Waarom kan ik het er nooit bij 1 houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    *zucht*

Vandaag zou ik eigenlijk beginnen met lijnen... Heb het er nu al moeilijk mee en heb dan ook al gezondigd :oops: Ik ben een echte bincher (schrijf je dat zo?)
    Ik kan het NOOIT bij 1 dropje laten, bij 1 koekje, bij 1 stukje chocola... Een zak chips gaat ook zeker voor de helft op!
    Kheb nu al 3 broeken die ik niet meer dicht krijg, en ik voel me een mega vette zeug :(

Moet elke dag gewoon wat lekkers eten... :(

Wie heeft er tips voor mij? Ik wil echt drastisch afvallen, maar ik weet niet hoe...?

Liefs Minya

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
  3. Li manu

Li manu Lid

30 sep 2008
    92
    0
    0
    dingen zoeken die lekker vind waar je niet dik van wordt

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    hey meis...

Wees niet zo streng voor jezelf!
    Het valt best mee en ik kan het weten ;) ..

Maar ik ken je probleem maar al te goed hoor :oops: Dus ik lees even mee voor de gouden tip!

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:) :) :) :)

Zo herkenbaar dit, ik was al 30 kilo kwijt...inmiddels zit er door alle stress weer 5 aan! Maar ik laat het niet meer zo ver komen....
    Ik laat nu mijn vent boodschappen doen met de mededeling dat er géén snoep in huis komt! Wel moeilijk hoor.... :)
    En ben nu ook vooral meer aan het trainen! :D

6. melanietje

melanietje Actief lid

19 feb 2007
    288
    1
    0
    hoi menyaweth , ik ben nu ook al drie weken bezig met lijnen en het lukt me aardig goed.
    al bijna 5kg kwijt. je moet zeker niet te drastish zijn, want dan komt het er daarna eens zo vlug terug bij.

ik eet nu s'morgens een glas water met een verse citroen in geperst (smaakt niet zo lekker) maar zorgt ervoor dat ik niet zo vlug honger heb en daarbij eet ik een verse ananas( een echte vetverbrander)
    dan s'middags eet ik ofwel een grote koude schotel zonder mayonaise ofwel een grote kom met allemaal vers fruit (ananas , meloen , appel , ....) helpt tevens ook goed om naar de wc te kunnen gaan.
    en S'avonds eet ik heel veel groentes bij voorkeur een stoomzakje is heel lekker en caloriearm. een gekookte kipfilet. of een half stukje vlees in een klein beetje olie gebakken en soms aardappelen maar zeker niet veel.
    als je het even graag lust is een paar lepeltjes rijst gezonder.
    en als ik tussendoor toch honger krijg dan neem ik nog een stuk fruit of letterkoekjes is ook niet zo vet.
    het lukt me zo redelijk goed gaat natuurlijk niet zo snel maar misschien heeft dit wel een blijvend resultaat.
    laat ons hopen.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Melanietje, ik vind dat je wel wat eentonig eet. Veel fruit en groenten maar weinig koolhydraten, eiwitten en vetten. En die heb je toch nodig! Alleen met mate! Koolhydraten moeten je belangrijkste energieleverancier zijn als je gezond wilt vermageren!

Minyaweth, ik raad je Weight Watchers aan! Het is een gezonde en erg effectieve manier van afvallen. Je kan van bepaalde dingen zoveel eten als je wilt voor een vast aantal punten, je kan elke dag snoepen en je verliest vrij snel gewicht als je je goed aan het aantal punten houdt. Er is ook een stabilisatieplan zodat je je gewicht kan behouden als je bent afgevallen.

Heel veel succes!

8. Elke1984

Oh ja, gewichtsverlies van 500gr per week wordt als normaal en gezond gesteld! Dus...verwacht niet té veel hè... ;)

9. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Oh, Ik had hetzelfde.
    Ik stond gister onder de douche en ik dacht. Nou is het genoeg. Ik ga weer gezond doen! En dus afvallen!

Is mijn baas jarig geweest in het weekend en deelt taart uit!
    Nou, daar ga je al!

Ik denk dat we alle lekkere dingen in de prullebak moeten stoppen die op dit moment in huis zijn of stop het in de kast waar een slot op zit en geef de sleutel aan je partner!
    En haal dus ook niks meer in huis dan alleen groente en fruit.

Succes!

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn man is ook bezig met afvallen.
    Hij let er gewoon op dat hij niet 3x opschept en niet nog eens mijn restjes opeet als ik wat over heb.
    Ook maar 4 plakjes kaas op brood ipv 6.
    Maar 2 broodjes bij het avondeten ipv 4.
    Doordeweeks alleen 1 pakje granenkoekjes (zitten er 2 in een pakje, maar ze zijn gezond)
    In het weekend 1 ding uitkiezen (dus 1 zak chips of 1 reep chocola)

Gewoon minderen in alles dus.
    Niet alles je ontzeggen, maar minderen.
    Deel een chocolade reep in 3-en en verpak ze opnieuw.
    Je mag dan 1 pakje per dag eten.
    Zo ook met chips of wat dan ook.

En ga sporten als je dat niet doet!
    Mijn man was in 2 weken tijd al 5 cm buikomvang kwijt :D
    Geen gewicht, want hij had er wel spieren bijgekweekt natuurlijk.

En vooral: doorbijten...
    Het is de eerste 2 weken heel moeilijk, maar daarna wen je eraan en gaat je lichaam minder vragen.

Succes :D

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    HIer hetzelfde hoor Minya! Ik zei gisteren nog tegen een vriendin... het is toch erg, dan baal ik dat ik te dik ben en vervolgens trek ik wel weer een zak snoepjes open en ondertussen denk ik, morgen begin ik! Dan ga ik echt niet meer snoepen... ik weet niet wat het is, maar ik kan er maar niet vanaf blijven.

Echte tips heb ik dus ook niet, maar dan weet je dat je niet alleen bent ;)

Dikke knuffel!

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Gatver de gatver... hoe kun je het zo ver laten komen?

Ontopic: ik heb geen goude tip voor je meid! Ik probeer zo veel mogelijk te bewegen en te zorgen dat ik al die lekkere dingen niet in huis heb! :)

13. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Heeft een vriendin van mij ook gedaan en was idd veel afgevallen op een verantwoorde manier. Je verandert je eetpatroon, maar ook lekkere dingen blijven op het menu staan en dat lijkt me wel zo prettig!
    Als je serieus wilt afvallen en je wilt geen honger hebben is dit wel een goede en verantwoorde methode. En ze houden meteen in de gaten of je wel al je voedingsstoffen binnen krijgt. Die vriendin kreeg regelmatig te horen dat ze haar zuivel wel binnen moest krijgen!
    Heel veel suc6 gewenst!

14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oww dat probeem heb ik ook!
    ik kan echt niet 1 ding snoepen. of 1 klein stukje chocolade.... allles gaat leeg en op bij mij. Eet gewoon door totdat ik misselijk wordt.... en daarna zit ik weer te balen.. Soms gaat het weken goed en eet ik supergezond.. en dan ineens krijg ik weer vreetbuien... en zitten die afgevallen kilootjes er meteen weer aan...
    ach, voor mij weer een nieuwe poging als de baby er is!

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel voor al jullie reacties en succeswensen :)
    Ik zal eens gaan kijken naar dat Weight Watchers gedoe. Hoe moet ik dar voor me zien? Krijg je dan een persoonlijke begeleider ofzo?

16. Elke1984

Minya, je kan ervoor kiezen om naar de bijeenkomsten te gaan. Daar wordt je gewogen (NIEMAND ziet je gewicht! Dan zou er niemand meer gaan, denk ik) en dan tijdens de vergadering worden successen en moeilijkheden besproken rond een thema van de week. Is leerrijk en motiverend. Je schrijft best alles op wat je eet/drinkt en dan kan je dit laten nalezen als je vindt dat je niet snel genoeg vooruit (of is het achteruit?) gaat.
    Je kan er ook voor kiezen om via internet WW te doen. Kijk voor info eens op de site.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust of pb me maar! ;)

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt Elke! Ik zal de site eens goed bekijken :)

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ach ik was vandaag ook begonnen en tja dan word je ongesteld..nja jullie raden het al heb het weer eens niet vol gehouden.

19. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik ga 26 okt.beginnen met cambridge.
    heb het ooit eerder gedaan,en toen 40 kilo kwijt geraakt.

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik zie dat het al gezegd geweest is, maar ik zou inderdaad ook voor de weight watchers gaan.
    Ik vind dat één van de meest verantwoorde manieren om af te vallen. Zo ben ik ook m'n kilootjes kwijtgeraakt.
    Ik heb de cursus thuis op mezelf gedaan.

Deel Deze Pagina