probleem met wehkamp

Discussion in 'De lounge' started by bijtjuh16, Aug 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

afgelopen 2 weken heb ik 5 pakketjes, op verschillende dagen, retour gestuurd naar Wehkamp. Uit 1 pakket heb ik een colbertje en een shirtje voor mijn zoontje gehouden.

Nou weet ik dat het max. 2 weken kan duren voordat alle retouren verwerkt zijn maar donderdag zijn die 2 weken voorbij en nu is uit 1 pakket alles verwerkt, op 1 top na. De andere artikelen uit datzelfde pakket zijn allemaal halverwege vorige week al verwerkt.
    Dit was een pakket wat ik als eerste retour heb gestuurd. Ik heb 3 andere pakketjes 5 dagen er na retour gestuurd en daarvan is elk artikel al keurig verwerkt en als retour in de administratie verwerkt.

Ik ben een beetje bang dat het artikel wat nog niet verwerkt is 'kwijt' is. Ik weet zeker dat ik hem retour heb gestuurd want ik heb alle pakketjes 2x gecontroleerd voordat ik ze dicht hebt geplakt.

Heeft iemand dit ook eens gehad?

Wat nou als het echt kwijt is? Ik ga niet betalen voor een artikel wat ik niet meer heb.

Ik heb vanmiddag met Wehkamp gebeld en de mevrouw die ik aan de lijn had zei dat ze niks voor me kon betekenen omdat de 2 weken nog niet voorbij waren. Als het donderdag nog niet terug geboekt is moet ik weer bellen.

Toen ik vanmiddag belde kreeg ik eerst een computer aan de lijn. Die vertelde mij wel even dat dat nummer 20 cent per minuut met een max. van 10 euro kost!! :$

2. Hoe heb je ze retour gestuurd, via DHL? Of hebben ze de pakketjes bij jouw thuis opgehaald. Neem aan dat je dan toch een bewijs van afleverijg hebt gehad?

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb nog nooit problemen gehad met Wehkamp en retourneren. Nou moet ik zeggen dat ik nooit zoeveel tegelijk bestel, dus als ik al een keer iets retour moet sturen, is dat maar 1 pakket, hooguit 2.

Ik lever ze dan altijd in bij een DHL Servicepunt (winkeltje hier in het stadje) en krijg dan een bewijs van aflevering mee.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik had een tijdje geleden 2 artikelen retour gestuurd.
    Vervolgens kreeg ik een mail met daarin slechts 1 artikel genoemd. Ik in de stress, dacht ook dat het kwijt was ofzo.
    Toen ik de volgende dag op de site bij mijn gegevens keek, was het 2e artikel daar wel als retour aangemerkt.
    Dus... het kan meevallen!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als het na 2 weken nog niet is aangepast via 'mijn retouren' moet je even een formulier downloaden of op laten sturen via de klantenservice en daarbij een kopietje doen van het bewijsje dat je hebt gekregen toen ze het hebben opgehaald/jij het hebt weggebracht en dan word alles opgelost als het goed is.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ik heb nooit problemen met retouneren! En krijg ook niet overal bericht van of hun de retour ontvangen hebben, ga er altijd vanuit dat het wel goed is! En heb nog nooit een mailtje gehad dat ik iets niet betaald hebt.. Dus als ik jou was zal ik me er niet te druk om maken!!

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Zoals hierboven al meerdere malen is aangegeven, moet je gewoon even het het afleverbewijs laten zien en dan is het klaar :)

Ik heb dit een keer nagevraagd bij (oké, ander bedrijf, maar denk dat de regels in het algemeen wel hetzelfde zijn) bol.com toen ik een laptop wilde retourneren. Aangezien het algemeen bekend is dat duurdere pakketjes vaker dan normaal "zoek" raken, wilde ik niet het risico nemen voor de retourzending, maar dat risico ligt bij de webwinkel, zeiden ze. Zolang jij het verzendbewijs (met gewicht en 3S-nummer) meer hebt, is er niets aan de hand :)

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou even wachten tot de 2 weken om zijn....

9. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Ik heb dat ook gehad. Je krijgt eerst een formulier thuis gestuurd die je in moet vullen en kopie van afleverbewijs moet je opsturen. Die had ik ook niet meer. Nogmaals aangegeven dat er maar 1 artikel niet teruggeboekt was. Ze hebben mij het voordeel van de twijfel gegeven. Bestel er ook met regelmaat en het is altijd goed gegaan.

10. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Ik heb het bewijsje, alleen daar staat natuurlijk niet op hoeveel artikelen in het pakket zitten. Het pakket is niet kwijt, het gaat om 1 artikel wat niet als retour staat in de administratie. Dit artikel staat ook op de rekening die ik vandaag in mijn Wehkamp heb ontvangen. De andere artikelen die in HETZELFDE pakket zaten zijn wel retour geslagen en staan ook als geretourneerd in de administratie. Ik heb het op laten halen door selektvracht.

Share This Page