Ik heb een zeer slechte eigenschap! en dat is dat ik zeer ongeduldig ben. Vooral geduldig zijn naar de kinderen vind ik soms heel moeilijk als ik na een dag werken thuis kom en dus kapot ben. Heeft iemand tips hoe ik iets aan die ongeduldigheid kan doen want ik vind het zelf ook heel vervelend. Ik probeer vaak tot 10 te tellen maar na 3 tellen ben ik het alweer vergeten en ontplof ik echt het is echt heel erg en kan al boos worden om niks.
denk dat wij de enigste zijn die ongeduldig van aard zijn Of miss kan ik beter zeggen een kort lontje
Ooooh hier nog zo één... denk dat het moeilijk te veranderen is.. zo ben je nu eenmaal.. de een gaat daar makkelijker mee om dan de andere..
ik ben ook zeer ongeduldig nu vooral ik zwanger ben, ben zoooo moe. alles is "zelluf doen" en dat lukt dan tuurlijk weer niet en we moeten NU weg....
en hoe reageren jullie dan? ik kan echt boos worden om niks , ik schaam me echt dood voor mezelf als ik als een vis wijf tekeer gaat. Ik vind het ook een hele nare eigenschap en wil er ook echt iets aan veranderen maar als ik dan zo moe ben van de hele week werken dan denk ik daar spontaan niet meer aan en begin ik weer mijn riedeltje. Mijn man ergert zich er ook ontzettend aan dat ik zo kan zijn
hier ook last van, tot 10 tellen helpt geen bal, probeer maar te denken dat ze blij zijn me weer te zien en als ze eenmaal op bed liggen ik me rust weer heb en me kan opladen.. Ik denk dat je dit alleen met je eigen gedachten rustiger kan maken.
het lijkt wel of ik mezelf teruglees hier. ik ben precies zo en mijn man is precies het tegenovergestelde, hij heeft echt engelengeduld. ik heb heel vaak geprobeerd om tot 50 te tellen en dat deed ik dan maar dan nog schiet ik uit mijn slof en vind dat zo erg he. vooral voor de oudste van zes, kijkt ie met zo'n bange oogjes aan. moet wel zeggen dat het minder aan het worden is sinds we de 2e hebben
Mijn man is ook heel geduldig en vooral met de kinderen. IK ben ook altijd bang dat de kinderen mij ook niet leuk vinden omdat ik toch altijd maar boos ben Ik voel me ook heel vaak schuldig achteraf ik moet iets vinden waardoor ik mezelf beter in de hand kan houden .
Haha, je moet maar niet bij me in de auto zitten als ik achter zo´n ouwe boer met de pet zit die 40 rijdt waar je 90 mag en ik kan er niet langs... En als Ilana ´s avonds maar niet in slaap wil vallen en ik wil ff rustig alleen op de bank hangen voor de tv eigenlijk. Dan zie je me beneden ook naast de babyfoon zuchten en mopperen.
Ik zou het geschreven kunnen hebben... Ik ben ook zeer ongeduldig en baal daar ook zo ontzettend van! Ik heb al zo vaak geprobeerd om me in te houden, maar ALS dat al lukt komt het er dan een volgende keer dubbel en dwars uit Wat hier wel redelijk tot goed werkt is om wat 'speeltijd' te nemen voordat we weggaan. Dus als ik om 13.00 uur weg moet, begin ik om 12.30 meestal al met snuitjes poetsen, langzaam aan schoenen aan trekken, spulletjes bij elkaar pakken, haartjes kammen etc. Omdat Vigo 9 van de 10 keer niet gelijk doet wat er van hem gevraagt wordt (logisch natuurlijk) hoef ik me op deze manier niet te ergeren omdat we dreigen ergens te laat te komen ofzo. Op deze manier hebben we allebei een beetje 'ademruimte'. Ik merk dat dit vor Vigo ook veel beter werkt. Ik hou er net zo goed niet van om alles op commando te doen, waarom zou dat voor peuters en kleuters anders zijn?
Mijn oudste heeft al een paar keer gezegd, huilen, mama jij bent altijd boos op mij. Dan ga ik door de grond, schuldgevoel van hier tot tokio. Dat vind ik zo erg he, maar ik doe het wel mezelf aan. Ik probeer echt veel geduldiger te zijn.