Orchideeën, ik word er gek van

Discussie in 'De lounge' gestart door Tara84, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    heb t zelfde als ts. Ze zijn zo dood. Tenminste, zonder bloemen. Ik gooi ze dan gelijk weg. Heb niet t geduld tot ze weer bloemen krijgen. Zonde eigenlijk.

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Tip voor een uitgebloeide orchidee te laten rusten zet hemop de hoek v d vensterbank achter het gordijn zie je hem ook niet staan :)

3. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Grappig om te lezen. Planten ben ik zeker niet goed mee, maar mijn orchideen heb ik ondertussen al een aantal jaar, en hebben beide al meerdere keren prachtig gebloeid.
    Ze staan in de zon, krijgen nooit speciale voeding ofzo, soms 3 weken geen water, dan in 1 keer heel veel. Eigenlijk verwaarloos is ze gewoon een beetje, maar schijnbaar waarderen ze dat ;)

4. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hier gaan ze ook altijd dood en bij mij moeder staan ze er ieder jaar er weer prachtig bij.

Ze vertelde me van de week dat het ook beter is om ze in een wat hogere pot te zetten. Niet met het plastic bakje op de bodem van de pot. Water wat te veel is druipt er dan uit zodat hij geen natte voeten heeft. Water wat onderin zit neemt de aarde dan wel weer op als het verdampt.

Ben altijd zo jaloers op haar vensterbank haha.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    had zelf een orchidee met 3 takken gekregen.
    eenmaal uitgebloeid kreeg ik de tip om ze boven het 1e kootje af te knippen.
    met 2 takken gedaan en DOOD.
    de overgebleven tak blijft maar bloeien en heeft inmiddels 3 nieuwe takken gegeven....
    elke vrijdag geef ik ze water, normaal net als elke plant.
    ze staan op de vensterbank soms vol in de zon.
    Een keer ind e zoveel tijd draai ik de pot zodat het door de zon verkleurde blad even kan rusten.....

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Uitgebloeide orchideeëm verhuizen hier naar de vensterbank in de badkamer en daar blijvenz e dan gewoon een tijd staan, water halen ze dan wel uit de lucht als wij gaan douchen em verder doen we er dan niets aan. Zodra er weer een bloemtak in komt dan gaat hij weer naar beneden, op deze manier hebben we weigenlijk altijd wel bloemen in onze vensterbank ;)

Deel Deze Pagina