer moeten laten zien...

Nu lijkt het natuurlijk ook dat de beste mensen wat lintjes uitdelen, lekker op vakantie gaan ( staatsbezoek) et cetera...

Het wordt ook wel zo gepresenteerd.

Ik snap wel dat heel veel mensen dit zo denken en dit ook dan toch vervelend vinden.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat een staatsbezoek op een vakantie lijkt. Ze zijn er dan net, met jetlag en al, en moeten gelijk een heel programma afwerken.
    Het heeft toch ook te maken met een voorstellingsvermogen, van wat het allemaal inhoudt.
    Maar ik denk dat je wel een punt hebt, het zou vanuit de RVD niet zo verkeerd zijn om wat meer openheid te geven over hoe de agenda's en het dagelijks leven van het koninklijk huis eruit zien, en over wat het koninklijk huis voor Nederland betekent.

18. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    ronduit belachelijk!!!!
    en sommige nederlanders maar krabbelen om rond te komen !!!

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

mee eens!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dit vind ik echt ronduit onbegrijpelijk en echt vreselijk hypocriet.

Deel Deze Pagina