Orbis Medisch Centrum (Sittard-Geleen) òf Laurentius Ziekenhuis (Roermond)?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kovu, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Hallo,

Eerst even wat achtergrondinformatie: In het UMC Utrecht hebben wij een viertal IUI-behandelingen ondergaan. Toen wij besloten terug te keren naar Limburg, wilden wij wederom naar een academisch ziekenhuis, dus dat werd het azM. De verwondering en blijdschap was groot toen ik in januari 2009 - na 2 1/2 jaar! - een positieve zwangerschapstest in mijn hand hield, want we zouden ieder moment verder gaan met hormoongestimuleerde IUI. Ook tijdens de zwangerschap van Nils ben ik onder controle gebleven in het azM en ik ben daar eveneens bevallen.

In september 2009 ben ik, na 30+ uur, uiteindelijk bevallen middels een keizersnede, die zéér heftig is verlopen doordat de anaesthesie niet goed werkte, waardoor ik zo goed als alles gevoeld heb. De bevalling voelt nog steeds als een film waarin ik heb gespeeld, zó onwerkelijk.

Ondanks de traumatische ervaring blijft de wens voor een tweede kindje echter enorm. Voordat we überhaupt tot actie overgaan, wil ik eerst uitvoerig met een gynaecoloog praten. Hiervoor willen we dit keer naar Orbis Medisch Centrum in Sittard-Geleen of Laurentius Ziekenhuis Roermond. Mede omdat we niet 100% tevreden zijn over de kraamafdeling en kinderafdeling van het azM. Op de kraamafdeling bijvoorbeeld hebben zij mij gemakshalve de tweede dag helemaal alleen naar de kinderafdeling laten lopen en op de kinderafdeling bijvoorbeeld waren telkens wisselende adviezen met betrekking tot de borstvoeding en was cup- of fingerfeeding geen optie (niet iedereen was gekwalificeerd hiertoe).

Voordat we een keuze maken tussen Orbis of LZR zouden wij graag ervaringen lezen, met name als je óók een keizersnede gehad hebt, dus:
    ~ Welke gynaecoloog is kundig en prettig in de omgang? (of juist niet!)
    ~ Wat is je ervaring met de kraamafdeling?
    ~ Hoe is de begeleiding bij borstvoeding (naleven borstvoedingsprotocol)?
    ~ Wat is je eventuele ervaring met de kinderafdeling?

Ik zie uit naar jullie reacties!

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

allereerst gefeliciteerd met jullie zoontje!

ik heb ervaring met alle 3 de ziekenhuizen.....

ik ben 5 jaar geleden onder behandeling geweest bij de fert arts in Roermond...een super vent, een betere kun je je niet wensen, helaas zit hij net meer....nu is er een vrouwelijke fert arts (neem aan dat je die zoekt, omdat je eerder IUI hebt gedaan), ben even de naam kwijt....van een gewone gyn kan ik je Dr. Bergmans aanraden in Roermond....
    ervaring op de kraam in Roermond heb ik niet, alleen op de verpleegafdelingen....en daar ben ik niet echt over te spreken (moet er wel bij zeggen dat ik zelf verpleegkundige ben, en toen ook in het betreffende ZH werkte, na 5 jaar bij Orbis te hebben gewerkt, en daar ben ik inmiddels ook weer terug...).

Ik ben bij 25 weken zwangerschap opgenomen op de kraam/gyn afdeling van Orbis( we wonen ook in Sittard), en heb er geen klagen over....

uiteindelijk overgeplaatst naar het AZM ivm dreigende vroeggeboorte, heb in totaal 6 weken en 4 dagen daar doorgebracht, onze zoon is er ook geboren na een zwangerschap van 32 weken....
    over de verpleegafdeling was ik met name na de bevalling niet te spreken, maar misschien ben ik wel een "lastige"patient, haha....
    heb me dan ook zelf laten ontslaan 3-4 dagen na de keizersnee, omdat ik me in de haren heb gehad met 1 van de verpleegkundigen, die mij de wet probeerde voor te schrijven qua rust nemen etc....ze duwde me de tel uit, toen ik aan het bellen was....heb haar toen nog gevraagd wie hier de rekeningen betaalde....echt een bitch eerste klas....

de nacontroles en de keizersnee zijn door Dr. Essed gedaan, een super kundige en lieve man, staat open voor ideen en vragen....

onze zoon heeft 8 dagen op de afdeling Neonatologie gelegen, en heb er weinig over te klagen, alleen de communicatie met de artsen verliep erg stroef....ik mocht volgens de arts niet mee met de ambulance bij de overplaatsing naar Orbis, ik had net gebeld dat mijn schoonouders me konden ophalen in het AZM, en ik was net in Sittard, toen de afdeling in Sittard belde dat hij al gearriveerd was....dus ben meteen naar de afdeling gegaan, naar onze zoon....

Zoonlief heeft in totaal bijna 5 weken in Sittard gelegen, en niks meer dan lof....artsen die 1 keer per week een gesprek met je plannen, die je altijd te woord staan, verpleegkundigen die kundig zijn, lief zijn etc.....gewoon niks dan lof....

ik heb/wij hebben onze zoon eerder mee naar huis gekregen omdat ik er een beetje doorheen zat, en hij eigenlijk onder de grens van ontslag lag(hij woog op de dag van ontslag 2 kilo)

inmiddels hebben we voor de 2e keer een posi test in handen( helaas in januari een MK), nadat we onder behandeling zijn gekomen bij Dr Sprenger, de fert arts bij Orbis(en trouwens de echtgenote van Dr. Bergmans in Roermond), ze is echt goed, heb er geen slechte ervaringen mee....als die andere arts in Roermond nog had gezeten, was ik daar naartoe gegaan, omdat hij vertrouwd was( was Dr. Cuijpers, maar die zit nu ergens in het noorden).

Wij hebben trouwens in November een gesprek gehad met Dr. Offermans in het AZM, over een nieuwe zwangerschap, gezien onze voorgeschiedenis, ook een super vent....gewoon rechtuit, en dat moet ik ook gewoon hebben, niet zo'n twijfelkont, en hij gaf aan dat ze in het AZM en Orbis hetzelfde te werk gaan, alleen in het AZM heeft als extra IVF/ICSI, en aangezien we toch regelmatig voor een FM moeten gaan, is het dus verstandiger om dicht in de buurt naar de Fert arts te gaan.....dus wij hebben dus voor dichtbij gekozen, en dat was Dr.Sprenger...echt een lief mens en kundig....een aantal collega's en vrienden van ons zijn ook bij haar onder behandeling(geweest)....

3. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Hoi Luukske,

..... èn jullie gefeliciteerd met de tweede zwangerschap! Hopelijk brengt de echo morgen positief nieuws.

Enorm bedankt voor de uitgebreide reactie!

Aangezien we toch nog spontaan in verwachting zijn geraakt, willen we nu naar een gynaecoloog. Vooralsnog zien we geen reden om weer naar een fertiliteitsarts te gaan. Verwacht ook dat een fertiliteitsarts ons verwijst naar een gynaecoloog.

Orbis trekt mij iets meer en vooralsnog wordt dit bevestigd. Voordeel van Orbis is natuurlijk de eenpersoonskamers. Ik ga er vanuit bij een tweede zwangerschap weer middels een keizersnede te bevallen, dus een ziekenhuisopname is dan onvermijdelijk. Zo'n eenpersoonskamer is natuurlijk ideaal!

De keuze voor het azM indertijd was voor ons ook dat er IVF/ICSI-behandelingen binnen het ziekenhuis plaatsvinden. Wij waren namelijk in de veronderstelling dat dat traject ons nog te wachten stond en dan wilden we niet weer veranderen tussen ziekenhuizen. Het waren al genoeg veranderingen met een verhuizing binnen een half jaar na ons besluit terug te keren naar het Limburgse land en een nieuwe baan.

Zelf heb ik Dr. Offermans drie keer ontmoet. De eerste keer tijdens een echo, toen was hij op een prettige manier "straight forward". Een andere keer bij de balie van de poli, toen stond hij ons vriendelijk te woord nadat de receptioniste een vraag aan hem stelde. De derde en laatste keer was tijdens de bevalling. Toen heb ik hem ervaringen als een "botte boer". Ik moest volgens hem nog maar een uurtje persen, want ja het kind moet er toch uit..... dat terwijl ik al meer dan twee uur had liggen persen. Op een gegeven moment heb ik mijn man aangekeken en gezegd dat hij NU op de knop moest duwen, want ik zat er volledig doorheen (had het gevoel buiten mezelf te staan en wist bij vlagen niet meer waar ik was). Na een x-aantal minuten kwam Dr. Offermans weer terug en toen was de mededeling ineens dat het een keizersnede zou worden. Twee dagen later hoorden wij van de artsassistent dat het ECG van Nils niet meer goed was. Nils heeft al met al een pittige start gehad (eerste Apgar 4, daarna 7 en uiteindelijk 9).

Nils lag ook op E2, maar dan de medium care, gedurende zes dagen. Hij had hypoglycemie en later een verhoogd bilirubinegehalte.

Deel Deze Pagina