Naast dat onze zoon een heel vrolijk kind kan zijn, huilt hij erg vaak. Kreunen deed hij ook vaak. Alsof hij pijn had. We weten dat hij erg veel last heeft van maagzuur (ongecompliceerde Reflux) en daar krijgt hij dus ook Zantac voor. Wij hadden het idee dat hij wat beter gehumeurd was, nadat hij een week Zantac gebruikte en dat gaf ons een paar dagen een fijn gevoel, want het kost je nogal wat energie dat gehuil. Ik lees van best veel mensen dat hun kindje uren of lekker slapen of lekker spelen. Ons kindje kAn ook wel eens lekker een paar uur slapen, maar meestal weinig en vooral kort. Hij kan ook heerlijk spelen, maar dat is ook meestal van korte duur. Dan gaat hij liggen kreunen en of hard huilen. Het is de luier niet; ik pak hem vaak genoeg op om e.v.t. een boertje of spuug vrij te laten. Ook al zit er geen lucht meer vast (denk ik)(gebruik zo nodig ook Infacol), kan hij heel hard blijven huilen. Is hij een huilbaby? Wij zijn soms/vaak ten einde raad. Ik ben een thuismama, maar ik heb het idee dat ik zo goed als ALTIJD voor hem klaar moet staan, wil het niet verergeren. Ik blijf zoeken naar oplossingen...ik wil genieten.
Een huilbaby is een baby die meer dan 3 uur per dag huilt voor meer dan 3 dagen in de week. Maar of hij officieel een huilbaby is maakt natuurlijk voor jou geen verschil, je zit er maar mooi mee. Kan het zijn dat hij door het korte slapen nog gewoon moe is en daardoor wat huilt? Je zou dan kunnen proberen of hij nog wat gaat slapen als je met hem gaat wandelen ofzo... (het is nu ten slotte redelijk mooi weer, gebruik van maken dus) Kan hij nog honger hebben? Hoeveel drinkt hij? Is hij beter gehumeurd als je hem iets meer te drinken geeft? Krijgt hij borstvoeding of flesvoeding? Als je bv geeft en hij drinkt vaak hele kleine beetjes zou je kunnen proberen om juist minder vaak te voeden, omdat hij anders misschien krampjes krijgt. Duurt het al lang dat hij zo is? Anders zou het een sprongetje kunnen zijn, of misschien staat er een tandje op doorbreken. Het kan ook zijn dat hij graag iets wil doen wat hij gewoon nog niet kan, en daardoor gefrustreerd is. Als er geen verbetering in komt zou je advies kunnen vragen aan cb of huisarts om een medische oorzaak uit te sluiten.
Nee ik bedoel niet 3 uur achter elkaar, maar drie uur per dag. Het kan inderdaad zijn dat hij een huilbaby is. Is het misschien een optie om met hem naar een osteopaat te gaan? Die kunnen vaak veel doen voor huilbaby's en onrustige baby's. Ook voor de reflux kun je daar terecht. Kijk maar eens op www.osteopathie.nl daar kun je betrouwbare osteopaten vinden (osteopathie is namelijk een vrij beroep in Nederland, maar hier kun je er eentje vinden bij jou in de buurt die goed is). Als ik jou was zou ik dat proberen.
Hoi Judi, Zou er misschien ook nog een koemelkallergie mee kunnen spelen? Ik zie namelijk veel overeenkomsten met mijn dochtertje. Zij kon ook best vrolijk zijn, maar huilde daarnaast ook veel en kon nooit lang tevreden zijn. Vermaakte zich bijvoorbeeld ook nooit lang in de box, maar lag binnen 10 minuten al weer te jengelen. Verder sliep ze ook slecht en deed alleen maar hazenslaapjes. Doordat ze dan ook veel wakker was, moest ik eigenlijk voortdurend met haar bezig zijn om haar een beetje tevreden te houden. Uiteindelijk bleek haar nekje vast te zitten, wat met 3 behandelingen bij de osteopaat is opgelost, maar omdat ze nog veel huilde etc. gingen wij een koemelkallergie vermoeden en nadat ze nu sinds de laatste maand andere voeding krijgt, is het huilen en jengelen voorbij en kan ze zich veel beter vermaken. Het slapen overdag en 's avonds gaat nog steeds niet helemaal super, want ze wordt nog steeds wel vaak na een uurtje weer wakker, maar daarin moeten we waarschijnlijk het patroon, dat is ontstaan doordat ze niet lekker in haar vel zat, doorbreken. Misschien moet je mijn topics "Ervaringen na 1ste behandeling osteopaat" en "Koemelkallergie. Wanneer ontdekt?" eens lezen en kijken of je dingen herkent bij jouw zoontje. Frieda