Orbs

Discussie in 'De lounge' gestart door Malibu Stacy, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    kwijl....1919.....;)

ontopic... het lijkt mij gewoon stof en zeker met de zon erbij...als je op het blote oog geen stof ziet, wil niet zeggen dat het er niet is. ook niet als geen er geen tapijt ligt. Ik zou er als ik jou was gewoon vanuit gaan dat er niets aan de hand is hoor!

Orbs zijn heel erg moeilijk. Want wanneer is het nou een "entiteit" of niet? Dat is bijna niet te bewijzen. Ja inderdaad als er bijvoorbeeld een gezicht te zien is, maar ook dat is moeilijk. Want om als voorbeeld te noemen een foto met planten... daar vind je ook altijd wel wat in... het is maar net wat je wil zien... met alle respect voor het berichtje van degene haar vader hoor....

Orbs blijven altijd een moeilijk iets... maar in het geval van ts, geen zorgen maken!

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Rondvliegende stofdeeltjes, die oplichten door de zon of flitser. Zelf heel eenvoudig te fotograferen door op een zonnige dag een foto vanaf je bankstel of bed te maken, door eerst een harde klap erop te geven (op je bank of bed dan :p).

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Volgens mij is het stof in de camera. Ik kan me iets herinneren van een cursus over stof in het diafragma dat die cirkeltjes geeft.
    In de foto die je als voorbeeld geeft, is er sprake van tegenlicht (het raam) en dan zie je het extra goed. Heb je niet meer foto's van het huis om te vergelijken?

4. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

haha wat een droge opmerking :D

OT, ik geloof ook zeker wel in geesten, dingen, maar ik geloof niet dat ieder bolletje op een foto meteen een orb is. er zijn zo veel verklaringen voor, zoals idd stof, beschadiging van de camera, dat geest me we het minst logisch lijkt.
    Vind het voornamelijk bijzonder dat er een aantal jaren geleden ook genoeg bollen waren, maar niemand het woord orb kende en we er dus allemaal van uit gingen dat het stof was. Toen kwam er 1 persoon die even een orb introduceerde, en ineens is ieder stofdeeltje een overleden persoon. ;)

5. Only me

Only me Niet meer actief

Ik geloof opzich wel in het bovennatuurlijke. Tot grote ergenis van mijn partner, want hij is dus heel erg nuchter.

Bij ons thuis gebeuren er heel soms vreemde, onverklaarbare dingen. Ik heb heel, echt heel vaak het idee niet alleen te zijn. Zo dus ook vorige week. Ik stond op de slaapkamer naast mijn klerenkast toen ik ineens een heel apart gevoel kreeg. Kon het niet omschrijven... Het hing boven de kast als het ware.

Toch een fototoestel gepakt, een Canon E550D. En op die en meerdere foto's is een lichtbolletje te zien, en daarnaast een gezicht. Het is een boos gezicht en het geeft je een onprettig gevoel als je er naar kijkt. Hetzelfde gevoel als ik ervaarde toen ik daar stond.

Ik ben in paniek naar beneden gerend en zelfs mijn vriend vond het heel apart.
    We hebben de hele nacht geen oog dicht gedaan, totdat ik bedacht dat als er iets is hier ik er nog nooit last van heb gehad.

Wie kan me helpen (wellicht via PB)? Vriend is niet serieus genoeg dat ik dit verder wil oppakken, maar wil er wel eens met iemand verder over kletsen. Ook over de dingen die ik "ervaar"...

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Misschien tijd voor een nieuw topic?:D

Twisted Angel..je mag mij altijd een pb sturen hoor,als je wilt.

TO: laat je even weten hoe het is geweest ?

7. Only me

Only me Niet meer actief

Gedaan ;)

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, dat gezweef en gewroet naar al het bovennatuurlijke terwijl het dood- hehehe dood ja- normaal is, vermoeit me zo nu en dan wel eens. Ik wil gewoon niet geloven dat een geest/entiteit/wolkje/stofdeeltje/orbje/engeltje die al jaren daarvoor het lood gelegd heeft behoefte heeft aan bangmakerij. Als ik dood ben lijkt me na twee keer iemand schrik aangejaagd te hebben de lol er wel af eigenlijk.. Maar ach, laat ik mijzelf vooral niet teveel als norm nemen hierin..;)

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ben wel benieuwd naar die foto die gemaakt is bij je kledingkast?
    ik denk niet dat het stof is namelijk.... ik heb een reeks foto's op hetzelfde moment gemaakt en op 1 foto is een hele grote geringde orb te zien en allemaal kleintjes eromheen... mijn dochter was toen net wakker en ze stond nog in haar bedje.... daarna nog een paar gemaakt en later op de pc gezet en toen zag ik het... lijkt me sterk dat er even stof komt en dan weer weg is?

10. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Normaal gezien schenk ik er ook niet echt veel aandacht aan als ik een orb op een foto zie, maar op deze foto uit mijn 1e bericht zijn het er gewoon veel. Op andere foto's zijn het er veel minder of geen, het viel me gewoon op en dan ga ik nadenken :( en nadenken :(...en dan :$ haha.
    Morgen hebben we de bezichtiging en als het huis leuk is dan zou ik het niet laten schieten dan maar met een spook erbij ;).

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ach ja een spook meer of minder..;) belangrijkste is dat het huis als een thuis kan gaan voelen!Spannend joh!

Deel Deze Pagina